Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problem z wycieraczką przednią - zacina!?


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Gollum57


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 sty 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 stycznia 2017 - 19:51

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 24 września 2016 - 22:38 napisał

Pod pokrywą jest przegub kulowy, u mnie też nie chciało zejść pomimo odkręceniu śrub bo właśnie trzymało na przegubie, trzeba go ostrożnie podważyć. U Ciebie może być podobnie.
Dołączona grafika
Poszukuję ratunku! Nie mogę rozebrać "gruchy" i nasmarować mechanizmu. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, bo nie chcę nic połamać.



#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 18 stycznia 2017 - 20:20

Gollum57, odkręcasz śrubki pokrywy. Jeśli nie schodzi a szczelina się pojawia między pokrywami to musisz coś włożyć do środka, świecić latarką i podważyć miejsce przegubu kulowego mechanizmu, jak na zdjęciu, on jest na wcisk i zejdzie. Wtedy obie połówki rozłączysz.
Tu są 2 połówki, one są złączone śrubkami i tym przegubem kulowym. Wkładasz szeroki płaski śrubokręt i rozpinasz.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#23 Offline   Gollum57


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 sty 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2017 - 10:41

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 18 stycznia 2017 - 20:20 napisał

Gollum57, odkręcasz śrubki pokrywy. Jeśli nie schodzi a szczelina się pojawia między pokrywami to musisz coś włożyć do środka, świecić latarką i podważyć miejsce przegubu kulowego mechanizmu, jak na zdjęciu, on jest na wcisk i zejdzie. Wtedy obie połówki rozłączysz.
Tu są 2 połówki, one są złączone śrubkami i tym przegubem kulowym. Wkładasz szeroki płaski śrubokręt i rozpinasz.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dzięki. Utknąłem w tym miejscu :/

Dołączona grafika Dołączona grafika


… a właściwie tu. Powykręcałem wszystkie śrubki, zdjąłem tą półksiężycową i koniec - nie mogę przejść dalej.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 stycznia 2017 - 11:36


#24 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 stycznia 2017 - 12:24

Podłóż pod tę blachy przy ośce jakiś gruby płaskownik, nakręć na ośke nakrętkę i walnij solidnie młotkiem. Mniej więcej tak:
Dołączona grafikaDołączona grafika
Tu masz pokazane po zdjęciu z ośki: Dołączona grafika

Jeszcze dla ułatwienia wyjmij zaślepkę od spodu i wykręć imbusa (jak na zdjęciu poniżej).
Dołączona grafika
Jak nie zobaczysz imbusa, to wsuń/wysuń tłok.

Ale tak najpierw, to zaznacz markerem położenie wycieraczki na obudowie, żeby potem dobrze złożyć
Dołączona grafika

Użytkownik Szarik edytował ten post 19 stycznia 2017 - 12:29


#25 Offline   Gollum57


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 sty 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2017 - 15:49

Super! Wielkie dzięki!

#26 Offline   Gollum57


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 sty 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2017 - 16:17

Rozłożone, wyczyszczone, nasmarowane i poprawnie złożone :) Bezpieczniki ok, ale wycieraczka dalej ciężko pracuje. Co to może być - silnik wycieraczki?

#27 Offline   somebody


  • Postów: 32
  • Na forum od: 12 maj 2013
  • Miejscowość: rzeszów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 D

Napisano 25 stycznia 2017 - 12:30

Wyświetl postUżytkownik Gollum57 dnia 23 stycznia 2017 - 16:17 napisał

Rozłożone, wyczyszczone, nasmarowane i poprawnie złożone :) Bezpieczniki ok, ale wycieraczka dalej ciężko pracuje. Co to może być - silnik wycieraczki?

Myślę ze to silnik. U mnie bardzo ciężko chodziła i jej prędkość na 3 biegu była jak przy sprawnej na 2 też nasmarowałem wszystko, sprawdziłem przekaźnik i bezpieczniki i po pewnym czasie przestał działać 1 bieg. Kupiłem używkę z ramieniem i silnikiem wszystko działało przez 6 miesięcy. Teraz dalej mi zacina 1 bieg ale nie chodzi ciężko tylko staje w losowych miejscach i po chwili dalej działa i zatrzymuje się gdzie indziej. Poszukam starego silnika i pokaże ci jak wyglądał

#28 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2017 - 16:26

Moja też ciężko chodziła,wyczyściłem wszystko i nasmarowałem było super ale wiadomo że efekt z czasem znika niestety,puki co moja chodzi okej.
Podczas skręcania wszystkiego na etapie ustawiania wycieraczki(nie poznaczyłem sobie właśnie)poszedłem do domu powiedzmy odpocząć i po ok 30 minutach wróciłem a tu smród na cały garaż,z silniczka się dymi i gorący że niemożna go dotknąć,okazało się że zostawiłem go włączonego przy ustawianiu a że było źle ustawione zwyczajnie się zablokował i pozostał non stop pod obciążeniem,jeszcze z 10 min i mercuś by pewnie poszedł z dymem ale silniczek działa bez zastrzeżeń do dziś.Tak więc nie wiem czy te silniczki tak się psują może manetka umiera

#29 Offline   robson325


  • Postów: 9
  • Na forum od: 03 maj 2014
  • Miejscowość: kłobuck
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4 1.9 TDI

Napisano 28 stycznia 2017 - 10:02

Dobrze jest przy smarowania mechanizmu dostać się do silnika ,rozebrać i oczyścić komutator papierem ściernym -mój tak odzyskał moc...

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka



#30 Offline   Gollum57


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 sty 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2017 - 21:43

To był silnik. Wymieniony na nowy, mechanizm piknie przesmarowany i wszystko chodzi idealnie :)
Jakby ktoś potrzebował serwisanta wycieraczek w zakładzie MB to zapraszam - już jestem ekspertem w rozbieraniu i składaniu tego mechanizmu ;)








Podobne tematy Zwiń