Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problem z wycieraczką przednią - zacina!?


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matibc9444


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lip 2014
  • Miejscowość: B-c
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124

Napisano 18 grudnia 2014 - 12:57

Witam, kolegów mam problem w 124 z przednia wycieraczka przycina sie lub nie schodzi do konca tak jak by sily jej brakowalo do pracy co trzeba zrobić proszę o dokladną radę i pomoc :) ;)



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2014 - 13:00

Pierwsze co możesz zrobić to spróbować przeczyścić "tłoczek", bo nie wiem jak to nazwać.
Włączasz wycieraczkę i wyłączasz zapłon w momencie, gdy jest rozciągnięta na maksa ( gdy wskazuje na rogi szyby to jest ten moment ).
Potem osłonę na ramieniu możesz zdjąć i oczom Twoim ukaże się taki "tłoczek", który pracuje razem z wycieraczką. Prawdopodobnie nikt go nigdy nie czyścił.

#3 Offline   matibc9444


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lip 2014
  • Miejscowość: B-c
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124

Napisano 18 grudnia 2014 - 13:14

To nie tłoczek już smarowalem... :/

#4 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2014 - 15:54

To pewnie zostaje reszta napędu wycieraczki....

#5 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 18 grudnia 2014 - 18:31

Jeśli słyszysz, że silnik kręci a nie blokuje się to pomóż wycieraczce ręką. Jeśli zaskoczy i pójdzie dalej a potem wraca to może się okazać, że wyłamał się ząb na kole zębatym. W czasie ruchu powrotnego wycieraczki powinno być słyszalne terkotanie. Wymontuj cały mechanizm i ściągnij dekiel silnika. Tam zobaczysz koła zębate. Gdyby wycieraczka w ogóle się nie poruszała przyczyną mogłaby być odkręcona nakrętka. I w tym przypadku musisz ściągnąć cały mechanizm. Może się okazać, że winny jest tylko silnik.

#6 Offline   zipszymek


  • Postów: 103
  • Na forum od: 03 gru 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2014 - 18:59

Ja mam podobny problem jak szyba jest mokra to wycieraczka działa bez problemów, natomiast gdy jest sucha to zacina się do czasu zmoczenia szyby lub pomocy ręką.

#7 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 18 grudnia 2014 - 19:20

Zacznij od wyczyszczenia tłoka o którym pisał wojtek81. Pracuje on w ruchu posuwistym. Trzeba go tylko dobrze wyczyścić i naoliwić. Ja używam do tego oliwy od maszyny do szycia. Jeśli nie pomaga wyciągamy cały mechanizm który składa się z trzech głównych zespołów - ramię wycieraczki, silnik i ruchome sztangi. W silniku sprawdzamy czy całe jest plastikowe koło zębate i metalowy ślimak. Możemy wyczyścić i przesmarować. Sztangi oddzielamy od siebie ściągając je z tych metalowych główek. I znów czyścimy, nakładamy odrobinę smaru i zakładamy. Teraz powinno działać jak po wyjeździe z fabryki. Według mnie najczęściej uszkodzeniu ulega właśnie koło zębate lub ślimak w silniku choć raz widziałem już uszkodzony tłoczek. Tak zardzewiał, że nie wyszedł nawet przy użyciu dużej siły.
Cała operacja zajmuje niecałe dwie godziny a unikamy niepotrzebnego stresu i ewentualnych kosztów.
zipszymek - sucha szyba to większy opór który musi pokonać cały mechanizm.

#8 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 19 grudnia 2014 - 14:24

Jesli nadal masz z tym kłopot, warto również sprawdzić czy bezpiecznik odpowiedzialny za silnik wycieraczki nie jest zasniedziały i dobrze przewodzi prąd - błaha sprawa ale u mnie pomogło. Najpierw pracowała leniwie a po przeczyszczeniu od razu dostała kopa.

Pozdr

Użytkownik mass edytował ten post 19 grudnia 2014 - 14:25


#9 Offline   zipszymek


  • Postów: 103
  • Na forum od: 03 gru 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2014 - 21:10

Gdzie w w124 są bezpieczniki i ktory odpowiada za wycieraczki ?

#10 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 20 grudnia 2014 - 21:27

Otwórz maskę. Stojąc przodem do silnika po prawej stronie w rogu "szyba - błotnik" masz czarną skrzynkę z metalowym zaczepem. Zwalniasz zaczep i widzisz bezpieczniki. Na wewnętrznej stronie klapki powinna być kartka z oznaczeniem poszczególnych bezpieczników. Ten od wycieraczek ma nr 2 i 16 Amp. Z niemieckiego Scheibenwischer.








Podobne tematy Zwiń