A ponieważ nauczony doświadczeniem ponad 40tu lat życia w naszym pięknym kraju , mam pewne obawy odnośnie podejścia do dokładności wykonywaczy usług wszelakich . Wiadomo jak z tym u nas jest , dosypać czegoś, dolać czegoś, nie zrobić czegoś itd itd , ale za to wszystko skrzętnie skasować .
Pomimo że proces przygotowania pod kwarc jest dość skomplikowany i pracochłonny , to jednak się poważnie zastanawiam nad samodzielną zabawą . Wiadomo , trza by zainwestować w to i owo , nauczyć się też tego i owego . Ale jakoś tak mam przeświadczenie że samodzielnie zrobię to zwyczajne dokładniej niż ktoś kto będzie to robił za chajs i bez uczucia do samochodu .Wiadomo praca to praca , a robota dla siebie to zupełnie inna bajka .
Z tego co się orientowałem , to koszt zrobienia w124 w firmie od detajlingu to koszt ok 1500 zł . Ta kwota jest dla mnie akceptowalna i mnie nie przeraża , ale jak pytałem czy mogę być i się udzielać przy całej robocie , to zaczęły się problematory . Trochę to rozumiem bo sam jestem rzemieślnikiem i też mi nie pasuje jak ktoś mi patrzy na ręce , ale jednak u mnie klient ma prawo do wglądu w proces w każdej chwili .
Zdecydowałem się już raczej na Gtechniq , bo podobno nic lepszego nie ma . I tu mam kilka kwestii .
Pytania do tych którzy sami się bawili w powłoki kwarcowe :
- Jaką polecacie pianownicę ? To będzie OK ? http://detailingshop...nica-reczna/676
- Jaka piana ? To jest dobre ? http://carok.pl/skle...lnym.ph.1l.html
- Jakie gąbki najlepiej użyć do szlifowania lakieru ?
- Jakie są najlepsze pasty polerskie ?
- Jaki cleaner już pod sam kwarc , Duragloss Squeky Clean czy Izopropanol ?
- Jakie gąbki do samego kwarcu ? To się nada ?:http://detailingshop.pl/GYEON_Applicator_Kit .
- Jakie problemy wylazły wam podczas całej zabawy ?
Pytania do firm detajlingowych :
- Czy ta cała dekontaminacja i glinkowanie ma aż takie znaczenie ? Czy porządne kilkukrotne mycie przed i po polerce nie załatwia sprawy jeżeli lakier przecież i tak jest powierzchniowo przetarty pastą przy polerowaniu .
- Czy w waszej firmie jest możliwość towarzyszenia podczas CAŁEGO procesu ? Zaznaczam że będę upierdliwy , ale tylko w przypadku niedokładnego podejścia do roboty . Mogę sam pracować jako pomocnik w pracach wymagających czasu , co zrekompensuje dyskomfort obcego szwendającego się po warsztacie . Jakaś mała gratyfikacja z mojej strony za ten dyskomfort też wchodzi w grę . Nie musi to być firma ze Śląska, jestem w stanie podjechać wszędzie , to dla mnie żaden problem .
- Czy zawsze i każdym przypadku stosuje się taką procedurę :
- wstępne oczyszczenie lakieru za pomocą piany o neutralnym pH
- mycie metodą "na dwa wiadra" z separatorami brudu
- osuszanie auta przy pomocy delikatnych dla lakieru ręczników oraz sprężonego powietrza
- czyszczenie wszelkich zakamarków, trudno dostępnych miejsc wykonywane jest przy użyciu delikatnych pędzelków
- dekontaminacja całego lakieru czyli usuwanie smoły, lotnej rdzy, zanieczyszczeń nieorganicznych – opiłków metali niewidocznych gołym okiem wrośniętych w powierzchnię lakieru itp.
- glinkowanie, usuwane są wszelkie pozostałe zanieczyszczenia na lakierze.
- ponowne mycie auta
- osuszanie auta przy pomocy delikatnych dla lakieru ręczników oraz sprężonego powietrza
- inspekcja lakieru za pomocą oświetlenia HQI oraz pomiar grubości powłoki lakieru na każdym elemencie auta
- zabezpieczenie ostrych krawędzi karoserii przystosowaną do tego taśmą
- kilkustopniowa korekta niedoskonałości lakieru za pomocą odpowiednio wyselekcjonowanych past oraz dedykowanych do nich gąbek dążąc do osiągnięcia nieskazitelnego stanu powłoki lakierniczej
- ponowna inspekcja lakieru
- w razie potrzeby ponowna korekta lakieru aby całkowicie pozbyć się niedoskonałości
- ponowne mycie auta
- osuszanie auta przy pomocy delikatnych dla lakieru ręczników oraz sprężonego powietrza
- odtłuszczanie powierzchni lakieru specjalnie dobranymi środkami dedykowanymi powłoce kwarcowej
- aplikacja zabezpieczenia Cquartz
- wygrzewanie lakieru w celu dokładnego powiązania się kwarcu z lakierem
- po 12h na lakier aplikowany jest specjalny środek, który jest nieodłącznym elementem do nadania ostatecznego szklistego wyglądu auta.
- Czy konieczne jest wygrzewanie powłoki po nałożeniu ? Co jeżeli go nie będzie ?
- Jakie środki poleca się do użycia już po nałożeniu kwarcu ? Czym to pielęgnować ?
Samochód to Mercedes w124 z roku 1988 , z lakierem w dobrym stanie .
Użytkownik Giemul edytował ten post 19 grudnia 2014 - 22:56