Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Naprawa wiskozy


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   F!sh


  • Postów: 38
  • Na forum od: 24 lut 2008
  • Miejscowość: Polkowice

Napisano 12 kwiecień 2008 - 19:35

Na wolnych obrotach grzeje sie, wiatrak nie zalacza sie pod wplywem temp. Jakies sugestie? Na pewno chodzi o wisko!

Poprawiono tytuł

#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 605
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwiecień 2008 - 20:52

Kupujesz w sklepie modelarskim olej silikonowy do dyferencjałów o lepkosci 5000 (25zł 50 ml).
Odginasz zaczepy bimetalu tak aby go przesunąć w bok na tyle aby wyszedł mosiężny pręcik umieszczony w uszczczelce. Nie wolno bimetalu wyginać do góry.
Wlewasz strzykawką olej przez dziurkę tak aby poziom sięgał do niej. Wiskoza ma stać pionowo a dziurka ma być w najniższym miejscu.
To jest sposób, który wypraktykowałem sam (lepkość i poziom napełnienia) i działa :-)

#3 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec

Napisano 22 wrzesień 2009 - 13:59

Ukaniu napisał:

Kupujesz w sklepie modelarskim olej silikonowy do dyferencjałów o lepkosci 5000 (25zł 50 ml).

Może podałbyś jakiegoś linka z aukcji,niestety u nas w mieście nie ma takiego sklepu.
Jakiś zamiennik lub nazwę specyfiku.
A ile ml. oleju wchodzi do wiska?

#4 Offline   SeQ_PL


  • Postów: 224
  • Na forum od: 04 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S202 96r 2.5 DT
  • Trzeci Mercedes:S210 99r 2.2 CDI
  • Inne auto:W201 86r 2.0 D

Napisano 22 wrzesień 2009 - 14:18

dolo napisał:

Może podałbyś jakiegoś linka z aukcji
http://www.rcwroblik...o_dyfrow,0.html

Pozdro

#5 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec

Napisano 22 wrzesień 2009 - 14:45

SeQ_PL napisał:

dolo napisał/a:
Może podałbyś jakiegoś linka z aukcji

http://www.rcwroblik...o_dyfrow,0.html

Pozdro

Dzięki już zamówione :wpysk:

Napiszę jak z tym wiskiem się uporałem.Dodam że mam dwa uszkodzone więc mogę poeksperymentować.

#6 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lipiec 2011 - 21:23

Witam. Nie będę zakładał nowego tematu w sprawie wiskozy. Dziś usłyszałem że pod maską co jakiś czas trze okazało się ze wiskoza buja się na boki i obciera o inny plastik a na wyższych obrotach chodzi równo i nie słychać. Co to może być? jakieś łożysko czy jakaś śruba się poluzowała? Jak w ogóle się do tego zabrać?

#7 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 lipiec 2011 - 17:46

Wiesz może na jaki klucz jest ta śruba? Chcę sobie wcześnie przygotować

#8 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 22 lipiec 2011 - 17:52

Witam imbus "6"

#9 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 lipiec 2011 - 18:04

Akurat imbusy mam i poszedłem zobaczyć. Jednak nie 6 a numer 8. A czy do wyciągnięcia wiskozy muszę demontować chłodnice?

#10 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 22 lipiec 2011 - 18:15

fakt 8 sorry,ja wyciągnąłem bez demontażu chłodnicy,tylko trzeba zdemontować osłonę wentylatora w m103 3.0

#11 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lipiec 2011 - 14:13

Rozkręciłem już wszystko okazało się że łożysko jest padnięte przy podstawie wiskozy. Czy takie łożysko jest wymienialne czy trzeba całą podstawę kupować?

#12 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 04 sierpień 2011 - 17:57

Jakby ktoś potrzebował jestem w posiadaniu oleju do wiskozy - jest mi zbędny wiec odsprzedam - Toyotowski. Info na pw

#13 Offline   Aesowaty


  • Postów: 56
  • Na forum od: 31 lip 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2011 - 23:00

Mnie natomiast wiskoza caly czas sie kreci odrazu po odpaleniu silnika [w201], jest jakas metoda zeby ja naprawic czy trzeba nowa?

#14 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2011 - 09:42

Aesowaty, po pierwsze uzupelnij profil bo nikkt z fusow nie wyczyta jaki masz motor. Po drugie jestes pewny, ze masz wiskoze a nie elektromagnes?

#15 Offline   Aesowaty


  • Postów: 56
  • Na forum od: 31 lip 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2011 - 20:03

Okej, tak jestem pewien ze to wiskoza

#16 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 05 sierpień 2011 - 20:16

Witam, a na zgaszonym silniku jak się wentylator kręci lekko czy z oporami

#17 Offline   tRawski


  • Postów: 831
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 320e 1992
  • Trzeci Mercedes:W124 300d 1992

Napisano 05 sierpień 2011 - 20:55

powinien stac w miare sztywno. jak mozesz nim krecic to visco masz do wymiany

#18 Offline   Gregol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 cze 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 06 sierpień 2011 - 09:42

Cytat

powinien stac w miare sztywno. jak mozesz nim krecic to visco masz do wymiany

Nieprawda. Wprost przeciwnie, jeżeli nie możesz nim kręcic to jest do wymiany. Visco to inaczej sprzęgło hydrokinetyczne gdzie moment obrotowy przekazywany jest przez ciecz (olej) i sterowane jest temperaturą poprzez bimetal. Aby olej przenosił moment to visco musi się obracac i byc nagrzane tak aby bimetal się odkształcił i przestawił zaworek. Jeżeli silnik się nie obraca, to wentylatorem można w miarę swobodnie obracac (trzeba pokonac tylko opory łożyska i lepkości oleju).

#19 Offline   tRawski


  • Postów: 831
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 320e 1992
  • Trzeci Mercedes:W124 300d 1992

Napisano 06 sierpień 2011 - 15:37

Napisałem że powinno w miarę sztywno stać - miałem na mysli ze da się nim kręcić ale z oporem. Jeśli chodzi luźno to jest zepsute.

#20 Offline   Gregol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 cze 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 06 sierpień 2011 - 17:11

Cytat

Jeśli chodzi luźno to jest zepsute.

Tak, tutaj się zgadzam :drive: . Jeśli damy radę rozkręcic wentylator ręką tak aby jakiś czas się sam obracał to visco jest ewidentnie uszkodzone. Najczęściej visco nie ma już oleju i niewielki opór stawia tylko łożysko. Uszczelnienie visco też nie stawia oporu bo jest pewnie zużyte.