Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Naprawa wiskozy


52 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lipca 2011 - 14:13

Rozkręciłem już wszystko okazało się że łożysko jest padnięte przy podstawie wiskozy. Czy takie łożysko jest wymienialne czy trzeba całą podstawę kupować?



#12 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 04 sierpnia 2011 - 17:57

Jakby ktoś potrzebował jestem w posiadaniu oleju do wiskozy - jest mi zbędny wiec odsprzedam - Toyotowski. Info na pw

#13 Offline   Aesowaty


  • Postów: 56
  • Na forum od: 31 lip 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2011 - 23:00

Mnie natomiast wiskoza caly czas sie kreci odrazu po odpaleniu silnika [w201], jest jakas metoda zeby ja naprawic czy trzeba nowa?

#14 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2011 - 09:42

Aesowaty, po pierwsze uzupelnij profil bo nikkt z fusow nie wyczyta jaki masz motor. Po drugie jestes pewny, ze masz wiskoze a nie elektromagnes?

#15 Offline   Aesowaty


  • Postów: 56
  • Na forum od: 31 lip 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2011 - 20:03

Okej, tak jestem pewien ze to wiskoza

#16 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 05 sierpnia 2011 - 20:16

Witam, a na zgaszonym silniku jak się wentylator kręci lekko czy z oporami

#17 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 05 sierpnia 2011 - 20:55

powinien stac w miare sztywno. jak mozesz nim krecic to visco masz do wymiany

#18 Offline   Gregol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 cze 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 06 sierpnia 2011 - 09:42

Cytat

powinien stac w miare sztywno. jak mozesz nim krecic to visco masz do wymiany

Nieprawda. Wprost przeciwnie, jeżeli nie możesz nim kręcic to jest do wymiany. Visco to inaczej sprzęgło hydrokinetyczne gdzie moment obrotowy przekazywany jest przez ciecz (olej) i sterowane jest temperaturą poprzez bimetal. Aby olej przenosił moment to visco musi się obracac i byc nagrzane tak aby bimetal się odkształcił i przestawił zaworek. Jeżeli silnik się nie obraca, to wentylatorem można w miarę swobodnie obracac (trzeba pokonac tylko opory łożyska i lepkości oleju).

#19 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 06 sierpnia 2011 - 15:37

Napisałem że powinno w miarę sztywno stać - miałem na mysli ze da się nim kręcić ale z oporem. Jeśli chodzi luźno to jest zepsute.

#20 Offline   Gregol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 cze 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 06 sierpnia 2011 - 17:11

Cytat

Jeśli chodzi luźno to jest zepsute.

Tak, tutaj się zgadzam :drive: . Jeśli damy radę rozkręcic wentylator ręką tak aby jakiś czas się sam obracał to visco jest ewidentnie uszkodzone. Najczęściej visco nie ma już oleju i niewielki opór stawia tylko łożysko. Uszczelnienie visco też nie stawia oporu bo jest pewnie zużyte.








Podobne tematy Zwiń