Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Problem z wycieraczkami


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MBkamil140


  • Postów: 9
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Chojnów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140
  • Inne auto:Suzuki Bandit 600N

Napisano 22 grudnia 2014 - 11:16

Witam, panowie otóż mój problem polega na tym, że jak chcę załączyć wycieraczki to na biegu 1 2 nie ma żadnego odzewu, a na biegu 3 tylko tak jakby silnik dostał "impuls" ale wycieraczki nie działają, słychać jakby się chciały załączyć, że silnik się "wzdryga" ale nie porusza wycieraczek, jak ruszam ręką to mechanizm chodzi. Porozbierałem to i wszystko wygląda dość żwawo, ale zastanawia mnie silniczek bo lekko podśmierduje i przekaźnik wycieraczek bo z niego też jest smród i jak go rozebrałem to widać bylo pare ponadpalanych rzeczy, ale o dziwo reaguje na wszystkie ruchy manetki i wygląda na to że na ostatnim biegu wysyła jakiś tam impuls do silnika. Co o tym sadzicie ?



#2 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 grudnia 2014 - 17:58

MBkamil140, Znam ten problem akurat z w202 ale dwie rzeczy. Zimne luty na przekazniku ale bardziej prawdopodbne ze silniczek wycieraczki jest zasyfiony i trzeba go wyczyscic. No chyba że już długo tak jeździsz to mógł się zjarać.

#3 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 23 grudnia 2014 - 13:03

W środku mechanizmu może być błoto... Różne rzeczy tak jak kolega na górze wspomniał zimne luty, może coś z manetką wiele rzeczy najlepiej rozkręcić i oglądnąć :D

#4 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 29 marca 2015 - 21:52

Moje objawy:
Wycieraczki na wszystkich biegach działają - po kilku/kilkunastu cyklach półbiegu i I biegu przestają.
Spryskiwacz działa zawsze.
By włączyć ponownie wycieraczki wyłączam je i odpalam znów - czasem działa, po dłuższym ich użytkowaniu by je uruchomić, muszę je "wzbudzić" II biegiem i powrócić do I lub półbiegu.
Po następnych kilkunastu minutach jazdy coraz więcej muszę wachlować przełącznikiem by uruchomić wycieraczki na niższych biegach.
Są przypadki, że po 'wzbudzeniu' wycieraczka na wolniejszym biegu staje w różnej pozycji.
Gdy wycieraczka mimo włączonego biegu stoi w miejscu - ręczna pomoc nic nie pomaga.

Co może być objawem? Styki we wtyczce przekaźnika przeczyszczone.

#5 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 29 marca 2015 - 22:37

Wycieraczki na wszystkich biegach działają - po kilku/kilkunastu cyklach półbiegu i I biegu przestają.
Spryskiwacz działa zawsze.
By włączyć ponownie wycieraczki wyłączam je i odpalam znów - czasem działa, po dłuższym ich użytkowaniu by je uruchomić, muszę je "wzbudzić" II biegiem i powrócić do I lub półbiegu.
Po następnych kilkunastu minutach jazdy coraz więcej muszę wachlować przełącznikiem by uruchomić wycieraczki na niższych biegach.


Chętnie się dowiem co sprawdzić, gdyż mam identycznie wręcz. Coraz bardziej skłaniałbym się ku samej manetce do przełączania, u mnie jak przestaje działać, to czasem po wyłączeniu ich i włączeniu jak nie chcą ruszyć na półbiegu lub I biegu to ruszam delikatnie manetką - w takie drgania ją wprowadzam i zadziała.

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 30 marca 2015 - 06:10

Wycieraczka do rozebrania. Trzeba się dostać do silniczka. Rozkręcić przeczyścić i przyjrzeć się szczotkom u mnie się przywieszały.

#7 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 30 marca 2015 - 13:53

Czyli najgorszy scenariusz się potwierdza, jest tam co rozbierać..

#8 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 30 marca 2015 - 16:48

Tutaj opis jak dobrać się do mechanizmów:
http://www.benzworld...ash-repair.html

#9 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 07 czerwca 2015 - 12:42

Wszystko wczoraj porozbierałem, mechanizm oczyszczony, nie wyglądał źle, szczotki OK, cięgna przesmarowane.
Problem istnieje nadal, na dniach rozbieram przełącznik przy kierownicy.








Podobne tematy Zwiń