Skocz do zawartości




- - - - -

W114 coupe swap silnika z W124



5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bblues


  • Postów: 3
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Kłodawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W114 75 250C

Napisano 28 grudnia 2014 - 18:23

Witam.
Chciałbym przerobić W114 coupe rocznik 1975 z silnikiem 2.8 i automatyczną skrzynią biegów i wrzucić do niego silnik, skrzynię (automat), osprzęt i klimatyzację z W124 (R6 - 3.0 lub 3.2 ewentualnie jakąś V). Auto ma służyć do codziennej jazdy - kilka wyjazdów w ciągu tygodnia po około 500-600 km. Do "miasta" mam inne auto.
Coupe jest w dobrym stanie, choć tak naprawdę decyzję podejmę po pełnym piaskowaniu. Auto chciałbym również wyciszyć matami (sprayem). I tu do Was drodzy miłośnicy 201/124 pytanie o taką operację i ocenę skali trudności. Ewentualne pułapki po drodze i generalnie odczucia związane z taką przekładką.
Nadmienię tylko, że nie będę robił tego osobiście - to zadanie dla mojego przyjaciela mechanika.
Ewentualnie na wiosnę będę poszukiwał samochodu na tzw. dawcę.
Jak bardzo podobny jest taki swap do wymiany silnika w 123?
Jeszcze jedno - do auta zamierzam zamontować instalację LPG.
Pozdrawiam Marek

Użytkownik bblues edytował ten post 28 grudnia 2014 - 18:28




#2 Offline   bblues


  • Postów: 3
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Kłodawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W114 75 250C

Napisano 28 grudnia 2014 - 21:01

Dodam jeszcze, że zależy mi na większej mocy.
Przeglądałem rodzaje silników i wytypowałem te, które mogłyby się przydać (moim zdaniem)
M103 - 2,6L i 3.0L
M104 - 2.8L, 3.0L i 3.2L
M111 - 2.2L

#3 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 28 grudnia 2014 - 21:27

jeśli ma być gaz to m111 i m104, w ke też się da, ale na nowszych motorach to będzie lepiej działać, jeśli znajdziesz kogoś, kto Ci to przerobi to będzie fajnie, stare auto z młodszym, dynamicznym i ekonomicznym motorem

#4 Offline   tuningowiec


  • Postów: 31
  • Na forum od: 03 paź 2014
  • Miejscowość: KZB
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w202 om611
  • Inne auto:w201 3.6amg

Napisano 29 grudnia 2014 - 01:29

m111 2.3 kompressor dorzuć do listy

#5 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2015 - 18:20

Witam,
Widzę że masz pomysł na przebudowę w114.

M103 - 2,6L i 3.0L - nie wejdzie na szerokość
M104 - 2.8L, 3.0L i 3.2L - nie wejdzie na szerokość
M111 - 2.2L - na ścisk tak, ale ideą w114 jest 6 cylindrowy silnik

Silnik który wejdzie to m116 i m117 i wbrew pozom będzie dużo łatwiej technicznie z v8 niż z r6 nowszej generacji. Dla mnie v8 i automat to ideologia w107 a nie w114

Trochę jednak nie rozumiem czemu szukasz mocy przez zmianę sinika. Dobrze przygotowany i wyregulowany m110 naprawdę daje rade. Taki silnik można łatwo "upgradować", dołozyć niezbeden czujniki i mieć naprawde niezawodne auto. Jedyny minus przy codziennej eksploatacji m110 to tradycyjny układ regulacji luzuów zaworowych.
Wiem bo mam 280ce w w114. Jedyne co to można było by pomyśleć nad współczesną klimatyzacją jako dodatkiem na co dzień.
Wygłuszenie kabiny mozna łatwo poprawić jeżeli masz zdjeta deske i wyjety silnik.

#6 Offline   catarra


  • Postów: 15
  • Na forum od: 07 kwi 2013
  • Miejscowość: kielce
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 300E m103
  • Trzeci Mercedes:W163 ML 270cdi
  • Inne auto:VW GOLF mk1 G60

Napisano 04 lutego 2015 - 22:18

Ja myśle ze jak chcesz kombinacje robić to trzeba zrobić tak silnik z osprzętem i elektronika z W210 i silnik3.2 r6 czyli M104 do tego łapy z poduszkami od silnika M 103 (2.6-3.0)a i musisz mieć dobrego szpecą by ogarnął ci emulator w sterowniku by wykluczyć immobilizer i powinno grać w tedy ci silnik powinien wskoczyć pod maskę i powinno być jeszcze miejsce.
Dodam ze na org łapach od 3.2 będzie siedział wyżej a musi zejść na dół by kielichy nie przeszkadzały to jest moja opinia musisz pomierzyć jednostkę by nie narobić kosztów i zabawy








Podobne tematy Zwiń