Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Hamulce - modyfikacje



68 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 styczeń 2015 - 23:59

Witam, na wstepie chcialbym zaznaczyc iz wiem ze temat byl walkowany juz wiele razy jednak nie znalazlem informacji w kontekscie mnie interesujacym :) Mianowicie moja perelka to 2 litrowa benzyna, 118 koni z 1992 roku a wiec posiada fabrycznie przecietne hamulce (tarcze 284 mm nie wentylowane). Nie mam zamiaru montowac mocniejszego silnika, sila rzeczy nie jezdze wyczynowo, wiec wszystkie tematy odpadly bo az takich zmian nie potrzebuje :) Chcialbym poprostu w miare mozliwosci i bez duzych przerobek ulepszyc posiadane hamulce. Jestem rowniez swiadomy, ze musze wyminiac zaciski. I teraz konkretne pytanie, czy jedyna mozliwosc to zmienienie hamulcow na tej samej wielkosci ale wentylowane? Czy jakie maksymalnie podejda plug&play bez zmiany zwrotnic czy jakiejkolwiek rzezby? Dodatkowo jezeli to cos zmienia ,ale watpie, chce je zmiescic w fabryczne felgi 15 cali.
P.S.
Do tych ktorzy uczepia sie nie uzywania polskich znakow, nie mieszkam w polsce i z racji uzywania na codzien innych znakow niz polskie mam ustawiona nie polska klawiature bez polskich znakow ;)

#2 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2015 - 02:04

Przepis na tarczę 295 x 22 i 4 tłoczkowy zacisk:

Zacisk 000-420-72/73-83
Tarcza 124-421-15-12
Klocek 002-420-15-20
Osłona 124-420-25/26-44

#3 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 03 styczeń 2015 - 08:15

Lepiej załatwić zestaw na tarcze 294x25 i odpowiednie zaciski do nich, te tarcze są mniej podatne na skrzywienie. Zaciski bywają do kupienia nawet za niecałe 200zł.

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 4795
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2015 - 11:40

Najtaniej będzie zmienić na wentylowane 284x22 - i w 100zł powinieneś się zmieścić za zaciski, później tylko nowe tarcze i klocki.

#5 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 03 styczeń 2015 - 12:03

nowe wezyki nowy płyn i ori hamulce sa bardzo dobre. Jak nie to jedynie zacisk zmienic i tarcze wentylowane dac od 2.6 lub 2.3 i po sprawie wtedy blach zmieniac nie trzeba

#6 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2015 - 13:25

Osłon nie trzeba zmieniać, wystarczy odgiąć :D

#7 Offline   tuningowiec


  • Postów: 31
  • Na forum od: 03 paź 2014
  • Miejscowość: KZB
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w202 om611
  • Inne auto:w201 3.6amg

Napisano 03 styczeń 2015 - 14:00

nie lepiej wsadziec zestaw z w202/w210?

#8 Offline   m104


  • Postów: 4355
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2015 - 16:00

tuningowiec, oczywiście można, ale to chyba w kontekście zacisków "pływających", bo takowe występowały w w210/w202. osskit, Jeśli masz nietypowe felgi, typu schodzące się do środka i duże ranty, albo jeździsz na stalówkach, polecam wspomniane 284x22 na wentylowanych tarczach. Jeśli chcesz więcej, to czterotłoczkowy zacisk i tarcza 294x25. Musisz tylko do tych tarcz znaleźć zaciski z nabitą liczbą 57,58,59 lub 60. Z liczbami 37,38,39,40 są pod tarcze 295 x 22. Te zaciski nie są zamienne. Pamiętaj, że wraz ze znacznym zwiększeniem siły hamowania z przodu, wypadałoby też pomyśleć i tylnych hamulcach. Inaczej doprowadzisz do sytuacji, gdy np przód będzie hamował ze 100% skutecznością (na granicy zablokowania koła - zadziała ABS) a tył będzie ledwo trzymał, albo wcale. Oczywiście wiadome jest, że tył nie może hamować za mocno (balans hamulców), gdyż może to doprowadzić do zablokowania tylnych kół w czasie hamowania. Jak to się kończy - chyba wiadomo.

#9 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2015 - 20:08

Dziekuje za doglebne i rzeczowe rozjasnienie sprawy, teraz wiem juz wszystko :) ale zaczalem sie zastanawiac, dzieki m104 zreszta ;P, zeby zamonotwac takie z przodu aby tylu nie zmieniac, tzn zeby byl dobry balans hamowania. Ale przypuszczam ze przy ori troche wiekszych tarczach az takiej roznicy nie zrobi zeby mialo to istotny wplyw. mirasmerc, obawiam sie ze ori moga mimo wszystko okazc sie minimalnie nie wytarczajace. Mieszkam w skandynawii, jezdze baardzo duzo w nocy. Tutaj same lasy i bardzo duzo latajacych po drodze zwierzyn roznego typu. Wprawdzimie mimo jezdzenia przepisowo a czasem nawet sporo wolniej w takich warunkach nawet pol metra moze zawazyc o blizszym spotkaniu badz nie, mialem juz sporo takich sytuacji ze uniknalem o metr moze o poltora zwierzyne i kiedys moze zabraknac te pol metra nawet i nieciekawie. A tutaz zadne ubezpieczenie, nawet cos w rodzaju naszego autocasco, nie zwraca za naprawe samochodu po spotkaniu ze zwierzetami.

#10 Offline   m104


  • Postów: 4355
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2015 - 20:58

Jak chcesz bez kombinowania, to zakładaj zwykłe wentylowane 284x22. Kupisz za grosze.

Ale jeśli chcesz skrócić drogę hamowania, zainwestuj w naprawdę dobre opony, bo to od nich zależy droga hamowania. Jeśli jesteś w stanie zablokować przednie koła albo hamować z załączonym abs'em na suchym i rozgrzanym asfalcie, to znaczy, że seryjne hamulce wystarczają. Większe tarcze hamulcowe i zaciski zmniejszą tylko siłę, potrzebną do maksymalnego hamowania (nacisk na pedał), oraz zapewniają lepsze rozproszenie ciepła. Może się okazać, że nawet po założeniu 320 mm tarcz na przód i 278 mm na tył droga hamowania nie zmniejszy się, bo lekkie naciśnięcie pedału spowoduje hamowanie na granicy przyczepności kiepskich opon.

#11 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 styczeń 2015 - 11:18

Dopiero kopiero kupilem swoja perelke i fakt, narazie jest na przecietnych oponach, ale juz czekaja zimowe nokiany zeby je zalozyc :D dziekuje za wszysykie odpowiedzi, uwazam ze wyczerpaly temat w pelni i nie mam juz wlasciwie wiecej pytan w tej kwesti :)

#12 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 04 styczeń 2015 - 22:05

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 03 styczeń 2015 - 20:58 napisał

Jeśli jesteś w stanie zablokować przednie koła albo hamować z załączonym abs'em na suchym i rozgrzanym asfalcie, to znaczy, że seryjne hamulce wystarczają.

To jest cała płeta ;) Ja przy dobrych klockach nowym płynie i wezykach jestem w stanie na suchym asfacie blokowac 215 opone na zwykłych ori tarczach nie wentylowanych. Wiec wielkosc tarczy jedynie pomaga w tym ze ja po 30 minutach szybkiej jazdy po miescie zagotowuje zwykłe hamulce że az bulgocze płyn kiedy na wentylowanych rzadko kiedy mi sie to udaje a MB mam 7 modeli wiec wiele prób mam za sobą.

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 04 styczeń 2015 - 22:06


#13 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 styczeń 2015 - 22:33

Jakby kolega chciał mam sprawne zaciski po w201 2.6, do tego do połowy zjachane tarcze, nie biją, są tylko już jeżdżone, suwmiarka prawdę powie...
W razie zapytania zapraszam na priv

#14 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 05 styczeń 2015 - 03:05

juz po 5 kolkach na torze Poznan, na pelnej wixie, standardowe hamulce jak od 2.0, wszystko nowe - wymiekly samochod w ogole nie hamowal juz prawie. Nie wiem jak wyglada Twoja jazda do domu, ale jesli na koniec podrozy auto wciaz bez problemu hamuje po wcisniecu pedalu to raczej wszystko jest ok. A jak nie to mysle ze jedyna opcja to porzadne opony, zacisk 4tloczek i 295x22. Wlasnie bede zabieral sie za tego moda wkrotce, ponoc pasuje na 15'

Użytkownik KrystaGG edytował ten post 05 styczeń 2015 - 03:06


#15 Offline   m104


  • Postów: 4355
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2015 - 08:12

Wyświetl postUżytkownik KrystaGG dnia 05 styczeń 2015 - 03:05 napisał

ponoc pasuje na 15'

Pasuje, ale nie na wszystkie. Na oryginalne 8 i 16 dziurowce owszem, ale na stal, czy felgę z dużym rantem, albo z nie-płaskim środkiem felgi już niekoniecznie. Lepiej przymierzyć, bo miałem już sytuację, gdzie 7,5j et 35 w 15" nie pasowało.

#16 Offline   misior190


  • Postów: 17
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 styczeń 2015 - 19:48

4 tłoki pasują na 15 np. z oka et 35 wzór taki jak w moim awatarze.Pozdro

#17 Offline   KUBA1500


  • Postów: 4
  • Na forum od: 05 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 marzec 2015 - 23:18

Doszły mnie słuchy ze do w124 pasują (plug&play) zaciski od ML'a, tylko nie wiem dokładnie jakiego.
Ktoś? Coś?

#18 Offline   ramzeso


  • Postów: 125
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwiecień 2015 - 09:31

Witam forumowiczów :)

Renowacja mojej gwiazdeczki trwa już ponad 2 lata i przyszedł czas na hamulce. Podbijając badania techniczne, gość powiedział że przewody są w słabym stanie i że hamulce działają słabo.
Podczas jazdy nawet jak wcisnę hamulec z mega siłą nie udaje mi się zblokować kół (Brak ABS)

Wcześniej miałem silnik 1.8 i skrzynie IV, więc zrobiłem przekładkę na 2.3 i skrzynie V.

Trochę poczytałem na forum o wsadzeniu innych zacisków od W124 3.0 lub od 2.6 i mam kilka dodatkowych pytań.

1) Zdecydowałem się na zaciski od W201 2.6 (O ile się nie mylę rozmiar tarcz jest taki sam tyle że w zacisk wchodzi tarcza 22mm wentylowana a nie 11mm?)
2) Chce wymienić również węże gumowe, podobno najlepsze są ATE? Czy węże gumowe są takie same dla zacisków z 1.8 i dla tych z 2.6?
3) Chciałbym również wymienić przewody twarde - u mnie są stalowe, a podobno teraz stosuje się tylko miedziane. Czy to prawda? Są lepsze?
4) Czy zaciski od 2.6 zmieszczą się w monoblocku amg 15"?
5) Czy coś jeszcze mi potrzeba oprócz zacisków z 2.6 do przekładki? Jakie elementy?
6) Czy serwo od 1.8 da radę z zaciskami od 2.6?
7) Czy płyn hamulcowy ma znaczenie? Możecie jakiś polecić?
8) Czy do nowych zacisków z 2.6 klocki i tarcze ATE będą dobrym wyborem? Rozumiem że rozmiar tarcz jest taki sami jak z 1.8? 262P/258 tył? Można większe tarcze? (Poza za grubościa?)

#19 Offline   m104


  • Postów: 4355
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwiecień 2015 - 09:40

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

1) Zdecydowałem się na zaciski od W201 2.6 (O ile się nie mylę rozmiar tarcz jest taki sam tyle że w zacisk wchodzi tarcza 22mm wentylowana a nie 11mm?)

Według EPC tarcza to 262x22, wentylowana

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

2) Chce wymienić również węże gumowe, podobno najlepsze są ATE? Czy węże gumowe są takie same dla zacisków z 1.8 i dla tych z 2.6?

Takie same

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

3) Chciałbym również wymienić przewody twarde - u mnie są stalowe, a podobno teraz stosuje się tylko miedziane. Czy to prawda? Są lepsze?

Na pewno łatwiejsze do układania, za to mniej estetyczne

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

4) Czy zaciski od 2.6 zmieszczą się w monoblocku amg 15"?

To zależy od felgi, ale na 90% zmieszczą się

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

5) Czy coś jeszcze mi potrzeba oprócz zacisków z 2.6 do przekładki? Jakie elementy?

Chyba nic

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

6) Czy serwo od 1.8 da radę z zaciskami od 2.6?

Da radę

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

7) Czy płyn hamulcowy ma znaczenie? Możecie jakiś polecić?

ATE, Textar. Ceny podobne

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwiecień 2015 - 09:31 napisał

8) Czy do nowych zacisków z 2.6 klocki i tarcze ATE będą dobrym wyborem? Rozumiem że rozmiar tarcz jest taki sami jak z 1.8? 262P/258 tył? Można większe tarcze? (Poza za grubościa?)

ATE to dobra firma

Wymień sobie przy okazji wszystkie gumki w zaciskach, jak trzeba, to i tłoczki, ewentualnie oddaj wszystko do piaskowania i malowania.

Osobiście, jak bym miał robić taki upgrade, to poszedłbym w stronę kompletu z 320-ki - tarcze 294x25mm i zacisk 4-ro tłoczkowy. Tylko wtedy trzeba pomyśleć też nad tyłem. No i cena finalnie będzie dużo wyższa. Nie każda felga wchodzi też na taki zestaw.

#20 Offline   ramzeso


  • Postów: 125
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwiecień 2015 - 09:54

Zapomniałem jeszcze zapytać, bo ja chce zmienić i z przodu i z tyłu. Rozumiem że też nic się nie zmienia?

Co do hamulców z 3.2 A co nie tak było by z tyłu?

Jakie gumki na zaciskach?

A tłoczki = zaciski? Jeśli tak, to pewnie że trzeba wypiaskować i pomalować jakąś farba do zacisków.

Użytkownik ramzeso edytował ten post 07 kwiecień 2015 - 10:13