Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Hamulce - modyfikacje



68 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:04

Odn. przewodów hamulcowych sztywnych, możesz zastosować przewody miedziano-niklowe, lepiej wyglądają od miedzianych, trwalsze od stalowych i można je też zagniatać na zagniatarce od miedzianych.

#22 Offline   190tker


  • Postów: 103
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:12

A na tył w124 podejdą hamulce od W210 3.2 ?

Użytkownik 190tker edytował ten post 07 kwiecień 2015 - 14:38


#23 Offline   ramzeso


  • Postów: 125
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:37

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 07 kwiecień 2015 - 14:04 napisał

Odn. przewodów hamulcowych sztywnych, możesz zastosować przewody miedziano-niklowe, lepiej wyglądają od miedzianych, trwalsze od stalowych i można je też zagniatać na zagniatarce od miedzianych.

A jaka jest cena takowych? Wiesz może gdzie to kupić?

#24 Offline   ramzeso


  • Postów: 125
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwiecień 2015 - 15:47

Dodatkowo jeśli przełoże zaciski z W201 2.6 W którym domyślnie są ABS (U mnie nie mam) To jakie przewody sztywne muszę kupić? Bo różnią się długościa przewody dla ABS i bez. Może kiedyś dołożę ABS.

Bo nie widziałem przewodów do 2.6 Bez ABS.

Użytkownik ramzeso edytował ten post 07 kwiecień 2015 - 15:48


#25 Offline   190tker


  • Postów: 103
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 07 kwiecień 2015 - 15:56

ramzeso, za 120zł można kupić na allegro zestaw na cały samochód rurek miedzianych do W124, napisz do nich co potrzebujesz a myślę że bez problemu załatwią ci odpowiedni.

Przepraszam za dublowanie postów, tematy były obok siebie więc myślałem że po prostu nie udało mi się dodać posta.
Ponawiam pytanie o tylne zaciski od w210 3.2 czy podejdą do w124, jeśli ktoś się orientuje będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Użytkownik 190tker edytował ten post 07 kwiecień 2015 - 15:59


#26 Offline   m104


  • Postów: 4354
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwiecień 2015 - 16:02

Od 124 3.2 pasują do okulara m.in. 300D turbo, więc i w drugą stronę powinny pasować.

#27 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 08 kwiecień 2015 - 00:48

Przewody hamulcowe m.in. miedziano-niklowe:
http://pwpnet.pl/

#28 Offline   ramzeso


  • Postów: 125
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwiecień 2015 - 05:50

Dzięki, też widziałem że polecają te firmę. Ale nie wiem jaki komplet kupić (zakładając że zaciski będę miał od W201 2.6). Na tej stronie jest różnica pomiędzy 1.8 bez ABS, 1.8 z ABS, i 2.6 z ABS

#29 Offline   ramzeso


  • Postów: 125
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwiecień 2015 - 07:29

Wydaje mi się jednak że pownieniem zakupić te od 1.8 (bez ABS) Ale nie ukrywam że myslałem żeby w przyszłości założyć ABS

#30 Offline   190tker


  • Postów: 103
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 06 maj 2015 - 13:01

A czy zaciski czterotłoczkowe i tarcze od R129 podejdą pod felgi 15cali?

#31 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 07 maj 2015 - 14:11

Wyświetl postUżytkownik 190tker dnia 06 maj 2015 - 13:01 napisał

A czy zaciski czterotłoczkowe i tarcze od R129 podejdą pod felgi 15cali?

No ja wlasnie bede ten temat przerabial. Zaciski same podejda zalezne od osadzenia ale tarcza np 295 to juz raczej nie na 15

#32 Offline   190tker


  • Postów: 103
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 07 maj 2015 - 14:33

No to jak zaciski skoro tarcza nie wejdzie ;)

#33 Offline   misior190


  • Postów: 17
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2015 - 21:16

Wejdzie, ET felgi min 35

#34 Offline   m104


  • Postów: 4354
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2015 - 21:29

Tarcza 294mm i zacisk od e320 siada na 15", mało tego, na 8-mio dziurowce z et 44.

#35 Offline   190tker


  • Postów: 103
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 10 maj 2015 - 00:22

Zacisk od 320 to cztery tłoczki? Jest na allegro taki ale nie wiem czy jest on pod tarcze 294 - czy one się czymś różnią?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 10 maj 2015 - 10:25


#36 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 10 maj 2015 - 04:36

W 320 byly 4tloczkowe zaciski. Tarcze te podejda http://allegro.pl/ta...5317904405.html

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 10 maj 2015 - 10:26


#37 Offline   m104


  • Postów: 4354
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maj 2015 - 13:01

Trzeba ostrożnie z tym "podejdą", bo w 320-kach były dwa rodzaje tarcz i zacisków nie zamienne między sobą. Tarcze 295x22 były przed numerem nadwozia B862122 i wtedy zacisk miał nabitą liczbę 37,38,39 lub 40. Taki sam zestaw występował w 300-24V. Od numeru B862122 były tarcze 294x25 i wtedy zacisk miał numer 57,58,59,60. Polecam szukać tarcz i zacisków "późniejszych" - tarcze były grubsze i mniej podatne na krzywienie.

#38 Offline   190tker


  • Postów: 103
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 10 maj 2015 - 13:40

Rozumiem, ale z tego co widzę w 320 były chyba też zaciski dwutłoczkowe?
300mm od 500e podejdzie na 15'? bo kolega z forum sprzedaje.

Użytkownik 190tker edytował ten post 10 maj 2015 - 13:43


#39 Offline   m104


  • Postów: 4354
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maj 2015 - 13:54

Dwutłoczkowe zaciski były tylko z tyłu. Z przodu albo cztero-tłok albo pływające - jednotłoczkowe. W 320-ce zawsze 4-ki.

#40 Offline   S124


  • Postów: 70
  • Na forum od: 06 gru 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Napisano 17 maj 2015 - 13:34

Panowie nurtuje mnie jedna rzecz wszyscy piszecie o zmianie zacisków i tarcz a nikt nie napisał jeszcze jakie pompy hamulcowe występują i jakie zastosować do jakich zacisków.Ja wczoraj założyłem tarcze tylne w raz z zaciskami od R129 300x22 i problem sie pojawił ze pedał zwiększył swój skok o około 1/4. Wniosek taki ze pompa nie ogarnia. Jak by ktoś posiadał informacje jaką pompe zastosować to z góry dziękuje. Dodam ze na przód mam przygotowany zestaw 334x32 na czterech tłokach Brembo.