Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Hamulce - modyfikacje



75 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2015 - 11:18

Dopiero kopiero kupilem swoja perelke i fakt, narazie jest na przecietnych oponach, ale juz czekaja zimowe nokiany zeby je zalozyc :D dziekuje za wszysykie odpowiedzi, uwazam ze wyczerpaly temat w pelni i nie mam juz wlasciwie wiecej pytan w tej kwesti :)



#12 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 04 stycznia 2015 - 22:05

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 03 stycznia 2015 - 20:58 napisał

Jeśli jesteś w stanie zablokować przednie koła albo hamować z załączonym abs'em na suchym i rozgrzanym asfalcie, to znaczy, że seryjne hamulce wystarczają.

To jest cała płeta ;) Ja przy dobrych klockach nowym płynie i wezykach jestem w stanie na suchym asfacie blokowac 215 opone na zwykłych ori tarczach nie wentylowanych. Wiec wielkosc tarczy jedynie pomaga w tym ze ja po 30 minutach szybkiej jazdy po miescie zagotowuje zwykłe hamulce że az bulgocze płyn kiedy na wentylowanych rzadko kiedy mi sie to udaje a MB mam 7 modeli wiec wiele prób mam za sobą.

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 04 stycznia 2015 - 22:06


#13 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 stycznia 2015 - 22:33

Jakby kolega chciał mam sprawne zaciski po w201 2.6, do tego do połowy zjachane tarcze, nie biją, są tylko już jeżdżone, suwmiarka prawdę powie...
W razie zapytania zapraszam na priv

#14 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 05 stycznia 2015 - 03:05

juz po 5 kolkach na torze Poznan, na pelnej wixie, standardowe hamulce jak od 2.0, wszystko nowe - wymiekly samochod w ogole nie hamowal juz prawie. Nie wiem jak wyglada Twoja jazda do domu, ale jesli na koniec podrozy auto wciaz bez problemu hamuje po wcisniecu pedalu to raczej wszystko jest ok. A jak nie to mysle ze jedyna opcja to porzadne opony, zacisk 4tloczek i 295x22. Wlasnie bede zabieral sie za tego moda wkrotce, ponoc pasuje na 15'

Użytkownik KrystaGG edytował ten post 05 stycznia 2015 - 03:06


#15 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2015 - 08:12

Wyświetl postUżytkownik KrystaGG dnia 05 stycznia 2015 - 03:05 napisał

ponoc pasuje na 15'

Pasuje, ale nie na wszystkie. Na oryginalne 8 i 16 dziurowce owszem, ale na stal, czy felgę z dużym rantem, albo z nie-płaskim środkiem felgi już niekoniecznie. Lepiej przymierzyć, bo miałem już sytuację, gdzie 7,5j et 35 w 15" nie pasowało.

#16 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2015 - 19:48

4 tłoki pasują na 15 np. z oka et 35 wzór taki jak w moim awatarze.Pozdro

#17 Offline   KUBA1500


  • Postów: 4
  • Na forum od: 05 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 marca 2015 - 23:18

Doszły mnie słuchy ze do w124 pasują (plug&play) zaciski od ML'a, tylko nie wiem dokładnie jakiego.
Ktoś? Coś?

#18 Offline   ramzeso


  • Postów: 129
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2015 - 09:31

Witam forumowiczów :)

Renowacja mojej gwiazdeczki trwa już ponad 2 lata i przyszedł czas na hamulce. Podbijając badania techniczne, gość powiedział że przewody są w słabym stanie i że hamulce działają słabo.
Podczas jazdy nawet jak wcisnę hamulec z mega siłą nie udaje mi się zblokować kół (Brak ABS)

Wcześniej miałem silnik 1.8 i skrzynie IV, więc zrobiłem przekładkę na 2.3 i skrzynie V.

Trochę poczytałem na forum o wsadzeniu innych zacisków od W124 3.0 lub od 2.6 i mam kilka dodatkowych pytań.

1) Zdecydowałem się na zaciski od W201 2.6 (O ile się nie mylę rozmiar tarcz jest taki sam tyle że w zacisk wchodzi tarcza 22mm wentylowana a nie 11mm?)
2) Chce wymienić również węże gumowe, podobno najlepsze są ATE? Czy węże gumowe są takie same dla zacisków z 1.8 i dla tych z 2.6?
3) Chciałbym również wymienić przewody twarde - u mnie są stalowe, a podobno teraz stosuje się tylko miedziane. Czy to prawda? Są lepsze?
4) Czy zaciski od 2.6 zmieszczą się w monoblocku amg 15"?
5) Czy coś jeszcze mi potrzeba oprócz zacisków z 2.6 do przekładki? Jakie elementy?
6) Czy serwo od 1.8 da radę z zaciskami od 2.6?
7) Czy płyn hamulcowy ma znaczenie? Możecie jakiś polecić?
8) Czy do nowych zacisków z 2.6 klocki i tarcze ATE będą dobrym wyborem? Rozumiem że rozmiar tarcz jest taki sami jak z 1.8? 262P/258 tył? Można większe tarcze? (Poza za grubościa?)

#19 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2015 - 09:40

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

1) Zdecydowałem się na zaciski od W201 2.6 (O ile się nie mylę rozmiar tarcz jest taki sam tyle że w zacisk wchodzi tarcza 22mm wentylowana a nie 11mm?)

Według EPC tarcza to 262x22, wentylowana

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

2) Chce wymienić również węże gumowe, podobno najlepsze są ATE? Czy węże gumowe są takie same dla zacisków z 1.8 i dla tych z 2.6?

Takie same

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

3) Chciałbym również wymienić przewody twarde - u mnie są stalowe, a podobno teraz stosuje się tylko miedziane. Czy to prawda? Są lepsze?

Na pewno łatwiejsze do układania, za to mniej estetyczne

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

4) Czy zaciski od 2.6 zmieszczą się w monoblocku amg 15"?

To zależy od felgi, ale na 90% zmieszczą się

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

5) Czy coś jeszcze mi potrzeba oprócz zacisków z 2.6 do przekładki? Jakie elementy?

Chyba nic

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

6) Czy serwo od 1.8 da radę z zaciskami od 2.6?

Da radę

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

7) Czy płyn hamulcowy ma znaczenie? Możecie jakiś polecić?

ATE, Textar. Ceny podobne

Wyświetl postUżytkownik ramzeso dnia 07 kwietnia 2015 - 09:31 napisał

8) Czy do nowych zacisków z 2.6 klocki i tarcze ATE będą dobrym wyborem? Rozumiem że rozmiar tarcz jest taki sami jak z 1.8? 262P/258 tył? Można większe tarcze? (Poza za grubościa?)

ATE to dobra firma

Wymień sobie przy okazji wszystkie gumki w zaciskach, jak trzeba, to i tłoczki, ewentualnie oddaj wszystko do piaskowania i malowania.

Osobiście, jak bym miał robić taki upgrade, to poszedłbym w stronę kompletu z 320-ki - tarcze 294x25mm i zacisk 4-ro tłoczkowy. Tylko wtedy trzeba pomyśleć też nad tyłem. No i cena finalnie będzie dużo wyższa. Nie każda felga wchodzi też na taki zestaw.

#20 Offline   ramzeso


  • Postów: 129
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2015 - 09:54

Zapomniałem jeszcze zapytać, bo ja chce zmienić i z przodu i z tyłu. Rozumiem że też nic się nie zmienia?

Co do hamulców z 3.2 A co nie tak było by z tyłu?

Jakie gumki na zaciskach?

A tłoczki = zaciski? Jeśli tak, to pewnie że trzeba wypiaskować i pomalować jakąś farba do zacisków.

Użytkownik ramzeso edytował ten post 07 kwietnia 2015 - 10:13









Podobne tematy Zwiń