Witajcie Koledzy, od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem R 129 300 SL 24 z 1990 roku, jednak po tych kilku tygodniach zacząłem zastanawiać się czy rzeczywiście jestem "szczęśliwym posiadaczem"...otóż mam problem z centralnym zamkiem. Kluczyki IR działają prawidłowo, baterie są w dobrej kondycji, zamki w drzwiach sygnał przyjmują - zapala się czerwona lub zielona lampka, natomiast zamykanie nie jest realizowane. Słychać, że pompka centralnego pracuje i na otwórz i zamknij (dźwięki są różne), ale zamki się nie zamykają. Nie wiem czy to objaw prawidłowy, ale pompka pracuje jeszcze kilka - kilkanaście sekund po zgaśnięciu lampki zielonej lub czerwonej. Z kluczyka mogę zamknąć tylko drzwi w których operuję kluczykiem (oczywiście słychać również pompkę). Natomiast nie mogę otworzyć schowków na drzwiach kierowcy i pasażera oraz schowków w tunelu środkowym (poza tym w którym jest popielniczka), a także w żaden sposób spowodować zamknięcia wlewu paliwa. Bezpieczniki są sprawne, wężyki do pompki podłączone. Czy jesteście w stanie coś doradzić w tej kwestii? Czy może coś jeszcze powinienem sprawdzić?
2
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 10 stycznia 2015 - 16:24
#2
Napisano 11 stycznia 2015 - 18:12
Pneumatyka jest nieszczelna.
W r129 masz dwa poziomy zamykania
I. z pilota czy kluczyka - zamyka wsztystko
II z rygla wewnątrz kabiny - zamyka tylko drzwi
W r129 masz dwa poziomy zamykania
I. z pilota czy kluczyka - zamyka wsztystko
II z rygla wewnątrz kabiny - zamyka tylko drzwi
#3
Napisano 11 stycznia 2015 - 20:33
Dzięki za odpowiedź. Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie gdzie jest ta nieszczelność? Chodzi mi o metodę eliminacji, żeby nie rozbierać wszystkiego, bo jak wiadomo dopiero ostatni element, który się sprawdzi okaże się tym uszkodzonym...
#4
Napisano 11 stycznia 2015 - 21:20
po kolei wszystko musisz sprawdzić, co w sl nie jest lekką sprawą.
#5
Napisano 12 stycznia 2015 - 19:08
Dzięki za odpowiedź, a od czego proponujesz rozpocząć?
#6
Napisano 12 stycznia 2015 - 19:50
nie wiem od drzwi ale tam też kupa roboty
albo od pompy jest w tylnym prawym błotniku, nie mam schematu.
albo od pompy jest w tylnym prawym błotniku, nie mam schematu.
Użytkownik majsterus edytował ten post 12 stycznia 2015 - 19:51
#7
Napisano 13 stycznia 2015 - 21:31
Mam jeszcze jedno pytanie, czy wiesz w jaki sposób otworzyć schowki w drzwiach i schowek w tunelu środkowym? Schowki w desce otwieram kluczykiem, natomiast te w drzwiach i tunelu nie reagują...
#8
Napisano 13 stycznia 2015 - 21:32
I jeszcze jedno, czy jest jakaś metoda na sprawdzenie prawidłowej pracy pompki - może lepiej rozpocząć od źródła.
#9
Napisano 13 stycznia 2015 - 21:44
WIS
inaczej nie ruszysz.
Masz zaryglowane zamkiem głównym i dlatego schowki są zamknięte. Obstawiam pompę. Może jest podmieniona z innego modelu.
inaczej nie ruszysz.
Masz zaryglowane zamkiem głównym i dlatego schowki są zamknięte. Obstawiam pompę. Może jest podmieniona z innego modelu.
#10
Napisano 14 stycznia 2015 - 07:44
No właśnie, zastanawiałem się jaki powinien być dźwięk prawidłowo pracującej pompy? Teraz słyszę tylko takie dziwne buczenie - dłuższe dla zamykania I jest to dźwięk zdecydowanie inny od tego, który pamiętam z W124.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
[W124/S124] Problem z alarmem/centralnym zamkiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Frozzy |
|
||
[W124] kłopot z zamkiem klapy bagażnika sedan z 1993 roku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
|
|
[W201] problem z central zamkiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Epimeteusz |
|
|
|
Problemy z centralnym zamkiem, nie zawsze działa, przestał działać ze stacyjką |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TomekMBW124 |
|