Skocz do zawartości




- - - - -

[R129] 300SL problem z centralnym zamkiem



12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wmkapi


  • Postów: 13
  • Na forum od: 08 lut 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2015 - 16:24

Witajcie Koledzy, od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem R 129 300 SL 24 z 1990 roku, jednak po tych kilku tygodniach zacząłem zastanawiać się czy rzeczywiście jestem "szczęśliwym posiadaczem"...otóż mam problem z centralnym zamkiem. Kluczyki IR działają prawidłowo, baterie są w dobrej kondycji, zamki w drzwiach sygnał przyjmują - zapala się czerwona lub zielona lampka, natomiast zamykanie nie jest realizowane. Słychać, że pompka centralnego pracuje i na otwórz i zamknij (dźwięki są różne), ale zamki się nie zamykają. Nie wiem czy to objaw prawidłowy, ale pompka pracuje jeszcze kilka - kilkanaście sekund po zgaśnięciu lampki zielonej lub czerwonej. Z kluczyka mogę zamknąć tylko drzwi w których operuję kluczykiem (oczywiście słychać również pompkę). Natomiast nie mogę otworzyć schowków na drzwiach kierowcy i pasażera oraz schowków w tunelu środkowym (poza tym w którym jest popielniczka), a także w żaden sposób spowodować zamknięcia wlewu paliwa. Bezpieczniki są sprawne, wężyki do pompki podłączone. Czy jesteście w stanie coś doradzić w tej kwestii? Czy może coś jeszcze powinienem sprawdzić?



#2 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 11 stycznia 2015 - 18:12

Pneumatyka jest nieszczelna.
W r129 masz dwa poziomy zamykania
I. z pilota czy kluczyka - zamyka wsztystko
II z rygla wewnątrz kabiny - zamyka tylko drzwi

#3 Offline   wmkapi


  • Postów: 13
  • Na forum od: 08 lut 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2015 - 20:33

Dzięki za odpowiedź. Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie gdzie jest ta nieszczelność? Chodzi mi o metodę eliminacji, żeby nie rozbierać wszystkiego, bo jak wiadomo dopiero ostatni element, który się sprawdzi okaże się tym uszkodzonym...

#4 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 11 stycznia 2015 - 21:20

po kolei wszystko musisz sprawdzić, co w sl nie jest lekką sprawą.

#5 Offline   wmkapi


  • Postów: 13
  • Na forum od: 08 lut 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 stycznia 2015 - 19:08

Dzięki za odpowiedź, a od czego proponujesz rozpocząć?

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 12 stycznia 2015 - 19:50

nie wiem :D od drzwi :D ale tam też kupa roboty :D
albo od pompy jest w tylnym prawym błotniku, nie mam schematu. :D

Użytkownik majsterus edytował ten post 12 stycznia 2015 - 19:51


#7 Offline   wmkapi


  • Postów: 13
  • Na forum od: 08 lut 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2015 - 21:31

Mam jeszcze jedno pytanie, czy wiesz w jaki sposób otworzyć schowki w drzwiach i schowek w tunelu środkowym? Schowki w desce otwieram kluczykiem, natomiast te w drzwiach i tunelu nie reagują...

#8 Offline   wmkapi


  • Postów: 13
  • Na forum od: 08 lut 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2015 - 21:32

I jeszcze jedno, czy jest jakaś metoda na sprawdzenie prawidłowej pracy pompki - może lepiej rozpocząć od źródła.

#9 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 13 stycznia 2015 - 21:44

WIS
inaczej nie ruszysz.
Masz zaryglowane zamkiem głównym i dlatego schowki są zamknięte. Obstawiam pompę. Może jest podmieniona z innego modelu.

#10 Offline   wmkapi


  • Postów: 13
  • Na forum od: 08 lut 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 stycznia 2015 - 07:44

No właśnie, zastanawiałem się jaki powinien być dźwięk prawidłowo pracującej pompy? Teraz słyszę tylko takie dziwne buczenie - dłuższe dla zamykania I jest to dźwięk zdecydowanie inny od tego, który pamiętam z W124.








Podobne tematy Zwiń