Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 2 głosy

[W124] Awaria pompy hamulcowej



26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 239
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2015 - 22:56

Witam serdecznie. Przeszukałem forum w celu zaczerpnięcia wiedzy lecz takiego tematu nie odnalazłem. Postaram się jak najkrócej i najdokładniej opisać usterkę w moim W124.

Podczas postoju bądź jeździe przy powolnym wciskaniu pedału hamulca nurkuje od razu w podłogę (hamulców brak), przy szybszym lub troszkę głębszym łapie prawie normalnie dodatkowo depnięcie + depnięcie - pedał wyżej stanie oraz silniejszy hamulec.

Na zgaszonym silniku twardnieje więc serwa bym nie obstawił. Czy może być taka historia iż pompa wiesza się w pierwszej sekcji, cyklu (nie wiem jak to fachowo napisać) podczas powolnego wciskania? (płyn nie ubywa)

Ostatnio sprawdziłem:

- tłoczki - dwa zapieczone, naprawione
- układ odpowietrzony
- tarcze, klocki nowe
- niegdzie nie widać pocenia się wężyków, przewodów

Proszę mnie olścnić czy to pompa hamulcowa? Regenerować (jeżeli się da?), kupić nową? Póki co Mercedes stoi i gryzie trawkę. :(

Dziękuję za zainteresowanie się tematem oraz odpowiedzi, pozdrawiam Patryk. :)

Użytkownik patrykwarszawa edytował ten post 10 stycznia 2015 - 22:57


#2 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 10 stycznia 2015 - 23:45

Układ zapowietrzony prawdopodobnie . Pamiętaj że zbiorniczek ma być zalany pod korek podczas odpowietrzania i zaczynasz od koła najdalej oddalonego od pompy i abs.
Jeśli pompa by puszczała to miałbyś pedał powoli wpadający w podłogę za każdym razem .
Nawiasem mówiąc jeśli nie ma wżerów to pompę się regeneruje uszczelnienia kosztują grosze a w efekcie można powiedzieć że ma się nową pompę i to w dodatku oryginalną ;)

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 10 stycznia 2015 - 23:47


#3 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 239
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2015 - 01:26

Piotrek - układ odpowietrzony jest okej (musiałem nabijać klucz 10 na odpowietrzniki tak zaśniedziałe, oryginał 11 mm).

Wersja bez ABS.

Moim zdaniem pompa gdzieś puszcza (czytałem iż posiada sekcje dwie dlatego lekko mam wątpliwości co do ww. wiadomości) - pedał ma dwie, trzy pozycje hamowania. (żródło - internet). Przepraszam jeżeli moja wiedza internetowa jest martwa. :(

Spóruję to opisać jescze bardziej dokładnie:

- 1/3 hamulca pedał wpada w podłogę (momentalnie), hamulców brak (lekki nacisk i zaczyna się nurkowanie) - przy hamowaniu dłuższym w znaczeniu 100 m do świateł, leci w podłogę przy nacisku. (pusczę pedał na moment, tłok cofnie i jest okej)

Pomijając powyższ fakt:

- 1/2 hamulca z bardziej dynamicznym naciśnięciem, hamuje ok.
- 2 x 1/2 hamulec brzytwa
- 3/3 staję tzw. Dęba

Sytuacja zdażyła się nagle, być może przez mocne hamowanie i uszkodzenie uszczelniaczy (lecz płyn nie ucieka do serwa).

Przy zgaszonym silniku sytuacja wygląda podobnie - 1/3 wciśnietęgo hamulca pedał opada do dna, brak hamulców.

Pytanko, czy przy regeneracji pompy muszę odpowietrzyć cały układ czy wychnąć tłoczkami płyn w pompę?

Dziękuję za odpowiedzi fachowców. Piotrek za chęć, piwko. ;)

PS. Jeżeli wyraziłem się niezrozumiale proszę o wyrozumiałość i pytania. Odpowiem jak najszybciej.

Bardzo proszę o pomoc gdyż w tygodniu chcę zamówić usterkową część i mieć problem z głowy przy okazji wyjaśnić zaistniały problem. Pozdrawiam, miłego weekendu.

Użytkownik patrykwarszawa edytował ten post 11 stycznia 2015 - 01:53


#4 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 239
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2015 - 01:59

Piotrek - układ odpowietrzony jest okej (musiałem nabijać klucz 10 na odpowietrzniki tak zaśniedziałe, oryginał 11 mm). Wpada tylko w pozycji 1/3 za każdym razem.

Wersja bez ABS.

Moim zdaniem pompa gdzieś puszcza (czytałem iż posiada sekcje dwie dlatego lekko mam wątpliwości co do ww. wiadomości) - pedał ma dwie, trzy pozycje hamowania. (żródło - internet). Przepraszam jeżeli moja wiedza internetowa jest martwa. :(

Spóruję to opisać jescze bardziej dokładnie:

- 1/3 hamulca pedał wpada w podłogę (momentalnie), hamulców brak (lekki nacisk i zaczyna się nurkowanie) - przy hamowaniu dłuższym w znaczeniu 100 m do świateł, leci w podłogę przy nacisku. (pusczę pedał na moment, tłok cofnie i jest okej)

Pomijając powyższ fakt:

- 1/2 hamulca z bardziej dynamicznym naciśnięciem, hamuje ok.
- 2 x 1/2 hamulec brzytwa
- 3/3 staję tzw. Dęba

Sytuacja zdażyła się nagle (po postoju kilka dni), być może przez mocne hamowanie i uszkodzenie uszczelniaczy (lecz płyn nie ucieka do serwa).

Przy zgaszonym silniku sytuacja wygląda podobnie - 1/3 wciśnietęgo hamulca pedał opada do dna, brak hamulców.

Pytanko, czy przy regeneracji pompy muszę odpowietrzyć cały układ czy wychnąć tłoczkami płyn w pompę?

Dziękuję za odpowiedzi fachowców. Piotrek za chęć, piwko. ;)

PS. Jeżeli wyraziłem się niezrozumiale proszę o wyrozumiałość i pytania. Odpowiem jak najszybciej.

Bardzo proszę o pomoc gdyż w tygodniu chcę zamówić usterkową część i mieć problem z głowy przy okazji wyjaśnić zaistniały problem. Pozdrawiam, miłego weekendu.

Przepraszam za post pod postem. Nie miałem opcji edycji. :(

Użytkownik patrykwarszawa edytował ten post 11 stycznia 2015 - 02:01


#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3 637
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 11 stycznia 2015 - 09:32

patrykwarszawa, a jak odpowietrzałeś?

#6 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 239
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2015 - 10:36

Zbiorniczek pełny, od najdalszego koła po lewy przód.

#7 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 stycznia 2015 - 12:39

Płyn nie musi uciekać do serwa jeśli padło uszczelnienie. W takim razie jeśli wszystko odpowietrzone a pedał wpada w podłogę tak jak mówisz to wymień uszczelniacze w pompie operacja będzie trwała wraz z odpowietrzeniem wszystkiego z pół godziny a uszczelniacze kosztują grosze .
Powodzenia w naprawie ;)

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 11 stycznia 2015 - 12:39


#8 Offline   Pjotr


  • Postów: 10
  • Na forum od: 05 lis 2014
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2015 - 12:58

U mnie były niemal identyczne objawy - pompa zajechana. Niestety zestaw naprawczy nic by mi nie pomógł...

#9 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 stycznia 2015 - 13:23

Wyświetl postUżytkownik Pjotr dnia 11 stycznia 2015 - 12:58 napisał

U mnie były niemal identyczne objawy - pompa zajechana. Niestety zestaw naprawczy nic by mi nie pomógł...
Jeśli są wżery to oczywiste że będzie puszczać , natomiast jeśli ich nie ma to po wymianie uszczelnień mamy w sumie nową sprawną pompę.

#10 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 239
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2015 - 13:48

Dzięki Panowie. To chyba rozwiewa wszystkie wątpliwości. :) Wstępnie zregeneruję pompę i dam znać co i jak. ;) Jakieś wskazówki dotyczące wymiany uszczelniaczy?

#11 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2015 - 17:05

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 11 stycznia 2015 - 13:48 napisał

Dzięki Panowie. To chyba rozwiewa wszystkie wątpliwości. :) Wstępnie zregeneruję pompę i dam znać co i jak. ;) Jakieś wskazówki dotyczące wymiany uszczelniaczy?
Moja sugestia taka że wymiana nic nie da uszczelniaczy.Pompa używana z gwarancją rozruchową poradziłbym.Sam to przerabiałem.Pozdrawiam.

#12 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 stycznia 2015 - 19:38

Wyświetl postUżytkownik Juri44 dnia 11 stycznia 2015 - 17:05 napisał

Moja sugestia taka że wymiana nic nie da uszczelniaczy.Pompa używana z gwarancją rozruchową poradziłbym.Sam to przerabiałem.Pozdrawiam.
Powtarzam jeszcze raz jeśli nie ma wżerów pompa będzie szczelna po wymianie uszczelnień w dodatku oryginalana i pewna . Podczas wymiany trzeba pamiętać o kolejności uszczelnień , uważać żeby nic się nie zawinęło składać wszystko dokładnie i delikatnie smarując wszystko płynem hamulcowym .
A co do używanej pompy , kolega też ma używaną i jakoś nie działa :D

#13 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 stycznia 2015 - 15:36

Podepnę się pod temat.
Mam kłopot z zacinającymi się zaciskami przednimi. tzn. po wciśnięciu i puszczeniu hamulca koła przednie wyjątkowo ciężko się obracają. Zakładam że uszczelki i tłoczki mogą być nie pierwszej świeżości, Ale czy powodem również może być zużyta pompa hamulcowa itd ?

#14 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 stycznia 2015 - 16:09

Pompa nie. Prędzej zacisk, tłoczek, prowadnice zacisku.
Sprawdź też czy węże gumowe są drożne. Bywa że spuchną od środka i płyn się nie cofa, i zacisk trzyma.

#15 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 12 stycznia 2015 - 18:54

Zdejmujesz kolego zacisk , i próbujesz wcisnąć tłoczek palcami jeśli wchodzi jest ok jeśli nie to albo przewód elastyczny tak jak kolega mówił spuchł albo tłoczek stanął ( rdza i te sprawy)
Jak masz zdjęty zacisk to sprawdzasz czy suwadła gładko pracują , i to by było na tyle .

#16 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 239
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2015 - 00:32

Jw. Tłoczki zapieczone. Wypchnij, oczyść aby wchodziły jak w masło i będzie okej. Operację taką przeprowadzałem ostatnio w Sprintku (identyczny objaw). :)

PS. Na dniach wymienię uszczelniacze pompy i dam znać jak się zachowuję samochodzik. Mam nadzieję, że w końcu skosi trawkę i ruszy w teren. :)

#17 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 13 stycznia 2015 - 11:26

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 13 stycznia 2015 - 00:32 napisał

Jw. Tłoczki zapieczone. Wypchnij, oczyść aby wchodziły jak w masło i będzie okej. Operację taką przeprowadzałem ostatnio w Sprintku (identyczny objaw). :)

PS. Na dniach wymienię uszczelniacze pompy i dam znać jak się zachowuję samochodzik. Mam nadzieję, że w końcu skosi trawkę i ruszy w teren. :)
Nawet sprawnie działający tłoczek nie wsunie się jeśli przewód elastyczny będzie miał najlepsze dni za sobą i będzie puchł.

#18 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 239
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2015 - 19:41

Witam ponownie. Autko już w ciągłej eksploatacji. :) Z lekkim opóźnieniem wielkie podziękowania za podpowiedzi. Wymieniłem uszczelniacze pompy, które były winowajcą, teraz jest wszystko okej. Pozdrawiam. :)

#19 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 18 września 2017 - 15:38

Kolego Patryk.

Podpowiedział byś jak rozebraćc pompe? Doszedłem do pierwszej sprężynki i uszcelnienia i nie wiem jak rozebrać dalej. Z góry dzieki.

#20 Offline   Damian85


  • Postów: 187
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 05 stycznia 2022 - 19:05

Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu, bo według mnie na 90% winowajcą jest pompa hamulcowa.
Pacjent to W124 250D 92 rok.
Pedał dzisiaj stał się bardzo miękki (zarówno na zgaszonym, jak i na pracującym silniku), oraz przy wciśniętym hamulcu można swobodnie obracać obiema kołami z tyłu ( nie ma hamowania na tylną oś).
Więc według mnie objawy nieszczelnej pompy (przepuszcza). Zbiorniczek jest pełny i nie ma wycieków.

Natomiast 2 rzeczy mnie dodatkowo zaniepokoiły. Na zgaszonym silniku jak pompuję pedałem, to słychać wyraźnie odgłos z okolic vacum pompy (ciężko go opisać - skrzypienie?). W moim meśku ten odgłos jest lekko słyszalny a czasami w ogóle się nie pojawia.
A druga sprawa, jak wypnę w tym uszkodzonym cienki wężyk z trójnika przewodu, który idzie od vacum do serwa, to wyraźnie czuć powietrze w tym trójniku. A jak wypnę w moim, to nie czuć powietrza.

Ale jeśli by padło wspomaganie to chyba auto by hamowało, tylko pedał cały czas byłby twardy.
Brać się za rozkręcanie pompy? :)