Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[W124] Awaria pompy hamulcowej



26 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 23 stycznia 2023 - 08:55

Witam
Tak, wiem, że jest tutorial regeneracji pompy hamulcowej, ale nie są już aktywne zdjęcia a z tekstu też nie bardzo wszystkiego rozumiem.

Mianowicie doszedłem przy rozbiórce pompy do sytuacji poniżej
Dołączona grafika

I nie wiem co dalej. Próbowałem wykręcić tę "śrubę" (bo to jest śruba, prawda?) śrubokrętem, ale za nic nie chce puścić. To trzeba wykręcić? Jaki tam jest gwint, prawostronny?



#22 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 23 stycznia 2023 - 09:31

http://mb201-124.eu/...mpy-hamulcowej/

#23 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 23 stycznia 2023 - 10:58

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 23 stycznia 2023 - 09:31 napisał


Widziałem ten tutorial.

Użytkownik Damian85 edytował ten post 23 stycznia 2023 - 11:03


#24 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2023 - 23:34

A zobacz z pomocą drugiej osoby czy tylne zaciski w ogóle da się odpowietrzyć, bo albo mógł przerdzewieć ten trójnik nad wózkiem albo przewody elastyczne się w środku rozwarstwiły i działają jak zaworek zwrotny (tak się zdarza w starych autach)
Dźwięk też tak miałem z wakupompy raz był raz nie ale serwo działało normalnie
Piszesz "wypnę w tym uszkodzonym " ale o co uszkodzonego chodzi? Ten cały przewód czy cały drugi samochód? Jeżeli chodzi Ci o ten brązowy sztywny przewód który rozgałęzia się nad przekaźnikiem świec i idzie za skrzynkę bezpieczników, to tam zawsze ma być podciśnienie - idzie ono do stacyjki i służy do zgaszenia silnika

Użytkownik T34 edytował ten post 23 stycznia 2023 - 23:41


#25 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 25 stycznia 2023 - 15:20

T34, teraz mi chodzi, jak rozkręcić tę pompę. Trzeba chwycić kleszczami ten trzpień z wcieciem na śrubokręt i wyciągnąć?

#26 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 stycznia 2023 - 06:48

Nie, trzeba go wcisnąć śrubokrętem i wyjąć trzpień zabezpieczający z jednego otworu po zbiorniczku (tego z przodu auta)

#27 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 28 stycznia 2023 - 08:11

Dostałem się do środka. Dzięki.








Podobne tematy Zwiń