Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[W124] Konserwacja blach w środku auta


59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Recy


  • Postów: 77
  • Na forum od: 16 wrz 2014
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W205

Napisano 13 stycznia 2015 - 22:39

Miesiąc temu miałem powódz całej lewej strony samochodu - dziura w tylnym nadkolu. Oddalem do blacharza i zaspawał i zakonserwował wszystkio od spodu. Przednie dywany i gumy wyjalem i wysuszyłem, ale z tyłem jest troche gorzej i chciałbym się tym zając wyjmując tylną wykładzinę. Przy okazji chciałem zakonserwować wszystkie blachy od środka. Po wstępnych oględzinach są twarde i dziur nie ma, ale są rudawe. Na wiosnę będę malował go z zewnątrz pod zderzakami itp, w sumie nie wiem co mnie tam czeka. I teraz pytanie czy jest sens malować od środka, a później od zewnątrz, czy raczej powinno się odwrotnie? Czy nie ma to znaczenia?
Czym to zrobić? Oskrobać, oczyścić, odtłuścić i malować? Jako, że to od środka wystarczy jakimś Hamerajtem czy czymś antykorozyjnym?



#2 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 13 stycznia 2015 - 23:38

Ja swojego od środka mam zakonserwowanego preparatem RustCheck, to taki czerwono-brązowy olej, który nie wysycha. Nanosi się go pistoletem.
Niestety nie spotkałem się z nim w sprzedaży, swojego dałem do zakładu konserwacji, bo tam tam go mieli (w Krakowie).

#3 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:06

Konserwacja zardzewiałej blachy :
Czyścisz ile się da
nakładasz podkład reaktywny
potem akrylowy (koniecznie)
następnie epoksydowy
i znów na to akrylowy
po czym dajesz albo lakier albo jakiegoś baranaka ( zależy w którym miejscu )
Co do profili zamkniętych możesz dać coś antykorozyjnego i wosk lub taki olej jak kolega wyżej napisał .

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 14 stycznia 2015 - 00:07


#4 Offline   Recy


  • Postów: 77
  • Na forum od: 16 wrz 2014
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W205

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:08

Co to są profile zamknięte? Co do malowania konkretnie w środki, baranka chyba nie trzeba? Wystarczy tak jak pisałem jakaś farba antukorozyjna lub zwykły spray?

#5 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:14

Profile zamknięte to elementy karoserii np podłużnice mocownie wózka itp. Spray zapomnij on nic nie zabezpieczy .
Jak chce się dobrze zakonserwować to tak jak mówiłem wyżej ;)
Podkład reaktywny wytrawia stal
podkład akrylowy oddziela i odcina dostęp tlenu
podkład epoksydowy dodatkowo w jeszcze większym stopniu odcina tlen
Zrobisz jak zechcesz jak nie chcesz dokładnie kup spray ale po miesiącu Ci to wyjdzie wszystko.

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 14 stycznia 2015 - 00:16


#6 Offline   Recy


  • Postów: 77
  • Na forum od: 16 wrz 2014
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W205

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:15

Zastosuje tak jak pisałeś wyżej, chodzi mi juz o ostatnia warstwę po podkładach?

#7 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:19

Gdzie dokładnie masz tą rdzę , jeśli jest to miejsce narażone na jakieś uszkodzenia mechaniczne , wodę itp to możesz dać baranka , jeśli to element widoczny to kłądziesz lakier taki jaki ma auto i tyle . Do czyszczenia moga być włosy murzyna , szczotka na wiertarkę czy szlifierkę , tarcza szlifierska . Co do odtłuszcznia to może być benzyna estrakcyjna lub zmywacz silikonów ( lepiej i szybciej można odtłuścić powietrzchnię ).

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 14 stycznia 2015 - 00:22


#8 Offline   Recy


  • Postów: 77
  • Na forum od: 16 wrz 2014
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W205

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:21

Chodzi o wnętrze pojazdu, chce wszystko przejrzeć od środka: podłoga pod dywanami, cały bagażnik, nadkola, będę chciał zerknąć w drzwi od środka. Wszystko niewidoczne rzeczy. Rdzy ogólnie nie ma, to maja byc działania bardziej zapobiegawczo-odświeżające ;) Z zewnątrz karoserie oddaje do robienia i lakierowania do lakiernika.

Użytkownik Recy edytował ten post 14 stycznia 2015 - 00:23


#9 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:26

Na podłogę i bagażnik to ja bym dał barana na koniec ;) w bagażniku szczególnie gdy będziesz zmieniał np. koło w deszczu i włożysz mokre do bagażnika to baran nie przepuści wody i nie będzie rdzewieć dodatkowo uodporni powierzchnię na urazy mechaniczne :D Co do lakierownia całego najpier sprawdź dokładnie podwozie , mocowanie wózka , miejsca na podnośnik itp. Młotek w dłoń i pukać innej rady nie ma na szukanie rdzy pod konserwacją :D

#10 Offline   Recy


  • Postów: 77
  • Na forum od: 16 wrz 2014
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W205

Napisano 14 stycznia 2015 - 00:29

Ok, jutro zamierzam powoli zabierać sie do roboty. Powiedz jeszcze czy mniej wiecej znasz ceny specyfików o których pisałeś?

Użytkownik Recy edytował ten post 14 stycznia 2015 - 00:30









Podobne tematy Zwiń