Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201/W124] Remont tylnego zawieszenia



152 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 03 kwiecień 2007 - 16:42

Witam
Chialbym aby ktos, kto juz robil taki generalny remont zawiasu (i ew. ukladu kierowniczego), przedstawil jego kosztorys. za tydzien "moja" 200D idzie do mechaniora i nie chce w razie czego wieść ojca po zawale w taczce na ostry dyzur.

przy okazji moglaby by to byc dobra przestroga dla tych, ktorzy oszczędzają na przegladach/drobnych naprawach zawieszenia... wiadomo jakie są polskie drogi.

pozdr.

MOD: zmieniono tytuł

#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 03 kwiecień 2007 - 16:48

bially33, piszac generalny remont zawieszenia masz na mysli wymiane wszystkich gum w zawieszeniu czy cos wiecej?

#3 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 03 kwiecień 2007 - 16:59

gumy, drążki, stabilizatory...powiem prosciej... zostają tylko stare sprężyny i wachacze :pad:

#4 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 03 kwiecień 2007 - 17:13

laczniki stabilizatora-60 pln
amorki SACHS -250 pln
tulejki gumowe drazkow-200 pln
drazki ze sworzniem -200 pln
tuleje plywajace -120 pln
to juz masz okolo 800 pln,a do tego jeszcze robocizna :pad:
a gdzie lozyska,poduszki wozka,ze nie wspomne o hamulcach :) :pad: :star:

#5 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 03 kwiecień 2007 - 17:30

KAMILW124, :pad:
biorąc pod uwage to ze mnie czeka to samo... to polowa wartosci auta ;/

#6 Offline   TheGoorol


  • Postów: 58
  • Na forum od: 27 mar 2012
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 300d

Napisano 01 kwiecień 2012 - 17:44

Witam musze mymienic tylne zawieszenie w moim Mercedesie i mam na oku taki zestaw co o nim myślicie ??
http://moto.allegro....2206658293.html

#7 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwiecień 2012 - 21:11

Tak się zastanawiam, czy ta firma mi coś mówi... No chyba nie bardzo...

#8 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 03 kwiecień 2012 - 22:45

ja bym się nie odważył. Za taką cenę to te wahacze są z plasiku?

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3530
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 kwiecień 2012 - 06:04

ja tam bym się odważył TheGoorol, ile ten MB jeszcze pożyje z 10lat :/ to spokojnie wytrzyma ,ale może lepiej dożucić 60zł i kupić leprzej firmy np.
http://allegro.pl/wa...2222930573.html

#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 04 kwiecień 2012 - 08:23

a ja bym się odważył

teknorot to nie jest szmelc. Są chwalone na forum nissana.

ale wszystkie na pewno nie są do wymiany.
pierwsze leca te z przegubami.

#11 Offline   TheGoorol


  • Postów: 58
  • Na forum od: 27 mar 2012
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 300d

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:01

dołożyłem 160zł i kupiłem lemfordera mam nadzieje ze nie będe żalował tej inwestycji :)

#12 Offline   adamss522


  • Postów: 3
  • Na forum od: 22 lis 2012
  • Miejscowość: Świebodzin
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 luty 2013 - 15:47

Robiew swoim W124 generalny remont całego przedniego jak i tylnego zawieszenia. Koszt całości lekko ponad 2K, same części bo robie sam. Jeśli jest ktoś chętny na forum to mogę wstawić foty z prac oraz ceny części. Wszystkie lemforder z wyjatkiem kilku niedostepnych wahaczy, FEBI. Na tyle wszystkie wahacze nowe, sanie i wahacze główne piaskowanie+malowanie.

#13 Offline   piotrasta


  • Postów: 167
  • Na forum od: 06 lut 2013
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 luty 2013 - 16:36

@adamss522 widzę że autem będziesz jeszcze długo jeździł

#14 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 luty 2013 - 20:21

Gratuluję odkopania tematu sprzed prawie 6-ciu lat.
:ok:

#15 Offline   dario2002


  • Postów: 23
  • Na forum od: 06 lut 2013
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 200E

Napisano 06 luty 2013 - 23:40

dokładnie lekko ponad 2 k, ja dodatkowo cynkowałen wahacze i piasty, warto też naprawić tylnie tarcze kotwicze bo zazwyczaj są w rozsypce i dokladnie sprawdzić stan tarcz hamulcowych jeśli chodzi o ścisłość.

#16 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 luty 2013 - 20:39

Wyświetl postUżytkownik dario2002 dnia 06 luty 2013 - 23:40 napisał

i dokladnie sprawdzić stan tarcz hamulcowych jeśli chodzi o ścisłość.
Chodzi o grubość?

#17 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 08 luty 2013 - 01:37

Dołączona grafika



Otrzymujesz złoty szpadel w nagrodę :D

Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 08 luty 2013 - 09:27


#18 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 08 luty 2013 - 09:45

Ja jestem ciekawy aktualnych cen, wrzucaj ;)

#19 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 08 luty 2013 - 10:20

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 07 luty 2013 - 20:39 napisał

Chodzi o grubość?

Nie tylko. Oczywiście podstawa to grubość, równie istotne jest, czy mają bicie. Jeżeli wymiar jest w normie należy oczyścić ranty, czasem zeszlifować. Niekiedy auta mające dłuższe przestoje mają pamiątki po nich w miejscu "styku" klocków z tarczą, które potrafi nawet lekko "przytrzymać" auto przy pierwszym ruszaniu po takim zastoju. Bywa, że poprzez korozję mogą się tam utworzyć tzw. dziady, będące "odciskami" klocków. Da się to zniwelować, lecz wymaga to staranności oczywiście i umiaru w działaniach ;)
Kolor tarczy -widziałem "cacka" Harta w kolorze "zobacz co Jasiowi na zabawie pod okiem zrobili, teraz już zsiniało". Jak są badziewia totalne założone zdarza się, że szybko się krzywią i kolorów nabierają :/
Kolejna sprawa to miejsce przylegania tarczy do piasty(tu już bardziej ku przednim ukłon). Oczyszczenie dokładne jest konieczne.
Dalej -z tyłu są w MB tarczo-bębny i....mi się już nie chce, bo to i tak nie na temat :E
Ale jak się ma na wierzchu to na hamulce zawsze warto popatrzyć choćby uważniej :ok:

#20 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3470
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 08 luty 2013 - 10:37

4 poduszki boge pod wózek i dwa drążki (te którymi kąty koła się reguluje ) 570zł brutto