Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[M103] Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej


59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   juri997


  • Postów: 5
  • Na forum od: 18 sie 2014
  • Miejscowość: Jaworzyna
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:cento

Napisano 16 styczeń 2015 - 10:46

Witam zacne grono :)
Jeżdżę od dłuższego czasu na lpg w m103, wbrew temu co niektórzy gazownicy mówili, instalacja przez cały czas nie najgorzej się sprawowała (brc), choć wiadomo, historie były.
Ale do rzeczy. Niedługo wychodzi mi butla, może czas na większy przegląd instalacji. Zastanawiam się czy jest możliwy montaż systemu LPi.
Z tego co czytałem to jest zdecydowanie lepszy, a ceny coraz niższe.
Czy taki system mógłby współpracować z Ke jetem? czy jest możliwość podłączenia wtryskiwaczy gazu?
niestety o instalacjach mam dość marne pojęcie, a gazownika żadnego w pobliżu nie mam, dlatego zwracam się do was z pytaniem.
Z góry dziękuję za odpowiedź

#2 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 16 styczeń 2015 - 15:25

Przekombinujesz Panie juri997. Jak slysze ke-jet + LPG, to mnie sciska! Mam LPG, bo mimo sceptycyzmu w tym temacie chcialem sprawdzic opinie tych zadowolonych uzytkownikow. I stwierdzam, ze co by to za gaz nie byl, to czyni wiecej szkod niz pozytku.
Nie znam technologii, o ktorej piszesz, ale pewnie trzeba by doprowadzic do kazdego cylindra wtryskiwacz gazu. Jest to opcja, ktora jesli nawet zadziala, to bedzie bardzo kosztowna. Sprobuj na tym forum: http://lpg-forum.pl/
Pomysl moze lepiej o zamontowaniu gaznika i najzwyklejszej instalacji :D

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 4629
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 styczeń 2015 - 18:55

Wyświetl postUżytkownik Davidushka dnia 16 styczeń 2015 - 15:25 napisał

I stwierdzam, ze co by to za gaz nie byl, to czyni wiecej szkod niz pozytku.
Całkowicie mylisz pojęcia jeśli chodzi o ten temat. Powyższe napisałeś myśląc o I lub II generacji LPG. Ale świat poszedł dalej.


juri997, tak jak kolega wyżej polecił, zajrzyj na http://lpg-forum.pl/ - podejrzewam, że tam dużo szybciej uzyskasz odpowiedź.
Jak tylko będziesz coś wiedział, podziel się też z nami.

#4 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 17 styczeń 2015 - 12:23

Już w którymś z wątków to pisałem - rozwiązaniem jest zamontowanie do K-Jeta instalacji od Diesla, np. Solarisa.
Nie wiem tylko co zrobić, żeby klapa przepływomierza (waga) nie pracowała "na sucho" bez Pb

#5 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 18 styczeń 2015 - 14:32

Wyświetl postUżytkownik tmajer dnia 17 styczeń 2015 - 12:23 napisał

Już w którymś z wątków to pisałem - rozwiązaniem jest zamontowanie do K-Jeta instalacji od Diesla, np. Solarisa.
rozwiń proszę tę myśl, bo chyba się z Tobą niezgodzę o ile myślimy o tym samym.

Wyświetl postUżytkownik tmajer dnia 17 styczeń 2015 - 12:23 napisał

Nie wiem tylko co zrobić, żeby klapa przepływomierza (waga) nie pracowała "na sucho" bez Pb
jest kilka sposobów

#6 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 styczeń 2015 - 15:33

Wyświetl postUżytkownik tmajer dnia 17 styczeń 2015 - 12:23 napisał

Już w którymś z wątków to pisałem - rozwiązaniem jest zamontowanie do K-Jeta instalacji od Diesla, np. Solarisa.
Nie wiem tylko co zrobić, żeby klapa przepływomierza (waga) nie pracowała "na sucho" bez Pb
Dołączona grafika
Dołączona grafika

ja to tak rozwiazalem :zeby:
nie przejmowac się tą siwą PCV ką jest chwilowo :hmm:

Użytkownik aktywista90and1 edytował ten post 18 styczeń 2015 - 15:37


#7 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 styczeń 2015 - 17:24

Wyświetl postUżytkownik aktywista90and1 dnia 18 styczeń 2015 - 15:33 napisał

Dołączona grafika
Dołączona grafika

ja to tak rozwiazalem :zeby:
nie przejmowac się tą siwą PCV ką jest chwilowo :hmm:

U mnie wygląda to tak:

http://postimg.org/image/pyli0at4z/

Zrobiłem już prawie 10 000 km na takiej instalacji i jestem nad wyraz zadowolony. O strzałach nie ma mowy, spalanie przyzwoite. Poza tym na forum jest już kilka tematów z tym związanych. Najprawdopodobniej niedługo będę miał sterownik + okablowanie na zbyciu.

Użytkownik manieczek edytował ten post 18 styczeń 2015 - 17:26


#8 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 styczeń 2015 - 17:35

ja musialem zrezygnowac u siebie z patelni bo listwa wtryskowa by byla za daleko kolektora

#9 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 styczeń 2015 - 21:56

A jaki masz sterownik u siebie? Stop-Ke, albo coś w ten deseń instalowałeś?

#10 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 18 styczeń 2015 - 23:20

Kolego ma zaworki odcinające paliwo do wtrysków , ładnie widać na foto ;)

#11 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 22 styczeń 2015 - 14:20

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 16 styczeń 2015 - 18:55 napisał

Całkowicie mylisz pojęcia jeśli chodzi o ten temat. Powyższe napisałeś myśląc o I lub II generacji LPG. Ale świat poszedł dalej.
Sceptyczny jestem, ale mam kumpla gazownika, sam mam gaz drugiej generacji i po wielu za i przeciw nadtlenek gazotu z ke-jetem nie jest dobrym rozwiązaniem. Właśnie dobijam transakcję zakupu gaźnika do M102. Łatwiej zmienić ke-jeta na gaźnik, pozbyć się zbędnej elektroniki i mieć spokój, niż kombinować za dużo z ingerencją w sam silnik.
Instalacja od diesla to mega pomysł, o którym trzeba mieć trochę pojęcia. Ale znów ke-jet, problem z klapą (żeby na sucho nie chodziła) itd. Zawsze jak coś się zepsuje, to można wstawić cały silnik za 1000PLN plus trochę roboty z przekładką. Tylko po co?
Wojtas, czytam też trochę w wątku o LPG i ludzie ze stop ke-jetem czy blossem (przy czym w PL jest nielegalny) mają kłopoty. Często nie chcemy dostrzegać problemu i go bagatelizujemy. Działa? Tak. Działa. A że prycha czy strzela to już tak musi być.
Jechałem kiedyś z taryfiarzem W124 2,3 benzyna z gazem:
-Jak się Panu sprawuje ten silnichek na gazie? Bo ja mam u siebie ten sam bez gazu.
-Świetnie! Elegancko pali, tanio jeżdżę, ale sprzedaje teraz i kupuje nowszy. Mam już kupca u nas w firmie...
A samochód obroty na jałowym falujące 1200RPM, prycha, strzela, szarpie i ciężko rusza ze świateł. Co światełka, to bum! No ale według właściciela dobrze jedzie :E Bo tanio! Czego się spodziewać po złotówie, który ma kierę poowijaną taśmą izolacyjną :crazy:
Uważam, że gaźnik jest najrozsądniejszą opcją nawet jesli spali litr czy dwa gazu więcej niż cudowne nowoczesne metody wtrysku bezpośredniego. CNG to zagadka i nie pozwoliłbym sobie na eksperymenty z moją gwiazdką, bo mi jej po porostu szkoda.

#12 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 styczeń 2015 - 21:15

Wyświetl postUżytkownik manieczek dnia 18 styczeń 2015 - 21:56 napisał

A jaki masz sterownik u siebie? Stop-Ke, albo coś w ten deseń instalowałeś?
założ 3 generacje pojezdzij w tedy powiesz ze do KE moze byc gaz :mrgreen:
do cng dysze powiekszam i jazda

Użytkownik aktywista90and1 edytował ten post 22 styczeń 2015 - 21:27


#13 Offline   arczi124


  • Postów: 17
  • Na forum od: 02 mar 2015
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes CL500 C215

Napisano 17 kwiecień 2015 - 19:37

Powiedz mi kolego jak masz zainstalowaną sekwencję w swoim m103? Skąd sterownik gazu zczytuję parametry itd?

#14 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwiecień 2015 - 21:30

Magia :D

#15 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwiecień 2015 - 23:00

Wyświetl postUżytkownik Davidushka dnia 22 styczeń 2015 - 14:20 napisał

Ale znów ke-jet, problem z klapą (żeby na sucho nie chodziła) itd
Do dnia dzisiejszego nikt nie zastosował jakiegoś patentu który chroni całkowicie układ paliwowy, tzn rozdzielacz i może stwierdzić że jazda na LPG nigdy nie unieruchomi silnika na Pb. I tutaj mądrale od LPG wyjadą zaraz z siłownikami klapy, elektrozaworami na wtryskiwacze itd. Siłownik na klapę nigdy nie powstał w rzeczywistości tylko w głowie co najwyżej i tylko tam. Elektrozawory na przewodach paliwowych - nikt nie zbadał jak wpływa na układ paliwowy to że z wyjść rozdzielacza paliwo pod ciśnieniem nie ma gdzie ujść - bo przez wtryskiwacze nie uchodzi, nie dochodzi do nich a z każdym ruchem tłoka jest cały czas tłoczone do przewodów paliwowych. STOP KE - niby na 1szy rzut wydaje się wystarczające ale nie ma opinii ludzi którzy by pojeździli na tym kilka lat sporo tyś km i powiedzieli rzetelnie i sumiennie że mój KE pracuje tak samo na Pb i na LPG zanim go zamontowałem.

#16 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2015 - 23:08

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwiecień 2015 - 23:00 napisał

Elektrozawory na przewodach paliwowych - nikt nie zbadał jak wpływa na układ paliwowy to że z wyjść rozdzielacza paliwo pod ciśnieniem nie ma gdzie ujść - bo przez wtryskiwacze nie uchodzi, nie dochodzi do nich a z każdym ruchem tłoka jest cały czas tłoczone do przewodów paliwowych.
A niemcy powrót paliwa i przeponowy regulator na tymże powrocie wstawili tak sobie dla jaj :E

#17 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 17 kwiecień 2015 - 23:12

Wyświetl postUżytkownik Andrzej90and1 dnia 17 kwiecień 2015 - 21:30 napisał

Magia :D
Przez takie "odpowiedzi", czyli trzymanie wszystkiego w tajemnicy wypowiadam się coraz rzadziej na forach ..
Każdy wszystko trzyma w kieszeni, ale jak potrzeba pomocy to wiedzą w którym dziale się odezwać, ale żeby dać coś od siebie, to niema komu.

Generalnie nie tykam się tych pseudo sekwencji, bo to lipa w ke jecie.. (zdarzyło mi się jeździć) nie zgłębiając się zbytnio w temat, sygnał z cewki, wtryski full grupa i chodzi to tak średnio.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwiecień 2015 - 23:00 napisał

Siłownik na klapę nigdy nie powstał w rzeczywistości tylko w głowie co najwyżej i tylko tam.
Bodajże na forum Audi, jest to opisane wraz z fotkami.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwiecień 2015 - 23:00 napisał

Elektrozawory na przewodach paliwowych - nikt nie zbadał jak wpływa na układ paliwowy to że z wyjść rozdzielacza paliwo pod ciśnieniem nie ma gdzie ujść - bo przez wtryskiwacze nie uchodzi, nie dochodzi do nich a z każdym ruchem tłoka jest cały czas tłoczone do przewodów paliwowych
Po 1. Masz regulator ciśnienia paliwa, który upuszcza paliwo
Po 2. Bodajże kolega ma dodatkowo zmniejszone napięcie na pompie paliwa i nie daje zbyt wysokiego ciśnienia, tylko smaruje tłoczek. A jak tak niema, to powinien zrobić.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwiecień 2015 - 23:00 napisał

STOP KE - niby na 1szy rzut wydaje się wystarczające ale nie ma opinii ludzi którzy by pojeździli na tym kilka lat sporo tyś km i powiedzieli rzetelnie i sumiennie że mój KE pracuje tak samo na Pb i na LPG zanim go zamontowałem
Rzetelnie w kilku tematach tłumaczyłem szkodliwą prace stop-ke i w życiu bym tego nie wsadził do samochodu. Nie chce mi się enty raz tłumaczyć, poszukaj sobie gdzieś tam. A no i oczywiście miałem to w aucie i jeździłem z tym - efekt końcowy pufff..
Podpowiem tylko, że wymiana eha i spalanie pb na gazie to standard przy tym rozwiązaniu (prędzej czy później) także na gazie też lipa, bo dochodzi benzyna i mieszanka się wali.
Liźnij troszkę tematu lpg i ke jeta, to zobaczysz jakie to proste..

Użytkownik JuR edytował ten post 17 kwiecień 2015 - 23:15


#18 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwiecień 2015 - 23:18

Gdyby te elektrozawory były tak banalnym i genialnym rozwiązaniem to włosi - pionierzy od LPG dawno by to wymyślili i opatentowali. Tylko raptem na forum jedna osoba ma ten patent i co do czego auto nie pracuje na Pb. O czym tu dyskutować. Najpierw trzeba jakieś mieć doświadczenie wyrażone w tyś km przejechanych żeby coś twierdzić za sprawdzone i idealne. Teoria to jedno a praktyka drugie.

#19 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2015 - 23:28

To istotnie jest argument tylko idąc tym tropem kałasznikow też niema prawa działać bo włosi go nie wymyślili
za to fakt że są 10 razy bogatsi od nas i już dawno pozłomowali swoje KE i nikomu się nieopłaca
nad tym myśleć zapewne niema znaczenia ;)

#20 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 17 kwiecień 2015 - 23:30

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwiecień 2015 - 23:18 napisał

Gdyby te elektrozawory były tak banalnym i genialnym rozwiązaniem to włosi - pionierzy od LPG dawno by to wymyślili i opatentowali. Tylko raptem na forum jedna osoba ma ten patent i co do czego auto nie pracuje na Pb. O czym tu dyskutować. Najpierw trzeba jakieś mieć doświadczenie wyrażone w tyś km przejechanych żeby coś twierdzić za sprawdzone i idealne. Teoria to jedno a praktyka drugie.
Ja osobiście średnio popieram te rozwiązanie.
A kolega "magik" ma upier*olone przewody paliwowe, naciągnięte gumki ściśnięte metalowymi opaskami, a elektrozawory to chyba od gazu. Do tego PCV i trochę czarnej taśmy klejącej. Dziwisz się, że benzyna nie działa ?

Jak byś miał przygotować zestaw do sprzedaży : zakutych dwuczęściowych przewodów paliwowych plus przygotowanych elektrozaworów z gniazdami (bo tak to powinno być zrobione, a nie jakiś gumeczki) i podliczył cenę, aby na tym zarobić, to klientów byś zbyt wielu nie miał, tym bardziej, jak wtedy "stop-ke" był nie przetestowaną nowością, która jakiś czas działała i kosztowała 50 zł. Nikt wtedy nie był świadomy, że to coś tam zepsuje i że będzie potrzebne lepsze rozwiązanie.

Mądrzy możemy być po fakcie, czemu ktoś kiedyś czegoś nie zrobił.. A teraz już nie opłaca się robić jakiś super zestawów do gazowania Mercedesów, bo przyjęła się reguła, że ich się nie gazuje i stereotypowi ludzie omijają lpg i mechaniczny wtrysk - proste.