Skocz do zawartości




- - - - -

[M103] Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej


59 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 18 grudnia 2015 - 19:36

Da się

Wyświetl postUżytkownik elmer dnia 17 grudnia 2015 - 21:58 napisał

na przepustnice założony dodatkowy/inny TPS,
Da się, ale to dość kłopotliwe, bo po bokach przepustnicy jest mało miejsca (rury kolektora przeszkadzają). Poza tym demontując zestyk przepustnicy zabierasz informacje o położeniu przepustnicy układowi zapłonowemu.

Wyświetl postUżytkownik elmer dnia 17 grudnia 2015 - 21:58 napisał

Można wówczas wtedy zastosować jakieś podgrzewanie płynu chłodniczego przed rozruchem
AC robi parowniki z zespołem grzania przy pomocy świeć żarowych, ale weź pod uwagę że to sporo prądu bierze (do 60A). Co na to twój alternator i akumulator ;] ?

Wyświetl postUżytkownik elmer dnia 17 grudnia 2015 - 21:58 napisał

reduktor szeregowo z nagrzewnicą
To nie jest dobre rozwiązanie, bo wtedy zawsze musisz mieć włączone ogrzewanie kabiny zawsze na full, a skoro nie chcesz korzystać z instalacji w zimie to może być ciut za ciepło ;]
Według mnie rozwiązanie "tylko LPG" ma sens tylko z Webasto.

Ogólnie niedogrzane parowniki tracą bardzo na żywotności która wg. różnych źródeł spada do około 10 tys. km. W lato ok, ale na jesieni czy wiośnie już będzie cierpiał. Będziesz regenerował/wymiał parownik co 20k ? Można ale czy się opłaca? Weź też pod uwagę że po wymianie/regeneracji parownika, musisz ponownie wyregulować instalacje (w mniejszym lub większym zakresie), a XXIC nie stroi się jak STAG, żeby to zrobić dobrze trzeba sporo czasu i kilometrów.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 18 grudnia 2015 - 19:41




#42 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudnia 2015 - 13:47

Tak w ogóle XXIC ma opcję odpalenia na samym gazie?

#43 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 19 grudnia 2015 - 22:50

Tak, wystarczy przełączyć gaz-benzyna-gaz i jest w trybie odpalania na gazie. Trzeba tylko mieć prawidłowo podpięte zasilanie centralki (napięcie po stacyjce). Zasilanie musi być nawet w czasie rozruchu - czyli na przykład w obwodzie zasilania zapłonu.

#44 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2015 - 15:16

OK, wpięcie szeregowo reduktora odpada, bo jest zawór i płyn cały czas przez nagrzewnice nie leci tylko w czasie gdy któreś z pokręteł regulacji ciepła jest odkręcone.
Co do dodatkowego TPSa to masz rację miejsca jest bardzo mało a seryjny czujnik musi zostać ze względu na układ zapłonowy. Jedynie co to trzeba by dorobić jakąś podstawkę lub zastosować inną przepustnicę z dołożonym mikrowłącznikiem dla EZLa.
Podgrzewanie reduktora owszem może zabić akumulator lub alternator.

Ze schematów wywnioskowałem, że układ zapłonowy EZL nie potrzebuję sterownika wtrysku do pracy, czy to prawda ?
Działa na podstawie:
- podciśnienia z kolektora
- czujnika położenia wału ZZ
- czujnika temp. płynu chłodzącego
- czujnika położenia przepustnicy
- korektor oktanowy

#45 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2015 - 18:22

Wyświetl postUżytkownik elmer dnia 20 grudnia 2015 - 15:16 napisał

a seryjny czujnik musi zostać ze względu na układ zapłonowy.

Dziwne- u mnie nie ma i układ zapłonowy działa.

#46 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 21 grudnia 2015 - 09:05

Wyświetl postUżytkownik elmer dnia 20 grudnia 2015 - 15:16 napisał

Ze schematów wywnioskowałem, że układ zapłonowy EZL nie potrzebuję sterownika wtrysku do pracy, czy to prawda ?
Na 99% tak.

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 20 grudnia 2015 - 18:22 napisał

Dziwne- u mnie nie ma i układ zapłonowy działa.
Działać będzie działać, bo to nie jest element jakiś kluczowy element, ale moduł zapłonowy nie będzie Ci zwiększał wyprzedzenia zapłonu przy pełnym otwarciu przepustnicy (trochę niższa moc) i może mieć inny niż katalogowy kat wyprzedzenia na jałowych.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 21 grudnia 2015 - 09:06


#47 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2015 - 09:21

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 20 grudnia 2015 - 18:22 napisał

Dziwne- u mnie nie ma i układ zapłonowy działa.
Ale co działa? Wróciłeś do KE?
Jeśli tak, to jak zachowują się jałowe obroty bez styku zamknięcia przepustnicy?

#48 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 21 grudnia 2015 - 09:59

Z tego co pamiętam u mnie w 103 do modułu zapłonowego wchodził sygnał z mikrowłącznika umieszczonego luzem na dźwigniach mówiący o zdjęciu nogi z pedału gazu. To poprawia stabilizację jałowych. Te dwa styki na ośce przepustnicy (WOT i TC) szły do sterownika KE -> odcięcie i wzbogacenie WOT. Jak wstawiłem MSa jednak jeszcze z fabrycznym zapłonem to zostawiłem tylko ten włącznik i było OK.
Jeśli by się uprzeć to korzystając sygnału z wszczepionego TPS można dodać układ który w zależności od poziomu napięcie na jego wyjściu włączy mały stycznik symulując styki na ośce.

#49 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2015 - 14:05

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 21 grudnia 2015 - 09:21 napisał

Ale co działa? Wróciłeś do KE?

Nie, nie wróciłem. Zostawiłem seryjny zapłon bez podłączenia czujników pełnego otwarcia przepustnicy i styku hamowania silnikiem. To będzie działać nawet jak wypniesz sterownik silnika- ot zaleta faszystowskiej technologi.

#50 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2015 - 14:16

Przeczytałem jeszcze raz i stwierdzam, że wcześniej opatrzenie zrozumiałem. Czytałem o EZL, a myślałem o KE-Jecie. :E








Podobne tematy Zwiń