Skocz do zawartości




- - - - -

[M103] Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej


59 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 22 stycznia 2015 - 14:20

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 16 stycznia 2015 - 18:55 napisał

Całkowicie mylisz pojęcia jeśli chodzi o ten temat. Powyższe napisałeś myśląc o I lub II generacji LPG. Ale świat poszedł dalej.
Sceptyczny jestem, ale mam kumpla gazownika, sam mam gaz drugiej generacji i po wielu za i przeciw nadtlenek gazotu z ke-jetem nie jest dobrym rozwiązaniem. Właśnie dobijam transakcję zakupu gaźnika do M102. Łatwiej zmienić ke-jeta na gaźnik, pozbyć się zbędnej elektroniki i mieć spokój, niż kombinować za dużo z ingerencją w sam silnik.
Instalacja od diesla to mega pomysł, o którym trzeba mieć trochę pojęcia. Ale znów ke-jet, problem z klapą (żeby na sucho nie chodziła) itd. Zawsze jak coś się zepsuje, to można wstawić cały silnik za 1000PLN plus trochę roboty z przekładką. Tylko po co?
Wojtas, czytam też trochę w wątku o LPG i ludzie ze stop ke-jetem czy blossem (przy czym w PL jest nielegalny) mają kłopoty. Często nie chcemy dostrzegać problemu i go bagatelizujemy. Działa? Tak. Działa. A że prycha czy strzela to już tak musi być.
Jechałem kiedyś z taryfiarzem W124 2,3 benzyna z gazem:
-Jak się Panu sprawuje ten silnichek na gazie? Bo ja mam u siebie ten sam bez gazu.
-Świetnie! Elegancko pali, tanio jeżdżę, ale sprzedaje teraz i kupuje nowszy. Mam już kupca u nas w firmie...
A samochód obroty na jałowym falujące 1200RPM, prycha, strzela, szarpie i ciężko rusza ze świateł. Co światełka, to bum! No ale według właściciela dobrze jedzie :E Bo tanio! Czego się spodziewać po złotówie, który ma kierę poowijaną taśmą izolacyjną :crazy:
Uważam, że gaźnik jest najrozsądniejszą opcją nawet jesli spali litr czy dwa gazu więcej niż cudowne nowoczesne metody wtrysku bezpośredniego. CNG to zagadka i nie pozwoliłbym sobie na eksperymenty z moją gwiazdką, bo mi jej po porostu szkoda.



#12 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 stycznia 2015 - 21:15

Wyświetl postUżytkownik manieczek dnia 18 stycznia 2015 - 21:56 napisał

A jaki masz sterownik u siebie? Stop-Ke, albo coś w ten deseń instalowałeś?
założ 3 generacje pojezdzij w tedy powiesz ze do KE moze byc gaz :mrgreen:
do cng dysze powiekszam i jazda

Użytkownik aktywista90and1 edytował ten post 22 stycznia 2015 - 21:27


#13 Offline   arczi124


  • Postów: 17
  • Na forum od: 02 mar 2015
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes CL500 C215

Napisano 17 kwietnia 2015 - 19:37

Powiedz mi kolego jak masz zainstalowaną sekwencję w swoim m103? Skąd sterownik gazu zczytuję parametry itd?

#14 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwietnia 2015 - 21:30

Magia :D

#15 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwietnia 2015 - 23:00

Wyświetl postUżytkownik Davidushka dnia 22 stycznia 2015 - 14:20 napisał

Ale znów ke-jet, problem z klapą (żeby na sucho nie chodziła) itd
Do dnia dzisiejszego nikt nie zastosował jakiegoś patentu który chroni całkowicie układ paliwowy, tzn rozdzielacz i może stwierdzić że jazda na LPG nigdy nie unieruchomi silnika na Pb. I tutaj mądrale od LPG wyjadą zaraz z siłownikami klapy, elektrozaworami na wtryskiwacze itd. Siłownik na klapę nigdy nie powstał w rzeczywistości tylko w głowie co najwyżej i tylko tam. Elektrozawory na przewodach paliwowych - nikt nie zbadał jak wpływa na układ paliwowy to że z wyjść rozdzielacza paliwo pod ciśnieniem nie ma gdzie ujść - bo przez wtryskiwacze nie uchodzi, nie dochodzi do nich a z każdym ruchem tłoka jest cały czas tłoczone do przewodów paliwowych. STOP KE - niby na 1szy rzut wydaje się wystarczające ale nie ma opinii ludzi którzy by pojeździli na tym kilka lat sporo tyś km i powiedzieli rzetelnie i sumiennie że mój KE pracuje tak samo na Pb i na LPG zanim go zamontowałem.

#16 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2015 - 23:08

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwietnia 2015 - 23:00 napisał

Elektrozawory na przewodach paliwowych - nikt nie zbadał jak wpływa na układ paliwowy to że z wyjść rozdzielacza paliwo pod ciśnieniem nie ma gdzie ujść - bo przez wtryskiwacze nie uchodzi, nie dochodzi do nich a z każdym ruchem tłoka jest cały czas tłoczone do przewodów paliwowych.
A niemcy powrót paliwa i przeponowy regulator na tymże powrocie wstawili tak sobie dla jaj :E

#17 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 17 kwietnia 2015 - 23:12

Wyświetl postUżytkownik Andrzej90and1 dnia 17 kwietnia 2015 - 21:30 napisał

Magia :D
Przez takie "odpowiedzi", czyli trzymanie wszystkiego w tajemnicy wypowiadam się coraz rzadziej na forach ..
Każdy wszystko trzyma w kieszeni, ale jak potrzeba pomocy to wiedzą w którym dziale się odezwać, ale żeby dać coś od siebie, to niema komu.

Generalnie nie tykam się tych pseudo sekwencji, bo to lipa w ke jecie.. (zdarzyło mi się jeździć) nie zgłębiając się zbytnio w temat, sygnał z cewki, wtryski full grupa i chodzi to tak średnio.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwietnia 2015 - 23:00 napisał

Siłownik na klapę nigdy nie powstał w rzeczywistości tylko w głowie co najwyżej i tylko tam.
Bodajże na forum Audi, jest to opisane wraz z fotkami.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwietnia 2015 - 23:00 napisał

Elektrozawory na przewodach paliwowych - nikt nie zbadał jak wpływa na układ paliwowy to że z wyjść rozdzielacza paliwo pod ciśnieniem nie ma gdzie ujść - bo przez wtryskiwacze nie uchodzi, nie dochodzi do nich a z każdym ruchem tłoka jest cały czas tłoczone do przewodów paliwowych
Po 1. Masz regulator ciśnienia paliwa, który upuszcza paliwo
Po 2. Bodajże kolega ma dodatkowo zmniejszone napięcie na pompie paliwa i nie daje zbyt wysokiego ciśnienia, tylko smaruje tłoczek. A jak tak niema, to powinien zrobić.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwietnia 2015 - 23:00 napisał

STOP KE - niby na 1szy rzut wydaje się wystarczające ale nie ma opinii ludzi którzy by pojeździli na tym kilka lat sporo tyś km i powiedzieli rzetelnie i sumiennie że mój KE pracuje tak samo na Pb i na LPG zanim go zamontowałem
Rzetelnie w kilku tematach tłumaczyłem szkodliwą prace stop-ke i w życiu bym tego nie wsadził do samochodu. Nie chce mi się enty raz tłumaczyć, poszukaj sobie gdzieś tam. A no i oczywiście miałem to w aucie i jeździłem z tym - efekt końcowy pufff..
Podpowiem tylko, że wymiana eha i spalanie pb na gazie to standard przy tym rozwiązaniu (prędzej czy później) także na gazie też lipa, bo dochodzi benzyna i mieszanka się wali.
Liźnij troszkę tematu lpg i ke jeta, to zobaczysz jakie to proste..

Użytkownik JuR edytował ten post 17 kwietnia 2015 - 23:15


#18 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwietnia 2015 - 23:18

Gdyby te elektrozawory były tak banalnym i genialnym rozwiązaniem to włosi - pionierzy od LPG dawno by to wymyślili i opatentowali. Tylko raptem na forum jedna osoba ma ten patent i co do czego auto nie pracuje na Pb. O czym tu dyskutować. Najpierw trzeba jakieś mieć doświadczenie wyrażone w tyś km przejechanych żeby coś twierdzić za sprawdzone i idealne. Teoria to jedno a praktyka drugie.

#19 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2015 - 23:28

To istotnie jest argument tylko idąc tym tropem kałasznikow też niema prawa działać bo włosi go nie wymyślili
za to fakt że są 10 razy bogatsi od nas i już dawno pozłomowali swoje KE i nikomu się nieopłaca
nad tym myśleć zapewne niema znaczenia ;)

#20 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 17 kwietnia 2015 - 23:30

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 17 kwietnia 2015 - 23:18 napisał

Gdyby te elektrozawory były tak banalnym i genialnym rozwiązaniem to włosi - pionierzy od LPG dawno by to wymyślili i opatentowali. Tylko raptem na forum jedna osoba ma ten patent i co do czego auto nie pracuje na Pb. O czym tu dyskutować. Najpierw trzeba jakieś mieć doświadczenie wyrażone w tyś km przejechanych żeby coś twierdzić za sprawdzone i idealne. Teoria to jedno a praktyka drugie.
Ja osobiście średnio popieram te rozwiązanie.
A kolega "magik" ma upier*olone przewody paliwowe, naciągnięte gumki ściśnięte metalowymi opaskami, a elektrozawory to chyba od gazu. Do tego PCV i trochę czarnej taśmy klejącej. Dziwisz się, że benzyna nie działa ?

Jak byś miał przygotować zestaw do sprzedaży : zakutych dwuczęściowych przewodów paliwowych plus przygotowanych elektrozaworów z gniazdami (bo tak to powinno być zrobione, a nie jakiś gumeczki) i podliczył cenę, aby na tym zarobić, to klientów byś zbyt wielu nie miał, tym bardziej, jak wtedy "stop-ke" był nie przetestowaną nowością, która jakiś czas działała i kosztowała 50 zł. Nikt wtedy nie był świadomy, że to coś tam zepsuje i że będzie potrzebne lepsze rozwiązanie.

Mądrzy możemy być po fakcie, czemu ktoś kiedyś czegoś nie zrobił.. A teraz już nie opłaca się robić jakiś super zestawów do gazowania Mercedesów, bo przyjęła się reguła, że ich się nie gazuje i stereotypowi ludzie omijają lpg i mechaniczny wtrysk - proste.








Podobne tematy Zwiń