←  Modyfikacje

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!!

»

[w124] dystanse

Zablokowany

- zdjęcie darrager 15 kwi 2008 - 20:01

Witam, mam pytanie czy mozna założyć dystanse bez pierscieni cetrujących o szer 12mm? Chodzi o to ze dystans zajmie calą powierzchnie pierścienia centrującego i felga nie bedzie wtedy nakladana na pierscien tylko trzymac sie bedzie na śrubach. Czy to jest bezpieczne?
Odpowiedz

- zdjęcie magik 15 kwi 2008 - 20:09

Podobno jest bezpiecznie i wedlug mnie wszystko bedzie ok ale jak nie musisz to tego nue rob. Wszelkie modyfikacje tego typu zawsze niosa jakies ryzyko. Po co chcesz zadkladac dystanse ??? Felgi sie nie mieszcza ???
Odpowiedz

- zdjęcie darrager 15 kwi 2008 - 20:21

Znajomy ma na 2 felgach inne ET i chce to nadrobić dystansami zeby wszystkie koła miały taki sam rozstaw. Moze lepiej dać 7mm dystansu i 5 mm zostanie na nałożenie koła. Tak chyba bedzie bezpieczniej.
Odpowiedz

- zdjęcie magik 15 kwi 2008 - 20:33

A nie moze na orzi zalozyc tych z wiekszym et zeby byly bardziej schowane a na tyl tych z mniejszym zeby bardziej wystawaly ??? Mi sie cos takiego podoba. Ewentualnie jak piszesz cienki dystans z 5mm ale wedlug mnie to nie ma sesu bo to preciez bardzo mala orznica bedzie.
Odpowiedz

- zdjęcie skmh 15 kwi 2008 - 20:34

darrager, magik ma rację jak felgi nie trą o nic od wewnątrz to lepiej nie zakładać dystansu , a jesli jednak trą to dajcie taki jak pisałeś aby zostało trochę ,chociaż te 5 mm aby nałożyć felgę .
Odpowiedz

- zdjęcie kawa1975 16 kwi 2008 - 08:04

szukając do dla siebie felg widziałem kilka kpl. z różnym et przy większych motorach -chyba często spotyka się mniejsze et na tyle a większe na przodzie , ojciec kupił do 210 oryginalne 16 i też dwie mają mniejsze et.
Odpowiedz

- zdjęcie kuba_krk 16 kwi 2008 - 18:13

Jeżeli dystans, to tylko dobry. A dobry to taki, który nie bije. Co do stosowania dystansów, to panują różne mity. Jeżeli zmniejszamy ET ( czyli wypychamy felge na zewnątrz ) wzrastają siły tnące, przeciążenia itd, co ma wpływ na żywotność elementów zawieszenia, jak i na prowadzenie pojadzu. Natomiast, jeśli mamy felge ze "schowanym" ET, to poprzez dystans możemy sobie dobić do ET seryjnego, co nie odbije się w sumie w żaden sposób na elementach naszego zawieszenia, jak i na prowadzeniu pojazdu ( w tej kwestii można polemizować :ok: ).
Odpowiedz

- zdjęcie EssiRS 16 kwi 2008 - 22:03

kuba_krk napisał:

w tej kwestii można polemizować
Nawet trzeba, bo ET to nie jedyny wyznacznik sił działających na zawieszenie. Wielkość i szerokość felgi a także waga to równie ważne kryteria wpływające na pracę i zużycie zawieszenia ;-)
Odpowiedz

- zdjęcie kuba_krk 17 kwi 2008 - 07:29

No proste. Ale poruszyłem jedynie problem ET/zuzycie elementów.
Odpowiedz

- zdjęcie Goku 14 mar 2014 - 13:45

Poruszając ten temat jeszcze raz... Jakie dystanse można założyć do W124? Piasta jest stożkowa i jak nałożymy dystanse powiedzmy 5mm, to już felga będzie się trzymała tylko na śrubach. Moim zdaniem powinno się zakładać dystanse z kołnierzami, ale takie są już o większych rozmiarach, a nie tak jak ja potrzebuję 5-10mm i nie chciałbym zostawiać felgi na samych śrubach.
Użytkownik Goku edytował ten post 14 marzec 2014 - 13:46
Odpowiedz

- zdjęcie RolandV 06 gru 2017 - 12:24

Mam w moim 124 felgi ET46, 16, j7 i chcę do nich dobrać dystanse ok 10mm-15mm tylko nie wiem jak to zrobić z przodu. Tył to jasne ale z przodu są problemy bo sama piasta jest wysoka .
Jak polecacie to rozwiązać ?
Odpowiedz

- zdjęcie w0jta5 06 gru 2017 - 16:20

Wyświetl postUżytkownik RolandV dnia 06 grudzień 2017 - 12:24 napisał

ale z przodu są problemy bo sama piasta jest wysoka .
Chodzi Ci o kołnierz piasty?
Odpowiedz

- zdjęcie RolandV 06 gru 2017 - 17:04

tak
Odpowiedz

- zdjęcie w0jta5 06 gru 2017 - 20:09

To nie jest problem.
Kupując dystanse z centrowaniem niwelujesz wszelkie możliwe problemy. Grubszym dystansem bez kołnierza zostajesz z centrowaniem tylko na śrubach.
Odpowiedz
Zablokowany