Skocz do zawartości




[W124 itp] Wymiana górnego mocowania amortyzatora



7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2015 - 13:34

Witam, widziałem kilkanaście razy jak użytkownicy forum pytali o wymianę poduszek amortyzatora. Sam właśnie skończyłem 30 minutowy zabieg i postanowiłem zrobić krótką fotorelację z przebiegu prac.

1. Zaopatrujemy się w poduszki. Ja zakupiłem w bardzo dobrej cenie Lemforder 69zł sztuka.
Dołączona grafika
1243201444

Dołączona grafika

2. Otwieramy maskę, przygotowujemy klucz 22 poligon, klucz ampulowy 7, grzechotkę z przedłużką i nasadką 13.
Mocowanie amortyzatora wygląda tak:
Dołączona grafika

3. Śrubę łapiemy w taki sposób i odkręcamy.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

4. Odkręcamy nakrętki x 3 kluczem 13.
Dołączona grafika

5. Samochód podnosimy aby wyjąć starą poduszkę.
Dołączona grafika
Amortyzator wraz z poduszką opada
Dołączona grafika

6. Teraz dochodzimy do najtrudniejszego etapu, amortyzator należy wcisnąć w dół do oporu jedną ręką a drugą wyciągać starą poduszkę od spodu. Amortyzator bardzo szybko odbija dlatego wskazana jest ostrożność bo można pokaleczyć palce jeśli dostaną się pomiędzy poduszkę a kielich.
Tak już po demontażu:
Dołączona grafika

7. Montaż poduszki to odwrotny proces do pkt 6.
Dołączona grafika
Kiedy wsuniemy poduszkę polecam przyłapać ją nakrętkami żeby odpowiednio ustawiła się podczas opuszczania samochodu na lewarku.

8. Po opuszczeniu samochodu i wcelowaniu gwintem z dziurę zakręcamy całość mocno ale z wyczuciem.
Dołączona grafika

9. Po zakończeniu musi wyglądać tak samo jak przed demontażem.
Dołączona grafika

W moim wypadku poduszka od strony kierowcy wyglądała bardzo dobrze, czego nie można powiedzieć o poduszce pasażera...

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Nie zezwalam na kopiowanie na inne fora.

Użytkownik lukaszn edytował ten post 04 lutego 2015 - 13:59




#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 04 lutego 2015 - 16:13

Bardzo czytelny manual....napewno się przyda początkującym i mechanikom amatorom co lubią majstrować przy swoich gwiazdach....

#3 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 lutego 2015 - 22:19

Amortyzator wcisnąłeś jedną ręką bez problemu ? Bo mechanik mi kiedyś mówił ,że jak jest dobry amortyzator to go nie wciśniesz :hmm:

Użytkownik vorlog edytował ten post 04 lutego 2015 - 22:42
Regulamin pkt II.I


#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 04 lutego 2015 - 22:56

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 lutego 2015 - 22:19 napisał

że jak jest dobry amortyzator to go nie wciśniesz

Ów mechanik słabą łapę miał.

#5 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2015 - 22:58

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 lutego 2015 - 22:19 napisał

Amortyzator wcisnąłeś jedną ręką bez problemu ? Bo mechanik mi kiedyś mówił ,że jak jest dobry amortyzator to go nie wciśniesz :hmm:

Bez większego problemu, potrzeba jedynie trochę krzepy.

#6 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2015 - 23:05

Nowe amortyzatory są na ogół w kartonie zabezpieczone zwykła taśmą materiałową, a i wciśnięcie "do końca" ręką nie jest zadnym wyczynem.

Bez przesady, to nie sprężyny.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 lutego 2015 - 22:02

Cytat

Nowe amortyzatory są na ogół w kartonie zabezpieczone zwykła taśmą materiałową, a i wciśnięcie "do końca" ręką nie jest zadnym wyczynem.

Bez przesady, to nie sprężyny.

Chodzi mi o to ,że jak u siebie wymieniałem te poduszki ,to oczywiście wcisnąłem amorka ,ale kiedyś z teściem na szrocie kupowaliśmy amorka do jego Seata ,to jak nie nakręciłem na niego nakrętki ,to nie mogłem go wcisnąć bo by łapę przebił ,a w MB dość lekko się wciskają :hmm:na przeglądzie pokazują 60% ,ten teścia pokazywał 80% ale różnica kolosalna ,właśnie zastanawiam się czy to jest wina zużycia czy budowy :E mam jeszcze takie amortyzatory w piwnicy na zapas używane i też dość lekko się wciskają w porównaniu do tego amorka tescia :hmm:

#8 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 06 lutego 2015 - 21:31

Opis zakwalifikowany do FAQ :)
Kilka postów pozostawiłem jako uzupełnienie.
Zbędne dyskusje usunięte.
V.

Użytkownik vorlog edytował ten post 06 lutego 2015 - 21:35









Podobne tematy Zwiń