Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Radio rozładowuje akumulator



10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2015 - 09:42

Witam mam problem z radiem, rozładowuje ono akumulator, mierzyłem miernikiem i pokazywał że bierze ono prąd, mam takie podłaczenie jak w załączonym rysunku oraz ucięty kabel cienki czarno-żółty, od czego on jest, połączony jest również czerwony z żółtym, czy tak powinno być? jaki kabel podłączyć do jakiego gniazdka kostki?
Dołączona grafika



#2 Offline   dan124


  • Postów: 584
  • Na forum od: 07 sty 2008
  • Miejscowość: warśafka
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2015 - 13:27

Sprawdź na studio24.

#3 Offline   sebastiandeyk


  • Postów: 15
  • Na forum od: 05 kwi 2015
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2015 - 14:23

Miałem ten sam problem, musisz miernikiem znaleźć w kostce kabel który ma 0 a po przekręceniu stacyjki daje 12 V.
Jeden kabelek (chyba żółty) od radia podłączasz pod akumulator a drugi (chyba czerwony) pod stacyjkę (czyli ten w.w.).
Nie mogę ci opisać tego dokładnie bo mam nie oryginalne radio i nowe kable.

Użytkownik sebastiandeyk edytował ten post 05 kwietnia 2015 - 14:24


#4 Offline   trio1


  • Postów: 33
  • Na forum od: 13 lis 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 300D 90` OM 603 ASB
  • Trzeci Mercedes:W126 500SE 89` M117 ASB

Napisano 03 maja 2015 - 17:20

Dołączona grafika
zasada podłączenia dla radioodbiorników Becker

Użytkownik trio1 edytował ten post 03 maja 2015 - 17:23


#5 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 06 sierpnia 2019 - 06:41

Witam.
Przez ostatnie parę dni toczyłem boje ze "złodziejem" prądu w 124. Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się, że winowajcą było niedawno wsadzone radio Becker Indianapolis Pro. Miałem je podpięte w ten sposób, że czerwony kabel (zasilanie) i żółty (pamięć) były skręcone razem i podpięte pod stałe +12V. Czyli tak jak przy poprzednim radiu (z którym nie było problemów). Wtedy Becker grał niezależnie od kluczyka i cały czas po wyłączeniu radia świecił się przycisk "ON". Natomiast po wpięciu miernika szeregowo i zmierzeniu okazało się, że na wyłączonym radiu jest pobór 0,53A (czyli dużo).
Radio wyciągnąłem, przy okazji podłączyłem ponowie masę, bo kabelek wysunął się z kostki i chciałem podłączyć radio po stacyjce. Jednak nigdzie nie mogłem namierzyć kabelka, który by dawał +12V po przekręceniu kluczyka. Mam ogólnie rzeźbę z tymi kablami łącznie z jakąś małą podłużną wtyczką Beckera a nie jestem bardzo kumaty w elektryce :/. Więc na chwilę obecną do radia jest podłączona czarna masa i żółty kabel dający pamięć. Natomiast nie jest podpięty czerwony, Radio się uruchamia i gra bez kluczyka. Różnica natomiast jest taka, że po wyłączeniu radia, gaśnie po paru chwilach przycisk "ON" i zaczyna migać czerwona dioda (którą też wyłączyłem). Przy takim podłączeniu pobór prądu jest znikomy, ok 0,02A
Czy takie podłączenie radia (bez czerwonego kabla) nie uszkodzi mi radia, ani instalacji w samochodzie. Nie odpalałem jeszcze radia na przekręconej stacyjce, oraz nie wiem, czy po nocy się nie zakodowało (ale nie powinno chyba, skoro pamięć jest podłączona).

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 sierpnia 2019 - 10:47

Przecież na zapalniczce masz plus po kluczyku.

#7 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 07 sierpnia 2019 - 12:12

Czyli co Gerri, podłączyć się do zapalniczki?. Instalacja wytrzyma?.
Czyli to obecne podłączenie: tylko masa i pamięć może spowodować jakieś uszkodzenia?.

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 sierpnia 2019 - 12:58

Oryginalnie radio jest właśnie tam podpięte.

#9 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 08 sierpnia 2019 - 12:54

Napisałem do serwisu w Szczecinie w tym temacie i przyszła odpowiedź, ze wszystko powinno być ok przy takim podłączeniu.

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 sierpnia 2019 - 20:26

Wyświetl postUżytkownik Damian85 dnia 08 sierpnia 2019 - 12:54 napisał

Napisałem do serwisu w Szczecinie w tym temacie i przyszła odpowiedź, ze wszystko powinno być ok przy takim podłączeniu.
Nie wierzyłeś mi...
Kolego! - ja podstawowy schemat do 124 to mam prawie cały w pamięci :)
O ile mnie pamięć nie myli, to wspomniany kabel ma kolor czarny z żółtym paskiem.
Weź sobie na rozum: zapalniczka jest poważnym prądożercą - średniej mocy radio w tym obwodzie to przysłowiowy pikuś.
Przy okazji zwrócę waszą uwagę na różnice w radiach:
Typ 1. - taki jak wszyscy myślą: stały plus jest tylko do podtrzymania pamięci ustawień. Dopiero jak się załączy stacyjkę radio się budzi i cała reszta funkcji (obsługa tunera, wzmacniacz itd) idzie przez styk załączany stacyjką. Czyli przez stały plus idzie prąd minimalny, przez stryk załączany stacyjką prąd duży (zależny od aktualnie ustawionej głośności.
Typ 2. to jest inny rodzaj radiów ;) W tych innych CAŁY prąd idzie przez styk połączony na stałe z akumulatorem. Sygnał z kabelka "po kluczyku" jest wykorzystany tylko do obudzenia radia - i to na nim jest minimalny prąd. Jak radio jest wyłączone (kluczyk wyjęty) to rzeczywiście prąd jest wykorzystany tylko do zasilania układów pamięci (choć nie każde radio tego potrzebuje - np. auta do przewozu materiałów niebezpiecznych mają cała elektrykę wyłączaną po wyjęciu kluczyka ze stacyjki - a radio i tak zaprogramowane parametry "trzyma") Natomiast jak radio załączymy kluczykiem, to pobór na kablu połączonym ze stałym plusem gwałtownie rośnie.

Użytkownik Gerri edytował ten post 08 sierpnia 2019 - 20:28









Podobne tematy Zwiń