Zalałem tył FUCHS TITAN SINTOPOID FE 75W-85 przebieg 330 000. Jest cisza po kolejnych 20 000. Żadnych Castroli Panowie!!!!!!
1
[124] Praca dyferencjału po wymianie oleju.
Rozpoczęty przez Gość_Rafał 1972_, lut 08 2015 12:47
34 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 13 lutego 2015 - 20:40
#22
Napisano 14 lutego 2015 - 08:48
Ale to nie jest olej ze specyfikacja lepkościową zalecaną do dyfrów mercedesa 190/124....
#24
Napisano 14 lutego 2015 - 12:02
Spoko jak do ASD....cały czas była rozmowa o zwykłym dyfrze który i wtedy musi być norma MB 235 co odpowiada olejowi o parametrach 85W/90
#25
Napisano 14 lutego 2015 - 18:57
No tak, masz rację. Do przedniego dyferencjału zalałem Fuchs TITAN GEAR HYP 90. Posiada MB 235.0 Jedna zasada jest co do olei - zalac oryginałem, a dla mercedesa olej OEM to Fuchs tylko że tańszy 4 krotnie niz ten ze znaczkiem gwiazdy....
#26 Gość_Rafał 1972_
Napisano 14 lutego 2015 - 20:30
Posiadam zwykły dyferencjał i oba oleje Castrol EPX 90 i Mobil HD-A 85W90 posiadają normę MB 235.0. Instrukcja mówi o dolewaniu oleju przekładniowego hipoidalnego SAE 90 lub SAE 85W90. Ja zdecydowałem się na Castrol-a bo jest gęstszy i byłem pewien, że wyciszy wszelkie szumy. Jednak sprawa się troszkę skomplikowała. Każdy kto słyszał dźwięk w aucie stwierdzał od razu, że padł dyferencjał. Wysłałem film z krótkim opisem do trzech warsztatów w Polsce zajmujących się regeneracją mostów i z dwóch dostałem informację, że w taki sposób hałasuje przekładnia główna i w tym przypadku regeneracja nie wchodzi w grę. We wcześniejszym poście napisałem, że po postawieniu tyłu auta na kołki zlokalizowałem ten dźwięk gdzieś z przodu auta, ponadto zauważyłem, że uszkodzony jest łącznik elastyczny skrzynia/wał. Zdemontowałem plastikową osłonę silnika i skrzyni oraz osłonę termiczną osłaniającą podporę wału. Dźwięk dochodzi ewidentnie z okolicy ASB i nie jest on teraz tak głośny zarówno gdy auto stoi na kołkach jak i w trasie. Proste wytłumaczenie. Dźwięk wydostaje się z okolicy ASB, przenoszony jest przez wał na podporę i dyferencjał. Najbardziej słyszalny jest z tyłu i każdy włącznie ze mną stawia na dyferencjał. Teraz po zdemontowaniu osłon dźwięk rozchodzi się na boki a niewielka jego część jest przenoszona na tył auta. Wał nie pracuje już w takim zamkniętym tunelu i brzmi to teraz całkiem inaczej. Zamówiłem już łącznik i we wtorek wymieniam. Odłączę najpierw wał i zobaczę czy skrzynia hałasuje, potem ściągnę przegub i posłucham. Jak wymienię to dam znać.
#27 Gość_Rafał 1972_
Napisano 17 lutego 2015 - 14:30
Dziś wymieniłem przegub elastyczny wału i w aucie zrobiło się cicho. Winowajcą hałasu zarejestrowanego na filmie był łącznik. Na 6 tulei 3 kręciły się wokół własnej osi pozostałym trzem niewiele brakowało do pełnego obrotu. Łącznik był oryginalny 124 411 04 15 z 92 roku. Kupiłem zestaw A 124410 06 15 i mam nadzieję, że wytrzyma kolejne 20 lat.
#28
Napisano 30 marca 2017 - 20:04
Witajcie jaki jest zamiennik oleju febi do zwyklego dyfra z abs pozdrawiam.
#30
Napisano 31 marca 2017 - 10:30
A swag chce zalać zbliżony do oryginału
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
|
|
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|
||
Wiele wersji W124 |
HydePark | PolnaMysz |
|