Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Pompka centralnego zamka - zamiennik / naprawa



20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 08 czerwca 2014 - 21:24

Wiem, że tym postem Ameryki nie odkryje, ale mysle, że będzie to pomocne dla wielu osób, mianowicie:

zdechła mi pompka centralnego zamka, standard w w140 ale tez i innych modelach. skończyły się szczotki, ktore sa na takich sprężynujących miedzianych blaszkach, jedna z blaszek złamała się. pierwsze co to google i szukanie.
okazało się, że może pasować pompka od w202, w210 i w220 i pewnie innych z tamtych lat mb, jednak nie zawsze. ja pompke od w202 kupiłem na szrocie za 15 zł. po podmienieniu okazało się, że ma ona dwa wyjściowe krućce na wężyki przy silniku i zero reakcji, moja miała jeden, więc pomysł był aby wykorzystać mój stary oryginalny silniczek, i tak:

-złamaną blaszke sprężynującą wydłubałem (szczotkotrzymacz) i wyjąłem całą od silniczka z pompki w202 i zamontowałem do starego silniczka (to czego się spodziewałem to szczotki w pompce od w202 miały około 2mm grubości więc też pewnie starczyłoby to na kilka tygodni)
- mając całe oba szczotkotrzymacze brakowało mi samych szczotek, tu nie szukając daleko, znalazłem swój stary, zużyty regulator napięcia od alternatora, szczotki od niego odciąłem, pilniczek w ręke i jazda.
szlifując, podcinając, głaskając i dopieszczając, z odciętych szczotek od regulatora napięcia dorobiłem 0,5cm szczotki tak aby ładnie ciasno weszły w szczotkotrzymacz, najgorsze było złożenie wszystkiego do kupy, ale 2h cierpliwości i udało się, silniczek podłączyłem z powrotem do układu i daadaaaam, działa!!! wszystko pięknie, klamka się wysuwa, centralny działa, fotele pompują, zagłówki ładnie opadają.

w ogóle jest wręcz bardzo dobrze, bo np po zamknięciu centralnego pompka pracuje około 3 sekund, tak samo, jeśli użyjemy jej (pompki) na którymś z układów, włącza się max na około 3 sekund...

jestem przeszczęśliwy bo zaoszczędziłem kupe kasy, a każdy jeden elektryk rozkładał ręce i Panie - nie da się...(nowa w Aso jedyne 8,500zł!!!)


służę pomocą i duma mnie rozpiera :D

Użytkownik robertocdx1 edytował ten post 08 czerwca 2014 - 21:26




#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 czerwca 2014 - 23:55

Mała uwaga: każdy z podanych modeli miał montowane pompki kilku różnych producentów. Pomimo tego, że w całości były zamienne to jednak budową wewnętrzną mogły się dosyć znacznie różnić. Tak więc opis może się zgadzać dla pompki jednego producenta, ale dla innego wcale nie musi.

#3 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 09 czerwca 2014 - 01:46

tak, masz racje, wyraźnie o tym trzeba napisać (z racji eufori jaką przeżywałem zapomniałem o tym fakcie w pierwszym poście)

jeden i drugi silniczek pompki o której tu piszę jest firmy Johnson i tak jak też wspomniałeś delikatnie w moim przypadku różniły się budową wewnętrzną (góra silniczka - ta taka jakby pokrywka na której są umieszczone bolce do których są przylutowane kabelki "+" i "-" różniły się delikatnie kształtem mocowania szczotko-trzymacza, ale z racji, że jeden silnik mogłem pociąć, wyciąłem i dostosowałem tak aby to pasowało do drugiego).

Generalnie chciałem wykazać, że dorobienie szczotek z czegokolwiek innego co ma grafitowo-miedziane szczotki jest możliwe, niż tylko opcja - rozkręć pompke i wymień silniczek co często może nie zadziałać, bo ciężko będzie nam znaleźć identyczny.

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 09 czerwca 2014 - 06:54

Wyświetl postUżytkownik robertocdx1 dnia 09 czerwca 2014 - 01:46 napisał

Generalnie chciałem wykazać, że dorobienie szczotek z czegokolwiek innego co ma grafitowo-miedziane szczotki jest możliwe
Oczywiście - jak ktoś ma sprawne ręce i pomyślunek to da radę. Tym bardziej jak "dopasuje dawca" :)

Wyświetl postUżytkownik robertocdx1 dnia 09 czerwca 2014 - 01:46 napisał

opcja - rozkręć pompke i wymień silniczek co często może nie zadziałać, bo ciężko będzie nam znaleźć identyczny.
Może być ciężko - bo pompka 140 pracuje w dużo cięższych warunkach - obsługuje oprócz centralnego wiele innych funkcji (również w czasie jazdy) i już na etapie konstrukcyjnym przewidziano ją do częstego załączania. Z tego co wiem, to również jej wydajność jest inna. Ale spróbować oczywiście można. Ze względu na cenę gra "warta jest świeczki" ;)

#5 Offline   emce


  • Postów: 2
  • Na forum od: 25 wrz 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2014 - 12:12

Odgrzewam wątek awarii pompki. Mam prawdopodobnie problem z przewodami łączącymi tę pompkę z odpowiednimi podzespołami. Drzwi dociąga, antenki z tyłu pracują, centralny działa, ale nie kładą się zagłówki i nie działa napicie pod lędźwiami w fotelach.

Czy znacie może fachowca, który ma szansę to uporządkować w Poznaniu lub okolicach? Dzięki.

#6 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 16 października 2014 - 23:05

to o czym piszesz to opisujesz prace dwoch pompek. ta od dociagania drzwi (ale nie klapy bagaznika) jest w bagazniku na lewym nadkole, cała resztą steruje pompka pod tylną kanapą z prawej strony. jesli jakas rzecz wogole nie dziala to znaczy tyle ze na obiegu tej rzeczy masz nieszczelnosc i nie ma rady nawet dla mechanika, trzeba przesledzic drogę wężyka i sprawdzić wszystkie złączki, trojniczki, wtyki...

#7 Offline   Lolo


  • Postów: 8
  • Na forum od: 10 gru 2014
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE

Napisano 17 lutego 2015 - 23:07

Witam,
Jako że doświadczyła mnie przypadłość pt. padnięta pompka centralnego zamka chciałbym się podzielić rozwiązaniem jakie udało mi się zastosować. Śilniczek w mojej pompce niestety nie nadawał się do regeneracji polegającej na dorobieniu nowych szczotek. Ze względu na kompletne zużycie szczotek ich rolę przejęły blaszki na których były zamocowane a to spowodowało całkowitą dewastację zarówno blaszek jak i komutatora. Ponieważ nie uśmiechało mi się płacić kilka stówek za pompkę rozpocząłem poszukiwania zamiennkia. Po dłuższej walce z wujkiem google udało mi się wyszukać coś takiego:

http://www.zabawkiph...-12v-45wat.html

Taki silniczek poddałem drobnej przeróbce polegającej na usunięciu trybiku z ośki oraz zeszlifowaniu na niej niewielkiej fazy zgodnie z oryginałem. Pozostałe wymiary czyli rozstaw śrub mocujących do pompki, średnica ośki, średnica silniczka są identyczne. Nowy jest troszkę krótszy, ale to w niczym nie przeszkadza. Całość po zmontowaniu pracuje wzorowo. Pompka szybko nabija podciśnienie i wszystkie podłączone do niej elementy działają bardzo sprawnie.

Dodam tylko, że istnieje dużo typów tych silniczków głównie różniących się średnicą ośki i jej długością. Podany przeze mnie jest najbardziej zbliżony do oryginału.

Podam jeszcze numery katalogowe mojej pompki (tzn całego modułu):
BOSCH

0132006342
1408001948

#8 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 18 lutego 2015 - 04:35

Witaj

Ja kiedyś tez miałem ten problem, rozebralem pompke i zmieniłem jej silniczek na taki jak jest w W124, działać działało ale pózniej udało się uruchomić orginal i jest spokój.

#9 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 26 lutego 2015 - 10:39

Wyświetl postUżytkownik Lolo dnia 17 lutego 2015 - 23:07 napisał

Witam,
Jako że doświadczyła mnie przypadłość pt. padnięta pompka centralnego zamka chciałbym się podzielić rozwiązaniem jakie udało mi się zastosować. Śilniczek w mojej pompce niestety nie nadawał się do regeneracji polegającej na dorobieniu nowych szczotek. Ze względu na kompletne zużycie szczotek ich rolę przejęły blaszki na których były zamocowane a to spowodowało całkowitą dewastację zarówno blaszek jak i komutatora. Ponieważ nie uśmiechało mi się płacić kilka stówek za pompkę rozpocząłem poszukiwania zamiennkia. Po dłuższej walce z wujkiem google udało mi się wyszukać coś takiego:

http://www.zabawkiph...-12v-45wat.html

Taki silniczek poddałem drobnej przeróbce polegającej na usunięciu trybiku z ośki oraz zeszlifowaniu na niej niewielkiej fazy zgodnie z oryginałem. Pozostałe wymiary czyli rozstaw śrub mocujących do pompki, średnica ośki, średnica silniczka są identyczne. Nowy jest troszkę krótszy, ale to w niczym nie przeszkadza. Całość po zmontowaniu pracuje wzorowo. Pompka szybko nabija podciśnienie i wszystkie podłączone do niej elementy działają bardzo sprawnie.

Dodam tylko, że istnieje dużo typów tych silniczków głównie różniących się średnicą ośki i jej długością. Podany przeze mnie jest najbardziej zbliżony do oryginału.

Podam jeszcze numery katalogowe mojej pompki (tzn całego modułu):
BOSCH

0132006342
1408001948

Witam kolego, nie ukrywam że bardzo mi pomogłeś. Mój silniczek w pompce także zdechł i od tygodnia przeglądam wszystkie możliwe strony w poszukiwaniu specyfikacji technicznej tego silniczka. Skoro jak mówisz wszystko działa ok, to ja też chyba przestanę szukać, zamówię ten sam co Ty i zamontuję. Mocarny jest jak czytam, więc powinien rzeczywiście się nie męczyć i szybko nabijać ciśnienie, a przy braku identycznego zamiennika chyba lepiej wziąć mocniejszy niż słabszy. Tak czy inaczej, dzięki za posta!

#10 Offline   marcin9561


  • Postów: 183
  • Na forum od: 23 cze 2013
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2CDI 143 KM 2001r

Napisano 15 marca 2015 - 21:39

Normalnie cud nad wisłą bo jedyne co potrafi nabić mój silniczek to przestawić nawiew z ciepłego na zimny i złożyć zagłówki ... Mam nadzieje że problem leży w silniczku? Bo jeżeli tak to zamawiam od razu podany wyżej :)








Podobne tematy Zwiń