zdechła mi pompka centralnego zamka, standard w w140 ale tez i innych modelach. skończyły się szczotki, ktore sa na takich sprężynujących miedzianych blaszkach, jedna z blaszek złamała się. pierwsze co to google i szukanie.
okazało się, że może pasować pompka od w202, w210 i w220 i pewnie innych z tamtych lat mb, jednak nie zawsze. ja pompke od w202 kupiłem na szrocie za 15 zł. po podmienieniu okazało się, że ma ona dwa wyjściowe krućce na wężyki przy silniku i zero reakcji, moja miała jeden, więc pomysł był aby wykorzystać mój stary oryginalny silniczek, i tak:
-złamaną blaszke sprężynującą wydłubałem (szczotkotrzymacz) i wyjąłem całą od silniczka z pompki w202 i zamontowałem do starego silniczka (to czego się spodziewałem to szczotki w pompce od w202 miały około 2mm grubości więc też pewnie starczyłoby to na kilka tygodni)
- mając całe oba szczotkotrzymacze brakowało mi samych szczotek, tu nie szukając daleko, znalazłem swój stary, zużyty regulator napięcia od alternatora, szczotki od niego odciąłem, pilniczek w ręke i jazda.
szlifując, podcinając, głaskając i dopieszczając, z odciętych szczotek od regulatora napięcia dorobiłem 0,5cm szczotki tak aby ładnie ciasno weszły w szczotkotrzymacz, najgorsze było złożenie wszystkiego do kupy, ale 2h cierpliwości i udało się, silniczek podłączyłem z powrotem do układu i daadaaaam, działa!!! wszystko pięknie, klamka się wysuwa, centralny działa, fotele pompują, zagłówki ładnie opadają.
w ogóle jest wręcz bardzo dobrze, bo np po zamknięciu centralnego pompka pracuje około 3 sekund, tak samo, jeśli użyjemy jej (pompki) na którymś z układów, włącza się max na około 3 sekund...
jestem przeszczęśliwy bo zaoszczędziłem kupe kasy, a każdy jeden elektryk rozkładał ręce i Panie - nie da się...(nowa w Aso jedyne 8,500zł!!!)
służę pomocą i duma mnie rozpiera
Użytkownik robertocdx1 edytował ten post 08 czerwca 2014 - 21:26