Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia



148 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 18 kwiecień 2008 - 04:29

Zaraza po odpaleniu(na zimno) twardy hamulec przez jakies 5 min, w tym czasie(zimny -na ssaniu) po wylaczeniu zaplonu wolno gasnie,centralny chodzi ospale-caly czas. Moze te rzeczy maja ze soba cos wspolnego Nie moglem nic znalezc, wiec moze nakierujecie mnie jakos na rozwiazanie problemu.Temat tez nie jest nazwany tak jak trzeba. :)

Poprawiono tytuł

#2 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwiecień 2008 - 06:01

to, że wolno gaśnie i masz twardy pedał hamulca związane jest z pompą vacuum lub nieszczelnościami w układzie podciśnieniowym silnika. Natomiast to że centralny chodzi ospale nie ma związku z tym pierwszym, gdyż (pod)ciśnienie do centralnego generuje elektryczna pompka, a nie jak w W123 gdzie brane było z układu podciśnienia silnika.

#3 Offline   grzesiekwie


  • Postów: 40
  • Na forum od: 16 lis 2007
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

Napisano 18 kwiecień 2008 - 19:08

dudziako napisał:

Zaraza po odpaleniu(na zimno) twardy hamulec przez jakies 5 min, w tym czasie(zimny -na ssaniu) po wylaczeniu zaplonu wolno gasnie,centralny chodzi ospale-caly czas.

witam
miałem kiedyś w124 250td i podobne objawy jezeli chodzi o silnik, tyle ze u mnie nie szlo go zgasic stacyjką. przyczyną była pompa o której kolega wyżej wspominał. wymiana jest kosztowna >400pln, a nikt tego nie naprawia.

z kolei co do centralnego zamka to proponuje sprawdzić gumowe końcówki wężyków podciśnienia, pod maską. w mojej coupe stare gumki były nie szczelne (z zew. wyglądały normalnie), stąd centralny wariował, a fotele sie nie blokowały. koszt wymiany to kilka złoty na wężyk gumowy, + 3 do 4 gumek po kilkanaście pln, gdyż są nie typowe i dostępne jedynie z oryginału.

Poprawiono cytat

#4 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwiecień 2008 - 21:59

grzesiekwie napisał:

co do centralnego zamka to proponuje sprawdzić gumowe końcówki wężyków podciśnienia, pod maską. w mojej coupe stare gumki były nie szczelne (z zew. wyglądały normalnie), stąd centralny wariował
powiedz co mają wspólnego wężyki podciśnieniowe pod maską z centralnym zamkiem?

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 kwiecień 2008 - 22:22

luki79 napisał:

powiedz co mają wspólnego wężyki podciśnieniowe pod maską z centralnym zamkiem?

Maja i to sporo. Są zamontowane w jednym aucie ;-)

#6 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 19 kwiecień 2008 - 07:49

Zgłupiec mozna, znowu wszystko chodzi ok.Oprocz centralnego, sprawdzane wielokrotnie( nie pierwszy raz co sie naprawilo-stacyjka zacinala sie kilka razy rok temu i do tej pory nic) - po prostu Mercedes. Dzieki za pomoc, jezeli cos to dzieki Wam bede wiedzial od czego zaczac.

#7 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 kwiecień 2008 - 08:05

Rob napisał:

Maja i to sporo. Są zamontowane w jednym aucie
o tym nie pomyślałem :mlot: ;-)
dudziako, bywa tak w Mercedesie. Kiedyś w mojego brata 300TE padła tylna wycieraczka. Nie miałem czasu jej akurat naprawiać. Minął tydzień - sama się naprawiła i działa do prawie dziś dnia (prawie, bo brat sprzedał auto tydzień temu i nie wiem czy nabywcy robi czy nie :mrgreen: ).
Skoro raz działa raz nie, to stawiam albo na problem ze stacyjką albo jednak na pompę podciśnienia.

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwiecień 2008 - 10:16

dudziako napisał:

stacyjka zacinala sie kilka razy rok temu i do tej pory nic

Lepiej zmień wkład stacyjki, zanim padnie na amen. Temat przerabialem i to nic przyjemnego. Wymiana zajmie ci 30 sekund i po sprawie.

#9 Offline   grzesiekwie


  • Postów: 40
  • Na forum od: 16 lis 2007
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

Napisano 19 kwiecień 2008 - 20:46

Cytat

powiedz co mają wspólnego wężyki podciśnieniowe pod maską z centralnym zamkiem?

u mnie widocznie mają, skoro po wymianie końcówek wężyków ustał problem z zamykaniem drzwi (centralny) i blokowaniem foteli (zaczęły się blokować).
końcówki były popękane, o zbyt słabe ciśnienie dochodziło.
bynajmniej u mnie tak było

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 19 kwiecień 2008 - 21:35

grzesiekwie napisał:


u mnie widocznie mają, skoro po wymianie końcówek wężyków ustał problem z zamykaniem drzwi (centralny) i blokowaniem foteli (zaczęły się blokować).

To u Ciebie widocznie jest nieźle pomieszane, bo faktycznie zagłówki pracują przy zapalonym silniku ale centralny to zupełnie inny obieg. Ale teraz patrzę a Ty piszesz o blokowaniu foteli? Co to jest blokowanie foteli?

#11 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 22 czerwiec 2008 - 21:10

Moze ktos cos wie na temat regeneracji samej pompy vacum. Slabo hamuje po dluzszym postoju przez pare min. max 5. Widocznie nie trzyma cisnienia bo przez tak krotki okres na pewno nie chodzi o temp. Mam obawy przed zakupem uzywki zeby nie dzialo sie to samo.

#12 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 czerwiec 2008 - 16:24

dudziako napisał:

Widocznie nie trzyma cisnienia bo przez tak krotki okres na pewno nie chodzi o temp.


Pompa nie ma trzymać ciśnienia a raczej podciśnienia tylko ma je wytwarzać. Przed wymiana należy sprawdzić wydajność pompy odłączając od niej przewód, a w jego miejsce załadować przyrząd pomiarowy i próba. Próbę należy zrobić na zimny i ciepłym silniku, na wolnych obrotach i przy około 2500 tys/obr. Jeżeli pompa będzie miała słabą wydajność to wyłącznie wymiana i najlepiej na pompę Pierburg. Jeżeli wskazania będą w normie to należy szukać nieszczelności w układzie lub samo serwo zdechło.

I jeszcze jedno, słabo hamuje według Ciebie tzn jak: hamulec jest twardy, czy chodzi lekko a nic się nie dzieje, dopiero po kilku ruchach jest lepiej?

#13 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 24 czerwiec 2008 - 19:45

Hamulec twardy, ciezko wcisnac. Dzisiaj np.braklo ham. kilka przecznic od domu i tylko jednorazowo podczas godzinnej jazdy(po odpaleniu bylo ok)

#14 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 25 czerwiec 2008 - 03:53

Dzieki panowie.Jak mozna we wlasnym zakresie(mozliwy demontaz jednak brak przyrzadow pomiarowych) sprawdzic i upewnic sie ktory z podzespolow hamulcowych na 100% odmowil posluszenstwa czy serwo czy pompa lub jakas nieszczelnosc dalej.Jeszcze jedno jakie w takim razie bylyby objawy uszkodzonej pompy vacum.

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 czerwiec 2008 - 12:21

roxa napisał:

Na zapalonym silniku przyłóż język, powinno zasysać

Zgoda, ale serwo potrzebuje dość sporo podciśnienia, więcej jak światła, gaszak i inne duperele

#16 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 26 czerwiec 2008 - 03:56

Po raz kolejny wielkie dzieki.Czy mozna zregenerowac serwo(serwo w benzynie i dieslu jest takie samo ?) albo pompe

#17 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 czerwiec 2008 - 08:47

dudziako napisał:

Czy mozna zregenerowac serwo

Wszystko można, ale niestety nie jest to takie proste i raczej nikt kto się w tym nie specjalizuje nie da rady. W twoim aucie montowane były serwa Girlinga LSC 50, BendiX Isovac 8 lub ATE 52/A4/225-210.

Sprawdź pompę podciśnienia, jej wydajność powinna się mieścić w granicach 75 do 80kPa. Pamiętaj że pompa podciśnienia ma dwa obwody ssania, które są oddzielone zaworem zaworem rozdzielczym. Jeden obwód (pierwszy) zasila pompę wspomagania hamulców a drugi resztę mechanizmów potrzebujących podciśnienia.

Co do budowy pompy podciśnienia: jak wiadomo jest to taki mały "silniczek" ;-) czyli jeden tłok lata sobie i dzięki zastosowaniu zaworów ssie powietrze. Nie ma jakiegoś zbiornika na wytworzone podciśnienie, więc nie jest ono magazynowane.

Aby wstępnie sprawdzić serwo i pompę podciśnienia należy na zgaszonym agregacie nacisnąć kilka razy pedał hamulca (aż zrobi się twardy), nacisnąć ile się da i zapalić silnik. Po uruchomieniu silnika hamulec powinien zmięknąć i wpaść trochę niżej, daje to znak że jakieś tam podciśnienie jest wytwarzane.

#18 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 26 czerwiec 2008 - 19:52

Danke ;) , poprubuje z uzywkami bo na razie na nic innego mnie nie stac a przed nowymi podrobkami bylem straszony :ok:

EDIT:Wysłany: Pon Cze 30, 2008
Moze ktos posiada instruktaz demontazu i montaz vacumpompy(na co szczegolnie zwrocic uwage.

MOD: Scalono posty.

#19 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 01 lipiec 2008 - 08:48

Dzieki, mialem watpliwosci co do rozszczepienia lancucha przy wyciaganiu pompy.

#20 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 13 lipiec 2008 - 20:08

Wyjecie poszlo tak jak napisales ROXA ,kolejne pytanie to na bezbarwnym przewodzie z vacum do serwa jest trojnik i czy w nim jest zawor zwrotny