Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia



156 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Neumann


  • Postów: 6
  • Na forum od: 24 sie 2009
  • Miejscowość: Rogaland

Napisano 02 września 2009 - 13:17

Witam, czy ktoś się oriętuje czy można kupić w zestawie miękie gumowe przewody podciśnienia które pałęchtają się w komorze silnika i co lepsze być moze ktoś wie jaki koszt? bo u mnie w 200D 85r. masakra większość w stanie rozkładu :coto: , mocno popękana no i ostatnio wystąpiły problemy z gaszeniem silnika, wcześniej było słychać syczenie w okolicach wyłącznika świateł teraz już nie, widze też że troche się poci w okolicy gaszka, cała pompa sucha- ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem bo widze po stanie końcówek tych przewodów że raz wyciągnięte mogą się rozpaść w rękach choć jakieś 2 miesiące temu było czysto sucho i wszystko było sprawne.
(na marginesie)Niewiem czy ma to wpływ ale zauważyłem też ślady oleju wogół gniazda pierwszej świeczki od wiatraka, czasem nierówno pracuje chwile po odpaleniu ale wszystko chodzi równo po jakiś 3-5sek :slinka:



#42 Offline   mucik


  • Postów: 68
  • Na forum od: 28 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 02 września 2009 - 18:10

Neumann napisał:

widze też że troche się poci w okolicy gaszka,
zobacz przede wszystkiem czy vacum pompa nie wyrzuca oleju. Jeżeli tak - do wymiany

#43 Offline   krynas007


  • Postów: 102
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Brańsk woj.Podlaskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 września 2009 - 22:37

byłem u mechanika i wymienił mi .... i teraz słabo zrozumiałem typa ale chodzi cud malina :hmm: filtr.... oleju ?? na pewno jakiś filtr taki mały przezroczysty ?? bo go widziałem (pokazywał mi ) tylko czy to oleju czy coś od pompy oleju ?? nie wiem czy dobrze kojarzę ale to właśnie było winne mojemu problemowi :old:

#44 Offline   Neumann


  • Postów: 6
  • Na forum od: 24 sie 2009
  • Miejscowość: Rogaland

Napisano 11 września 2009 - 08:43

u mnie pompa działa jak złoto, a powodem nieszczelności było pęknięcie w obudowie tego mikrofiltra :)

#45 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 11 września 2009 - 20:33

Ja również wymieniłem w zeszłym tygodniu Vacum. Wszystko działało (hamulce, gaszenie), ale na zimnym silniku cykała (stukała) i było ją słychać, także w miarę zwiększania obrotów. Problem hałasu wyeliminowany po założeniu używki Pierburga.

#46 Offline   rafalrafal


  • Postów: 80
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 27 października 2009 - 09:49

panowie
1. gdzie znajde owy mikrofilterek ? moze ktos pokazac na zdjeciu ?
2. U mnie problem jest nastepnujacy:
- jest twardy pedal i nie ma dobrej skutecznosci hamowania - nie zablokuje kol przy hamowaniu i trzeba bardzo mocno naciskac czasami zeby wyhamowac
- jednak moge gasic silnik bez problemu w kazdej chwili, regulacje swiatel itp wszystko dziala poprawnie

3.plyn wymieniany jakies 5 miesiecy temu
wymienialem klocki z przodu tez 5 miesiecy temu i wlasciwie po tym czasie sie zaczelo robic coraz to gorzej z hamowaniem

4.przy zgaszonym silniku pedal jest twardy. po odpaleniu lekko wciagnie pedal tak jak powinno.zrobi sie miekki na chwile.. potem znowu trzeba mocno wciskac pedal gazu zeby wyhamowac nie mowiac juz przy wiekszych predkosciach.

5.Zastanawiam sie moze czy ulozenie klockow ma znaczenie ? prawy/lewy - ze zalozylem na odwrot ? sa oznaczone ?

6. moze jednak uklad jest zapowietrzony, wymienialem jeden hamulcowy przewod tez 5 miesiecy temu i moze zle odpowietrzylem ? bo z tego co wyczytalem to zawor na zacisku powinno sie zakrecic przy wcisnietym pedale hamulca. a jak pamietam kolega pompowal i puszczal potem zakrecalem. mialo to znaczenie ?

P.S Nie ma zadnych niezidentyfikowanych halasow u mnie tak jak w poscie wyzej u kolegi.

#47 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 października 2009 - 09:53

rafalrafal napisał:

a jak pamietam kolega pompowal i puszczal potem zakrecalem. mialo to znaczenie ?

to zapowietrzyles jeszcze bardziej ;)

#48 Offline   rafalrafal


  • Postów: 80
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 28 października 2009 - 12:20

w weekend bede juz na ladzie to odpowietrze uklad h. i zobaczymy co z tego wyniknie.

natomiast jesli sprawa nie pomoze to roxa, co sie wiaze z serwem ? mam na mysli wymiane. latwo/trudno ? a koszta dobrego serwa ?

#49 Offline   rafalrafal


  • Postów: 80
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 30 października 2009 - 11:46

Jutro z rana zabieram sie za odpowietrzanie i poinformuje zainteresowanych o rezultacie i ewentualnej ( mam nadzieje ) poprawie.

jesli bedzie poprawa lub jej brak to i tak zaczynam szukac zaciskow od 3.2 (albo innej wersji ktora byla przystosowana ) i do tego tarcz wentylowanych zeby poprawic hamowanie :)

no chyba ze moze moja wersja zaciskow byla przystosowana do tarcz wentylowanych , moze ktos sie orientuje? 3.0turb d 147 km

#50 Offline   rafalrafal


  • Postów: 80
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 31 października 2009 - 19:08

reasumujac. rano odpowietrzylem ukl.ham. polepszylo sie hamowanie jednakkk nie ma jeszcze dobrego hamowania. jutro sprawdze to co moge sprawdzic mianowicie : przewody od wspomagania czy sa nie popekane i gdzies nie dostaje falszywego powietrza. cos moge jeszcze ze tak powiem na miejscu sprawdzic ?








Podobne tematy Zwiń