Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia



156 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 18 kwietnia 2008 - 04:29

Zaraza po odpaleniu(na zimno) twardy hamulec przez jakies 5 min, w tym czasie(zimny -na ssaniu) po wylaczeniu zaplonu wolno gasnie,centralny chodzi ospale-caly czas. Moze te rzeczy maja ze soba cos wspolnego Nie moglem nic znalezc, wiec moze nakierujecie mnie jakos na rozwiazanie problemu.Temat tez nie jest nazwany tak jak trzeba. :)

Poprawiono tytuł



#2 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwietnia 2008 - 06:01

to, że wolno gaśnie i masz twardy pedał hamulca związane jest z pompą vacuum lub nieszczelnościami w układzie podciśnieniowym silnika. Natomiast to że centralny chodzi ospale nie ma związku z tym pierwszym, gdyż (pod)ciśnienie do centralnego generuje elektryczna pompka, a nie jak w W123 gdzie brane było z układu podciśnienia silnika.

#3 Offline   grzesiekwie


  • Postów: 40
  • Na forum od: 16 lis 2007
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

Napisano 18 kwietnia 2008 - 19:08

dudziako napisał:

Zaraza po odpaleniu(na zimno) twardy hamulec przez jakies 5 min, w tym czasie(zimny -na ssaniu) po wylaczeniu zaplonu wolno gasnie,centralny chodzi ospale-caly czas.

witam
miałem kiedyś w124 250td i podobne objawy jezeli chodzi o silnik, tyle ze u mnie nie szlo go zgasic stacyjką. przyczyną była pompa o której kolega wyżej wspominał. wymiana jest kosztowna >400pln, a nikt tego nie naprawia.

z kolei co do centralnego zamka to proponuje sprawdzić gumowe końcówki wężyków podciśnienia, pod maską. w mojej coupe stare gumki były nie szczelne (z zew. wyglądały normalnie), stąd centralny wariował, a fotele sie nie blokowały. koszt wymiany to kilka złoty na wężyk gumowy, + 3 do 4 gumek po kilkanaście pln, gdyż są nie typowe i dostępne jedynie z oryginału.

Poprawiono cytat

#4 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwietnia 2008 - 21:59

grzesiekwie napisał:

co do centralnego zamka to proponuje sprawdzić gumowe końcówki wężyków podciśnienia, pod maską. w mojej coupe stare gumki były nie szczelne (z zew. wyglądały normalnie), stąd centralny wariował
powiedz co mają wspólnego wężyki podciśnieniowe pod maską z centralnym zamkiem?

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 kwietnia 2008 - 22:22

luki79 napisał:

powiedz co mają wspólnego wężyki podciśnieniowe pod maską z centralnym zamkiem?

Maja i to sporo. Są zamontowane w jednym aucie ;-)

#6 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 19 kwietnia 2008 - 07:49

Zgłupiec mozna, znowu wszystko chodzi ok.Oprocz centralnego, sprawdzane wielokrotnie( nie pierwszy raz co sie naprawilo-stacyjka zacinala sie kilka razy rok temu i do tej pory nic) - po prostu Mercedes. Dzieki za pomoc, jezeli cos to dzieki Wam bede wiedzial od czego zaczac.

#7 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 kwietnia 2008 - 08:05

Rob napisał:

Maja i to sporo. Są zamontowane w jednym aucie
o tym nie pomyślałem :mlot: ;-)
dudziako, bywa tak w Mercedesie. Kiedyś w mojego brata 300TE padła tylna wycieraczka. Nie miałem czasu jej akurat naprawiać. Minął tydzień - sama się naprawiła i działa do prawie dziś dnia (prawie, bo brat sprzedał auto tydzień temu i nie wiem czy nabywcy robi czy nie :mrgreen: ).
Skoro raz działa raz nie, to stawiam albo na problem ze stacyjką albo jednak na pompę podciśnienia.

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2008 - 10:16

dudziako napisał:

stacyjka zacinala sie kilka razy rok temu i do tej pory nic

Lepiej zmień wkład stacyjki, zanim padnie na amen. Temat przerabialem i to nic przyjemnego. Wymiana zajmie ci 30 sekund i po sprawie.

#9 Offline   grzesiekwie


  • Postów: 40
  • Na forum od: 16 lis 2007
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

Napisano 19 kwietnia 2008 - 20:46

Cytat

powiedz co mają wspólnego wężyki podciśnieniowe pod maską z centralnym zamkiem?

u mnie widocznie mają, skoro po wymianie końcówek wężyków ustał problem z zamykaniem drzwi (centralny) i blokowaniem foteli (zaczęły się blokować).
końcówki były popękane, o zbyt słabe ciśnienie dochodziło.
bynajmniej u mnie tak było

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 19 kwietnia 2008 - 21:35

grzesiekwie napisał:


u mnie widocznie mają, skoro po wymianie końcówek wężyków ustał problem z zamykaniem drzwi (centralny) i blokowaniem foteli (zaczęły się blokować).

To u Ciebie widocznie jest nieźle pomieszane, bo faktycznie zagłówki pracują przy zapalonym silniku ale centralny to zupełnie inny obieg. Ale teraz patrzę a Ty piszesz o blokowaniu foteli? Co to jest blokowanie foteli?








Podobne tematy Zwiń