Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia



156 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 22 czerwca 2008 - 21:10

Moze ktos cos wie na temat regeneracji samej pompy vacum. Slabo hamuje po dluzszym postoju przez pare min. max 5. Widocznie nie trzyma cisnienia bo przez tak krotki okres na pewno nie chodzi o temp. Mam obawy przed zakupem uzywki zeby nie dzialo sie to samo.



#12 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 czerwca 2008 - 16:24

dudziako napisał:

Widocznie nie trzyma cisnienia bo przez tak krotki okres na pewno nie chodzi o temp.


Pompa nie ma trzymać ciśnienia a raczej podciśnienia tylko ma je wytwarzać. Przed wymiana należy sprawdzić wydajność pompy odłączając od niej przewód, a w jego miejsce załadować przyrząd pomiarowy i próba. Próbę należy zrobić na zimny i ciepłym silniku, na wolnych obrotach i przy około 2500 tys/obr. Jeżeli pompa będzie miała słabą wydajność to wyłącznie wymiana i najlepiej na pompę Pierburg. Jeżeli wskazania będą w normie to należy szukać nieszczelności w układzie lub samo serwo zdechło.

I jeszcze jedno, słabo hamuje według Ciebie tzn jak: hamulec jest twardy, czy chodzi lekko a nic się nie dzieje, dopiero po kilku ruchach jest lepiej?

#13 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 24 czerwca 2008 - 19:45

Hamulec twardy, ciezko wcisnac. Dzisiaj np.braklo ham. kilka przecznic od domu i tylko jednorazowo podczas godzinnej jazdy(po odpaleniu bylo ok)

#14 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 25 czerwca 2008 - 03:53

Dzieki panowie.Jak mozna we wlasnym zakresie(mozliwy demontaz jednak brak przyrzadow pomiarowych) sprawdzic i upewnic sie ktory z podzespolow hamulcowych na 100% odmowil posluszenstwa czy serwo czy pompa lub jakas nieszczelnosc dalej.Jeszcze jedno jakie w takim razie bylyby objawy uszkodzonej pompy vacum.

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 czerwca 2008 - 12:21

roxa napisał:

Na zapalonym silniku przyłóż język, powinno zasysać

Zgoda, ale serwo potrzebuje dość sporo podciśnienia, więcej jak światła, gaszak i inne duperele

#16 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 26 czerwca 2008 - 03:56

Po raz kolejny wielkie dzieki.Czy mozna zregenerowac serwo(serwo w benzynie i dieslu jest takie samo ?) albo pompe

#17 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 czerwca 2008 - 08:47

dudziako napisał:

Czy mozna zregenerowac serwo

Wszystko można, ale niestety nie jest to takie proste i raczej nikt kto się w tym nie specjalizuje nie da rady. W twoim aucie montowane były serwa Girlinga LSC 50, BendiX Isovac 8 lub ATE 52/A4/225-210.

Sprawdź pompę podciśnienia, jej wydajność powinna się mieścić w granicach 75 do 80kPa. Pamiętaj że pompa podciśnienia ma dwa obwody ssania, które są oddzielone zaworem zaworem rozdzielczym. Jeden obwód (pierwszy) zasila pompę wspomagania hamulców a drugi resztę mechanizmów potrzebujących podciśnienia.

Co do budowy pompy podciśnienia: jak wiadomo jest to taki mały "silniczek" ;-) czyli jeden tłok lata sobie i dzięki zastosowaniu zaworów ssie powietrze. Nie ma jakiegoś zbiornika na wytworzone podciśnienie, więc nie jest ono magazynowane.

Aby wstępnie sprawdzić serwo i pompę podciśnienia należy na zgaszonym agregacie nacisnąć kilka razy pedał hamulca (aż zrobi się twardy), nacisnąć ile się da i zapalić silnik. Po uruchomieniu silnika hamulec powinien zmięknąć i wpaść trochę niżej, daje to znak że jakieś tam podciśnienie jest wytwarzane.

#18 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 26 czerwca 2008 - 19:52

Danke ;) , poprubuje z uzywkami bo na razie na nic innego mnie nie stac a przed nowymi podrobkami bylem straszony :ok:

EDIT:Wysłany: Pon Cze 30, 2008
Moze ktos posiada instruktaz demontazu i montaz vacumpompy(na co szczegolnie zwrocic uwage.

MOD: Scalono posty.

#19 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 01 lipca 2008 - 08:48

Dzieki, mialem watpliwosci co do rozszczepienia lancucha przy wyciaganiu pompy.

#20 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 13 lipca 2008 - 20:08

Wyjecie poszlo tak jak napisales ROXA ,kolejne pytanie to na bezbarwnym przewodzie z vacum do serwa jest trojnik i czy w nim jest zawor zwrotny








Podobne tematy Zwiń