Skocz do zawartości




[W124] Podłokietnik - montaż


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   LeszeKao


  • Postów: 68
  • Na forum od: 03 lut 2015
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:300E 4M '91

Napisano 05 marca 2015 - 03:18

*
Popularny

[W124] INSTRUKCJA MONTAŻU PODŁOKIETNIKA:
  • Aby zamontować podłokietnik potrzebny jest nam specjalny uchwyt składający się z 2 elementów, 2 nakrętek (M8) i 1 śruby (M8)
    Dołączona grafika
    .
  • Odkręcamy dwie śrubki (krzyżak) na dolnym brzegu tylnej pokrywy fotela
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Delikatnie wsuwamy gładkie narzędzie pomiędzy zakładkę bocznej części fotela a tylnej pokrywy. Można zacząć od boku lub włożyć od dołu cienkie narzędzie (klucz imbusowy) i wysunąć zakładkę
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Jak odczepimy dolną część powtarzamy czynność tak, aby uwolnić całą prawą stronę. Uważamy na dwie spinki umieszczone na stelażu.
    Dołączona grafika_Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Jak dojdziemy do samej góry, całą tylną część możemy lekko zsunąć w dół, tak aby górna zakładka wysunęła się z pod brzegu górnej części fotela.
    Dołączona grafika
    .
  • Jeżeli chcemy mieć pełny dostęp do wnętrza fotela, możemy powtórzyć powyższe czynności z lewej strony, jednak do montażu podłokietnika wystarczy jak uwolnimy tylko prawą stronę i odchylimy tylną pokrywę
    .
  • Lokalizujemy wewnątrz fotela miejsce dla uchwytu - część z bolcami - i władamy go od wewnątrz
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Od zewnętrznej strony wkręcamy śrubę mocującą stelaż. (klucz 13)
    Dołączona grafika
    .
  • Od zewnętrznej strony nakładamy drugi element uchwytu. Nie da się go włożyć w złą stronę, pasuje tylko w poprawnym ustawieniu
    Dołączona grafika
    .
  • Na razie zostawiamy uchwyt i rozpoczynamy zamykanie fotela w odwrotny sposób do rozbierania. Ma to na celu odpowiednie naciągnięcie bocznej części obicia fotela i wykonania otworów tak, aby nie powstały nieestetyczne zagięcia i naprężenia. Aby wygodnie zamknąć tylną pokrywę fotela możemy poprosić kogoś, aby usiadł na fotelu z przodu i naciskał na boczne części oparcia lub samemu ściskać oparcie i wprowadzać boczne listwy w tylną pokrywę. wygodne i szybkie zamontowanie tylnej pokrywy odbędzie się pod warunkiem, że zmiejszymy napięcie na bocznej części fotela
    .
  • Jak już uda nam się wszystko złożyć do kupy, przykręcamy dolne śrubki i powinniśmy mieć ładnie napięty fotel z widocznymi dwoma bolcami od uchwytu
    Dołączona grafika
    .
  • Teraz przystępujemy do wykonania otworów na bolce, które docelowo mocują podłokietnik. W tym celu możemy wykonać nacięcie w kształcie 'X' lub wypalić otwory lutownicą. Wypalenie otworów zabezpiecza fotel przed rozdarciami.
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Przykręcamy nakrętki (klucz 13) mocujące podłokietnik i zakładamy maskownicę
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Wsiadamy i jedziemy zastanawiając się jak wcześniej mogliśmy prowadzić bez podłokietnika
    Dołączona grafika
UWAGI OGÓLNE:
  • Przyciskanie ukrytego guzika w fotelu nic nie daje - w żaden sposób nie jest on odpowiedzialny za uwolnienie tylnej pokrywy
  • Wypalamy/wycinamy otwory na mocowanie dopiero po naciągnięciu obicia fotela, chyba, że zaznaczymy je wcześniej i jesteśmy pewny swoich oznaczeń
  • Przed założeniem dobrze wyprać podłokietnik i przetestować (nasmarować) jego mechanizm
  • Czas montażu dla osoby, która montuje podłokietnik pierwszy raz - ok. 30 min spokojnej pracy
  • Podłokietnik od W201 ma inne mocowanie i nie pasuje do W124
  • Autorem zdjęć z szarą tapicerką jest LeszeKao
  • Autorem zdjęć z jasnobeżową skórzaną tapicerką jest m104











Podobne tematy Zwiń