Skocz do zawartości




- - - - -

Radio Becker Indianapolis - małe kompendium wiedzy



29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marca 2015 - 21:22

Często pada pytanie o w miarę wypasione radio, które stylistycznie będzie pasowało do modelu w201/w124. Przedstawię jedno z nich. Jest to model Becker Indianapolis.

Dołączona grafika

Dane techniczne radia:

- Moc 4x18w
- Obsługa mp3, wma
- Czyta płyty CD-RW
- Nawigacja "strzałkowa" GPS
- Wyjścia na wzmacniacz (+subwoofer)
- Możliwość podłączenia zmieniarki CD
- Wejście AUX
- Sterowanie głośnością na podstawie prędkości pojazdu
- Kompas

Możliwe oznaczenia radia to:

- BE7920 - bursztynowe podświetlenie
- BE7922 - czerwone podświetlenie
- BE7923 - zielone podświetlenie
- BE7925 - niebiesko-czerwone podświetlenie

Wyżej wymienione modele różnią się tylko i wyłącznie kolorem podświetlenia. Nie ma niestety możliwości zmiany koloru, poza ingerencją mechaniczną (wymiana LED'ów SMD).


Tuner radiowy

Model ów oferuje możliwość automatycznego wyszukiwania stacji radiowych i sortowania ich według nazwy lub siły sygnału. Jest też możliwość zdefiniowania własnej listy stacji, do 12 pozycji. Listy z automatycznym wyszukiwaniem stacji są mało praktycznie, do każdego przycisku jest przypisana stacja, nad przyciskiem zaś widnieje trzy literowy opis stacji brany z RDS'u. W praktyce, na podstawie tych trzech znaków nie sposób zgadnąć, jaka stacja kryje się pod danym przyciskiem, więc polecam zdefiniowanie własnej listy.

CD

Radio odtwarza płyty Audio-CD a także odczytuje format MP3 i WMA. Nie ma też problemu z odczytem płyt wielokrotnego zapisu. Obsługa folderów - jest. Radio czyta także tagi IDv3 zapisane w plikach mp3, ale uwaga - ważne - tylko wersję v1. Jeśli w pliku jest obecny także tag w formacie v2, radio ma problem z odczytem tytułu utworu - wyświetla tylko pierwszą literę tytułu.
Radio ma możliwość podłączenia zmieniarki Becker Silverstone 7860, są dostępne w sprzedaży "cyfrowe zmieniarki" - małe urządzenie z wejściem na karty SD, złączem USB. Nie testowałem czy i jak to działa.

Nawigacja

Model ten posiada nawigację GPS. Do jej działania potrzebne są płyty z mapami. Ostatnia wersja map to wersja v7 z roku 2008. W dużych miastach pokrycie jest dobre, w mniejszych bywa różnie U naszego zachodniego sąsiada podobno pokrycie jest rewelacyjne, ale sprzed prawie 7 lat... Po wklepaniu adresu radio za pomocą strzałki i komunikatów głosowych (są i polskie, menu nawigacji także jest dostępne w ojczystym języku.) prowadzi do wyznaczonego celu. Dostępna jest także dość obszerna baza punktów POI. Nawigacja jest także możliwa podczas słuchania płyt czy radia. Po podaniu lokalizacji i wczytaniu trasy płyta z nawigacją nie jest już potrzebna - można wrzucić płytę z muzyką.
Do prawidłowego działania wymagana jest antena GPS ze złączem WICLIC - do kupienia na allegro.

Wyświetlacz

Czytelny i o odpowiednich wymiarach. Za to z niewykorzystanym potencjałem. Domyślnie, w jego prawej części wyświetlany jest kompas, wskazujący północ. Po jego wyłączeniu jest tam puste pole, szkoda, mogłoby się powiększyć wtedy pole z RDS'em stacji radiowej - jest dość małe. Radio ma możliwość regulacji jasności wyświetlacza, ale co dziwne, wyświetlacz zawsze jest podświetlony... Już stare Beckery miały możliwość włączania/wyłączania podświetlenia wraz ze światłami pojazdu. Tak, czy inaczej świeci przyzwoicie, w nocy niezbyt mocno, w dzień czytelny nawet przy mocnym świetle.

Inne

Radio ma możliwość sterowania głośnością (podgłaszanie) wraz ze wzrostem prędkości. Trzeba tylko na odpowiedni pin złącza ISO podać sygnał prędkości GAL. Można go wziąć zza prędkościomierza - jest tam mały "rozdzielacz" z możliwością wpięcia dodatkowej wtyczki. Funkcja ta nie działa niestety płynnie (liniowo), tylko skokowo. Istnieje możliwość regulacji "czułości".

Przed zakupem radzę dopytać lub sprawdzić działanie pokręteł - bardzo często nie działają precyzyjnie - jedno "kliknięcie" powoduje przeskok o kilka pozycji lub w zła stronę - jest to bardzo uciążliwe, zwłaszcza, jeśli występuje to w prawym pokrętle

Radio ma zdejmowany panel, dosyć upierdliwy w zakładaniu.

Orientacyjna cena radia na rynku wtórnym to 300-500 zł.

Radio zabezpieczone jest kodem, koniecznym po zaniku napięcia podtrzymującego pamięć

Radio ma możliwość "grania" bez przekręconego kluczyka w 1 pozycję, ale wyłącza się wtedy po ok godzinie grania.

Gdyby ktoś miał pytania, uwagi lub coś do dodania - zapraszam do dyskusji.

Użytkownik szafa edytował ten post 29 maja 2018 - 21:06
Poprawiono zdjęcie.




#2 Offline   nudziarz


  • Postów: 107
  • Na forum od: 29 sie 2014
  • Miejscowość: Warmia
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat 125p

Napisano 10 marca 2015 - 22:36

m104, a porównując to z Beckerem Monza, to co Twoim zdaniem wypada lepiej? (pomijając brak tej mało potrzebnej nawigacji w Monzie)

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2015 - 08:20

Niestety, nie miałem możliwości porównania z tym modelem. Jak sam zapewne wiesz, te nowsze radia serii Grand Prix, Monza, Indianapolis, Cascade nie są ogólnodostępne - czasami trzeba dość długo na nie "polować".

#4 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2017 - 22:35

M104 a masz może porównanie Indianapolis z Traffic Pro High Speed ?

#5 Offline   mario2007


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 lis 2017
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2018 - 17:19

Miałem chyba wszystkie Beckery z navi na przestrzeni lat . Idianapolis Pro którego mam w moim 124 /przedtem był w kilku autach , natomiast w Mercedesie najlepiej wygląda.../ to zdecydowanie szczyt możliwości Beckera z tamtych lat . Skuteczność navi pomijam bo na przestrzeni lat sieć dróg się mocno zmieniła i jest to gadżet . Natomiast Indianapolis Pro ma jedną poważną zaletę - poza mp3 ma BT :) , wiec świetnie wygląda w Mercedesie i obsługuje telefon działając jak zestaw głośnomówiący i to niezłej klasy . Parametry odsłuchowe są podobne do wcześniejszych modeli - to kwestia czy sobie coś wrzucimy do auta czy zostajemy na serii ... . Ogólnie świetne radia tylko już dość stare i trudno o właściwy egzemplarz . ja mam hybrydę - kupiłem Indianapolis Pro z uszkodzonym wyświetlaczem i drugie zwykłe z walnietym cd - w sumie mam sprawne Pro + części na zapas . Ja kocham te stare Beckery i na szczęście mam to do czego włożyć ... . Może w końcu uda mi się zrobić w Mercedesie jakieś uczciwe car audio - gratów pół garażu tylko pracować się nie chce .

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 stycznia 2018 - 18:58

Przy okazji odświeżenia tematu, zwracam uwagę. Oprogramowanie radia ma błąd - niemożliwa jest kalibracja ilości impulsów z układu GAL. Przy modelach korzystających z cyfrowych odczytów prędkości (w202, w210, w140) niemożliwe jest skaliborowanie ilości impulsów w stosunku do rzeczywistej prędkości, przez co w w.w modelach radio przy prędkości ~60 km/h widzi prędkości rzędu 400 km/h. Próbowałem z różnymi radiami, z różnymi wersjami oprogramowania. Niby kalibracje przechodzi, ale parametrów impuls/prędkość nie zmienia.Przekłada to się na brak możliwości normalnego działania nawigacji i wysoką czułość opcji GAL. W modelach w201/w124 problem nie występuje.

Poza tym i nieaktualnymi mapami, nadal uważam, że to wyjątkowo dobre radio.

#7 Offline   mario2007


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 lis 2017
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2018 - 14:06

Indianapolis Pro miałem zamontowane w e46 330i , poliftowe 2003 na rynek USA - GAL działał poprawnie . Nawigacji nie uruchamiałem , nie widziałem takiej potrzeby ze względu na stareńkie mapy ... może to jest różnica między modelem zwykłym i pro ?

#8 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 27 stycznia 2018 - 14:11

Kilka postów wyżej jest wskazana różnica między Indianapolis a Indianapolis pro- przede wszystkim model pro ma możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu, dzięki czemu po sparowaniu z telefonem komórkowym działa jako zestaw głośnomówiący.

#9 Offline   mario2007


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 lis 2017
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2018 - 20:38

mam obydwa więc raczej wiem o podstawowych różnicach - natomiast poprzednik pisał o GAL ...

ja mam w garażu zbunkrowane sporo sprzętu - chyba wszystko wartościowe co zrobił clarion w swojej historii /decki , procesory do nich itd/ , no może poza 9255 :) . mam też rzadki wzmacniacz mcintosh 4x50 W , trochę głośników jeszcze nie chińskich ;) - niektóre jeszcze auta nie widziały . takie zbieractwo , powrót do początku 21 wieku gdy miałem fazę na audio w samochodzie . później sprzedałem auto ze sprzętem , przerwa trochę potrwała ale coś mam ochotę na wpakowanie gratów do Mercedesa .

#10 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2018 - 22:09

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 10 marca 2015 - 21:22 napisał

Jest też możliwość zdefiniowania własnej listy stacji, do 12 pozycji.
M104 jak ustawić manualnie stacje radiowe i zdefiniować własną listę? Bo tak jak piszesz ta automatycznie ustawiana jest irytująca a nie mogę dojść jak ustawić własną.








Podobne tematy Zwiń