Skocz do zawartości




- - - - -

[C124] 200E 1993 Akumulator


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   michu9


  • Postów: 6
  • Na forum od: 26 mar 2015
  • Miejscowość: Otwock
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez

Napisano 26 marca 2015 - 19:29

Jaki dać akumulator do takiego modelu. Obecnie jest 88Ah i 580A i wydaje się za duży raz że do takiego auta, dwa że nie mieści się w podstawce( wystaję po około 1cm na stronę) i trzy że w VIN-ie nia ma nic wspomnianego o powiększonym akumulatorze ?



#2 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2015 - 20:08

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.050 S40 05 242x175x190 60Ah, 540A, L-
Akumulator Bosch S5 0.092.S50.080 S50 08 278x175x190 77Ah, 780A, L-






http://www.akumulato...93-06%3B1997-06

Użytkownik lukaszn edytował ten post 26 marca 2015 - 20:12


#3 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 26 marca 2015 - 21:24

60 Ah w zupełności wystarczy. Może być zwykła Centra Plus 60 Ah 390 A

#4 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 marca 2015 - 16:41

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 26 marca 2015 - 21:24 napisał

Może być zwykła Centra Plus 60 Ah 390 A
Pojemność w_porządku ale prąd rozruchowy bardzo słaby - nie polecam. Jak kupować to z porządnym prądem rozruchowym.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 30 marca 2015 - 07:52


#5 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 27 marca 2015 - 17:09

To nie jest Diesel żeby potrzebował wielkiego amperażu- u mnie jest taki sam akumulator i pracuje sobie trzeci rok = ]

#6 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 marca 2015 - 18:27

Zresztą już chyba nie ma takich pradawnych aku z małymi prądami rozruchowymi w sprzedaży, chyba że leżaki jakieś. Kupowałem 2 lata temu i nie było takich jak twój cudak. Dla 60AH 480A to było najmniej.

#7 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2015 - 02:55

Ja ci poradzę inaczej kup jak największa pojemność jaki sie zmiesci
masz 88ah a chcesz się uszczęśliwić 60ah w lecie pies trącał ale przyjdzie zima i tych brakujących ah możne zabraknąć, pamiętaj ze przy -20 pojemność spada mniej więcej o połowę
prądem rozruchu sie wcale nie sugeruj, rozrusznik weźmie tyle i mu trzeba będzie
poszukaj jakiej firmy co przetrzymuje chodź 2 lata po gwarancji, bo teraz te aku robią tak żeby tylko gwarancje przelatały
podobno FIAM z tanich aku sa teraz jako takie

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 27 marca 2015 - 17:09 napisał

To nie jest Diesel żeby potrzebował wielkiego amperażu- u mnie jest taki sam akumulator i pracuje sobie trzeci rok = ]

Diesel nie potrzebuje amper tylko pojemnosci

Użytkownik luip edytował ten post 29 marca 2015 - 03:05


#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 29 marca 2015 - 09:31

Diesel potrzebuje wysokiej wartości prądu rozruchowego, przecież startując stawia większy opór niż podobnej pojemności jednostka benzynowa.

#9 Offline   michu9


  • Postów: 6
  • Na forum od: 26 mar 2015
  • Miejscowość: Otwock
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez

Napisano 30 marca 2015 - 21:03

Zakupiłem Centrę 64Ah.Dzięki za rady.
Temat można zamknąć. ;)

#10 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2015 - 23:37

Nie stawia oporu:))))
Pali na dotyk:)))
Diesel bardziej obciąża aku ale to nie przez rozruch a grzanie świec a aku z większa pojemnością można obciążać bardziej niż te z mniejsza dlatego każdy D ma większa pojemność
Prad rozruchowy nie ma nic do rzeczy kompletnie zbędny parametr rozrusznik weźmie tyle ile potrzebuje o ile ma z czego
fizyki nie oszukacie J(prad)=U(napiecie zawsze stałe12v) / R(opornosc danego urzadzenia)
tak wiec aku sie kupuje w zależności od:
1 byle wcisnąć w podszybie u mnie wlazła 100ah i taki siedzi
2 zasobności portfela im większy tym droższy
3 byle podziałał dłużej niz gwarancja czyli jakas w miare firma
i to wszystko








Podobne tematy Zwiń