Skocz do zawartości




- - - - -

[W110] Renowacja skrzydlaka



12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Spider124


  • Postów: 23
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Kępno
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W220 3.2 CDI
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w124 coupe 2.3

Napisano 28 marca 2015 - 19:43

W planach pojawił się pomysł by odrestaurować Mercedesa w110 skrzydlak. Tylko problem w tym że jest on ma automatyczną skrzynie biegów i czy to jest wersja amerykańska? Czy europejska? Bo jeśli amerykańska to jak z częściami do niej i czy on nie jest wadliwy?



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2015 - 20:27

Pierwsza podstawowa kwestia, to czy zdajesz sobie sprawę, że uczciwa renowacja takiego samochodu to dziesiątki tysięcy złotych ? Dostępność części do tego samochodu jest bardzo słaba a ceny wyrywają z butów. Czy wersja amerykańska, czy europejska nie sposób stwierdzić bez numeru nadwozia i zdjęć. Amerykaniec może mieć tą przewagę, że nie będzie tak zgniły jak jego europejskie odpowiedniki, ale to nie jest regułą. Skrzynia jak skrzynia, chyba jeszcze wtedy nie numerowali ich w seriach 722.xxx. Prosta w budowie, ale trzeba do niej speca z racji wieku konstrukcji. Z dostępnością części do niej na pewno nie będzie łatwo, jak z resztą ze wszystkim do tego samochodu.

#3 Offline   Spider124


  • Postów: 23
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Kępno
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W220 3.2 CDI
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w124 coupe 2.3

Napisano 28 marca 2015 - 20:44

Zdaje sobie sprawę. Na szczęście to tylko plany, mam jeszcze dużo czasu do namysłu. Druga kwestia czy kupienie gotowego nie było by tańszym rozwiązaniem?

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2015 - 20:49

Jak ktoś zrobi sobie taki samochód na tip-top, to raczej nie myśli potem o jego sprzedaniu. Ewentualnie wystawia go za cenę baaardzo wysoką, adekwatną do włożonego czasu i pieniędzy i taki egzemplarz nie wyjdzie Cię taniej - nie ma szans. Te gotowce w niskiej cenie zwykle robione są na "odwal się" i tak, czy inaczej ponowna robota Cię nie ominie. Inna sprawa, że po druciarskim remoncie często nie ma już czego ratować.

Wejdź sobie na jakieś forum klasyków, np w114-115.org.pl, masz tam działy z remontami. Zobacz, jaki ogrom pracy, czasu i pieniędzy trzeba władować w samochody, które pozornie wyglądały całkiem nieźle.

#5 Offline   Spider124


  • Postów: 23
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Kępno
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W220 3.2 CDI
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w124 coupe 2.3

Napisano 28 marca 2015 - 20:59

Tak też myślałem :/ sam mam 19 lat i trochę się na tym nie znam dlatego właśnie chce się dowiedzieć czy to będzie opłacalny interes kupić np. w110 w oryginale do odrestaurowania czy gotowca. Sam wiem że w110-tka to trochę jak tratwą na ocean może jak bym robił to z kimś byłoby łatwiej a ta w ogóle jaki jest jeszcze fajny klasyczny Mercedes którego można by było taniej zrobić?

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2015 - 21:11

Tanio nie odrestaurujesz żadnego starego mercedesa. Można go co najwyżej nieco ogarnąć, ale z każdą naprawioną rzeczą dopiszesz trzy kolejne do listy. Z moich pobieżnych obserwacji (nie siedzę mocno w temacie, więc mogę się mylić) mogę powiedzieć, że rynek "staroci" jest podzielony. Z jednej strony samochody w normalnych/małych pieniądzach, nadające się do gruntownej renowacji lub jako dawca części, ewentualnie wsad do pieca hutniczego. Gdzieś po środku są przypudrowane syfy, które ktoś podrutował, ewentualnie przeprowadził renowację "po łepkach" - po roku wyłazi rdza itd. i bezskutecznie próbuje pogonić samochód dalej. Po drugiej stronie są wychuchane perełki, które nie wymagały w ogóle renowacji, ewentualnie były robione, ale ktoś nie szczędził kasy na ich doprowadzenie do ładu. Ich cena zwykle jest "kosmiczna", ale znajdzie się na nie chętny.

Moim zdaniem nie da się przeprowadzić renowacji nie dysponując bardzo dużymi sumami. Można próbować, ale potem zostaje się z problemem na głowie - do końca jeszcze daleko, kasa utopiona, trzeba jeszcze ze 3x tyle $ a samochód jest wart połowę tego, co za niego daliśmy, albo i mniej.

#7 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 28 marca 2015 - 21:14

Kup sobie 190 naucz się na niej, a potem puszczaj się głębokie wody. :D
No trzeba mieć tokarkę, szlifierek z 8 sztuk, jeszcze więcej wiertarek, miga, zgrzewarkę itc i itp....aaa i lakiernię....

Użytkownik majsterus edytował ten post 28 marca 2015 - 21:19


#8 Offline   Spider124


  • Postów: 23
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Kępno
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W220 3.2 CDI
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w124 coupe 2.3

Napisano 28 marca 2015 - 21:24

W posiadaniu mam dwa Mercedesy w124 i na nich się uczę ale to za mało ;) Myślałem też nad w115 albo w123 ewentualnie w116 ale nie znam się na nich i nie wiem jak się będą sprawować. Ogólnie starsze Mercedesy to drogie zabawki ale mam pewny budżet który mogę przeznaczyć

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2015 - 21:29

To są bardzo drogie zabawki. Do tego, w większości przypadków analizujesz - potrzebuję x kasy i y czasu. Ostatecznie, po zakończeniu remontu okazuje się, że kasy poszło 3x a czasu 5y.

Jak pisałem - popatrz sobie na tamtym forum, jak wygląda proces renowacji takiego samochodu - co trzeba kupić, ile to kosztuje, ile trzeba czasu i nerwów. Takie w124 czy w201 w porównaniu do klasyków nie kosztuje "wcale" - to są grosze w porównaniu.

Musisz też sobie zadać pytanie - po co Ci taki samochód. Czy dla siebie - zrobić i zatrzymać, czy na zrobienie i na handel. Bo jak to drugie, to prędzej stracisz, niż zarobisz.

Tu masz przykłady renowacji:

http://www.w114-115....hp?f=24&t=12344

http://www.w114-115....hp?f=50&t=46601

#10 Offline   Spider124


  • Postów: 23
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Kępno
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W220 3.2 CDI
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w124 coupe 2.3

Napisano 28 marca 2015 - 21:43

Spodziewałem się tego :/ I chyba poczekam jeszcze trochę czasu może za kilka lat będę miał więcej odwagi by się tego podjąć a jak na razie pomyślę nad w116 albo w123 bo te wersje są bardziej dostępne :) Dzięki panowie za pomoc uświadomiłem sobie że jak na 19-sto latka to za duże wyzwanie :P








Podobne tematy Zwiń