Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Silnik z LPG -> Wymiana Silnika


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Andrzej13


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: Dzierżoniów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3,2 + LPG 1992

Napisano 01 kwietnia 2015 - 00:29

Witam, mam mercedesa W201 z LPG pierwszej generacji i niestety szykuje się wymiana silnika. Jak to jest z LPG w tym silniku? Na jakiej mam odpiąć gaz ze starego i podpiąć pod nowy? Wiem że silnik jest praktycznie plug and play także z tym nie będzie problemu.



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2015 - 08:42

Wyświetl postUżytkownik Andrzej13 dnia 01 kwietnia 2015 - 00:29 napisał

Na jakiej mam odpiąć gaz ze starego i podpiąć pod nowy?
Nie wiem co poeta miał na myśli :hmm:

#3 Offline   Andrzej13


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: Dzierżoniów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3,2 + LPG 1992

Napisano 01 kwietnia 2015 - 08:43

Na jakiej zasadzie * :) trzeba jakoś specjalnie potem zagazować ten silnik?

#4 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2015 - 08:48

Odkręcasz cały osprzęt silnika, wyjmujesz stary silnik, wkładasz nowy i przykręcasz osprzęt silnika.
Na końcu regulacja.
Jaki jest powód wymiany silnika tak w ogóle?
Pytam bo już nie jeden był tu przypadek mechanika wróżbity proponującego wymianę ;)

#5 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2015 - 10:51

Jeden był nawet taki co to uparł się na wymianę agregatu, bo rura "U" mu się skończyła...

Ale do rzeczy - tak, trzeba zagazować silnik. Odbywa się to poprzez umieszczenie w specjalnym urządzeniu, zwanym potocznie "komorą gazową" - jest to urządzenie całkowicie szczelne, coś w rodzaju autoklawu. Z komory ewakuowane jest powietrze, wytwarza się podciśnienie rzędu 1 bara, które umożliwia poprawną penetrację gazu. Następnie do komory następuje wtrysk gazu, po czym zostaje on ewakuowany i ponownie wytworzone zostaje podciśnienie. Proces powtarza się około 3- 5 razy, dość intensywnie, tak, aby całość powietrza została usunięta, a zastąpił ją właśnie gaz - nazywa się to metodą frakcyjną. Niestety, pewnie śledzisz ceny instalacji gazowych - 70% ceny to właśnie ten proces, bo zazwyczaj trzeba albo zdemontować silnik z komory, albo zakłady posiadają specjalistyczne autoklawy w postaci uszczelnień komory silnika do poszczególnych typów aut, a to kosztuje...

Także ja na Twoim miejscu zanim wsadziłbym silnik do komory, to dałbym go najpierw do zagazowania.

#6 Offline   Andrzej13


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: Dzierżoniów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3,2 + LPG 1992

Napisano 01 kwietnia 2015 - 11:19

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 01 kwietnia 2015 - 08:48 napisał

Odkręcasz cały osprzęt silnika, wyjmujesz stary silnik, wkładasz nowy i przykręcasz osprzęt silnika.
Na końcu regulacja.
Jaki jest powód wymiany silnika tak w ogóle?
Pytam bo już nie jeden był tu przypadek mechanika wróżbity proponującego wymianę ;)
Powodem wymiany jest to ze nagle przestał odpalać. Jeździł, palił od strzała Potem na cieplym nie chcial palić, na zimnym palil od strzała, teraz stoi. Od tego czasu jak przestał odpalać było po pewnym czasie czuć benzynę w samochodzie. Mechanik powiedział ze są niskie ciśnienia na tlokach (6,8,10,10)

#7 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2015 - 12:28

Próbę olejową chociaż zrobił? Zakładając że mierzył te ciśnienia a nie wymyślił.

#8 Offline   Andrzej13


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: Dzierżoniów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3,2 + LPG 1992

Napisano 01 kwietnia 2015 - 21:31

Próby olejowej nie robił właśnie.
Ale właśnie dziwi mnie to że odkąd auto nie chce odpalać, to jak kręci rozrusznik to po chwili czuć benzynę w środku a tego nigdy przedtem nie było.

Użytkownik Andrzej13 edytował ten post 01 kwietnia 2015 - 21:31


#9 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2015 - 21:37

Niech ten twój znachor pokarze ci wykres z pomiaru albo zrobi go przy tobie
i zrobi próbę olejową bo na razie to się kupy za bardzo nie trzyma.

#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 03 kwietnia 2015 - 08:29

W sumie, to obstawił bym uszczelkę.. jak ja zatyrałem motor to wszędzie się zrobiło 7 bar z 11 w kilka dni :D
Pewnie sie w ke jecie coś posypało i skończył odpalać :D
Sprawdź przewody gumowe (odmy) i U rurkę.

Wyświetl postUżytkownik Andrzej13 dnia 01 kwietnia 2015 - 08:43 napisał

trzeba jakoś specjalnie potem zagazować ten silnik?

Najlepiej to w Oświęcimiu :D

Użytkownik JuR edytował ten post 03 kwietnia 2015 - 08:32









Podobne tematy Zwiń