Skocz do zawartości




- - - - -

Odcięcie krokowca.


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   sebass87


  • Postów: 21
  • Na forum od: 16 paź 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 2.0D

Napisano 03 kwietnia 2015 - 18:05

Witam. Mam pytanie, czy można odciąc silniczek krokowy podczas jazdy na LPG za pomacą przekaznika i czy zda to egzamin. Mowa o w201 2.3 automat na bezynie wszystko działa jak należy na lpg nie zawsze są wolne obroty a podczas jazdy po odpuszczeniu gazu a nastepnie dodaniu szarpie tak jak by przygasał. Bez krokowca obroty na lpg ustawiłbym za pomocą parownika. LPG 1 generacji.



#2 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2015 - 22:41

Masz na myśli odpięcie ZPD tak? W KE-Jetronic nie ma jako takiego silnika krokowego, jest jego jakby zamiennik wynikający z zastosowanego układu wtryskowego w którym jest zawór powietrza dodatkowego/ nastawnik biegu jałowego.

#3 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 04 kwietnia 2015 - 06:54

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 03 kwietnia 2015 - 22:41 napisał

Masz na myśli odpięcie ZPD tak?
Dokładnie to ma na myśli, czytając ze zrozumieniem.

Wyświetl postUżytkownik sebass87 dnia 03 kwietnia 2015 - 18:05 napisał

Witam. Mam pytanie, czy można odciąc silniczek krokowy podczas jazdy na LPG za pomacą przekaznika i czy zda to egzamin
Da się
Pstryczek manualny on/off
Emulator z potencjometrem (landi renzo takie robiło, to chyba pd35, ale nie jestem pewien)
i na kilka innych sposobów..

Wyświetl postUżytkownik sebass87 dnia 03 kwietnia 2015 - 18:05 napisał

czy zda to egzamin
To zależy.. ALE

Wyświetl postUżytkownik sebass87 dnia 03 kwietnia 2015 - 18:05 napisał

na lpg nie zawsze są wolne obroty
Na tym bym się skupił i wykluczył problem, bez zbędnych kombinacji, bo to powinno działać z wpiętym zpd (tym niedoszłym krokowcem).

#4 Offline   sebass87


  • Postów: 21
  • Na forum od: 16 paź 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 2.0D

Napisano 04 kwietnia 2015 - 07:24

Witam. Zwał jak zwał ale faktycznie chodzi o nastawnik biegu jałowego. Wcześniej miałem spalony szary przekaźnik nie było wolnych obrotów na zimnym ale gaz chodził bardzo ładnie. Mam dołożony jakiś emulator który jest podłączony do nastawnika, ale niestety idą na niego dwa + ze sterownika ABS i z tego emulatora przez co przekaźnik został usmażony. Wiec wymieniłem go na nowy i odłączony został ten emulator. Wolne obroty wróciły wszystko spoko tylko z gazem nie mogę dojść do ładu. Wiec pomyślałem o odcięciu nastawnika na gazie. Dziekuje za pomoc.

#5 Offline   HARAS


  • Postów: 46
  • Na forum od: 20 mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Napisano 04 kwietnia 2015 - 11:15

Może bedzie to dla nie których dziwne ale ja ten jak go nazywają nie którzy "krokowiec" w wcześniejszym Mercedesie w201 z silnikiem 2.0 z lpg wywaliłem to koromysło i zastąpiłem je śrubą do regulacji LPG ustawiłem dawkę powietrza śrubą jak dobrze kojarzę to połowę obrotu od wkręconej do oporu i zdawało to egzamin możesz po próbować koszt nie wielki, zabawy trochę a "nuż widelec" będzie działać :hmm:

#6 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 04 kwietnia 2015 - 18:12

Wyświetl postUżytkownik HARAS dnia 04 kwietnia 2015 - 11:15 napisał

może bedzie to dla nie których dziwne
Tu jest temat poświęcony temu rozwiązaniu.. Po za tym jak bym Ci sprzedał kilka dziwnych chwytów, to byś nie uwierzył :D

Generalnie, rozwiązanie do bani, brak ssania na benzynie, także obroty będą za niskie, problemy z odpalaniem..
Rób gaz do porządku i tyle.. Jak potrzebujesz pomocy to pisz :o

#7 Offline   sebass87


  • Postów: 21
  • Na forum od: 16 paź 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 2.0D

Napisano 06 kwietnia 2015 - 11:02

Mam takie pytanie odnosnie LPG. Mój problem polega na ty że, gdy zdejmę nogę z gazu to obroty przy prędkosci naprzykład 80 zatrzymują się na 1500, ale po zwolnieniu do 30 spadają na chwile do 500. Gdy dodam gazu auto szarpie, ale jak odczekam kilka sekund to samoczynie obroty wzrosną na 800 i wszystko jest już ok i nic nie szarpie. Jest to bardzo irytujace podczas jazdy po miescie, na bezynie nie ma czegos takiego. Jak myslisz co morze byc przyczyną ?

#8 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 06 kwietnia 2015 - 19:44

Trzeba zerknąć do podstaw :
Szczelność całego układu.
Jak zrobiony jest dolot ? Rura z oryginalnego filtra, powinna być skierowana w bok. W żadnym wypadku powietrze nie powinno być wtłaczane do filtra powietrza.
Jak stary jest reduktor?
Jaki masz tam mikser lpg ?
Gaz strzela ?
Jak z zapłonem ? korektor na S?

Dołączona grafika

Tak to powinno wyglądać - powiedzmy.
No to czekam na odpowiedź.

#9 Offline   sebass87


  • Postów: 21
  • Na forum od: 16 paź 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 2.0D

Napisano 06 kwietnia 2015 - 20:12

Szczelnośc sprawdzona.
Dolot odwrócony do tyłu, nie wpada w niego powietrze.
Reduktor hmmm podejrzewam że od począdku instalacji czyli jakies 9lat :) przed zimą myty membrany ok.
Jakiej jest marki niewiem o mikserze też nic nie powiem.
układ zpłonowy praktycznie nowy.
Korektor na S
Nigdy mi nie strzelił gaz.

Użytkownik sebass87 edytował ten post 06 kwietnia 2015 - 20:13


#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 06 kwietnia 2015 - 21:00

Mikser siedzi na ke jecie ? Wygląda jak czołg, albo płaski i w środku ma zwężenie dokręcane ?
W tym drugim wypadku, bywa tak, że napalony tuningowiec wykręca, te dodatkowe zwężenie, aby odblokować przepływ powietrza - co jest błędem oczywiście.

Rozważ wymianę reduktora, bo on już może nie domagać.
Membrana traci swoje "właściwości".
Moc też by trzeba było dobrać odpowiednio.
Polecam BRC.








Podobne tematy Zwiń