Skocz do zawartości




[W201] Mechanizm wycieraczki - instrukcja obsługi



  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2015 - 19:04

Czołem,

Poniżej obrazkowa instrukcja "obsługi okresowej" monowycieraczki stosowanej w W201. pewnie dla innych modeli jest podobnie.

Pierwsze co, to należy zdemontować cały mechanizm. Z tym nie powinno być problemu, jak masz z tym problem, to raczej daj sobie spokój z czytaniem dalej.

Po demontażu całego mechanizmu należy oddzielić cięgna prowadzące z silnika do osi obrotu "patelni". Jednakże zanim zdemontujesz cięgna, warto sobie oznaczyć pozycję osi względem cięgna - ułatwia to późniejszą regulację zakresu pracy wycieraczki na szybie.
Cięgna odkręcasz kluczem 17mm - odkręcasz nakrętkę i później musisz lekko popodważać cięgno żeby zeszło ze stożkowego wieloklinu osi "patelni". Na zdjęciu już zdjęta "patelnia" i jej widok od dołu. Widać gwint oraz wieloklin na którym trzyma się cięgno.

Dołączona grafika


Dalej wykręcasz trzy śruby krzyżakowe, i delikatnie podważasz górę patelni - uwaga jest taka, że części złożone są na gumową uszczelkę, która pewnie będzie przyklejona - żeby jej nie porwać za bardzo trzeba naprawdę delikatnie operować narzędziem którym będziesz podważał.
Zdjęta góra "patelni".

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Całość czyścimy najlepiej poprzez zanurzenie w np. zmywaczu silikonu i pędzelkiem.
Po myciu ma to wyglądać tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Całość smarujemy od nowa, ja użyłem zwykłego smaru-smaru ;)

Dołączona grafika

Po posmarowaniu możemy wziąć się za kolejną pracę - należy umyć półksiężyc zębaty po któeym porusza się koło zębate "patelni":

Dołączona grafika

Należy go zdemontować, wystarczy odkręcić 6 śrub i wyjąć:

Dołączona grafika

I tutaj zdjęcia się kończą - ale należy umyć półksiężyc i jego miejsce mocowania oraz przesmarować. Po tym należy zmontować całość używając znaków poczynionych wcześniej na osi "patelni" do zamocowania cięgna w prawidłowej pozycji. I tutaj kolejna uwaga - jeśli okaże się, że wycieraczka jest źle zamontowana, czyli np. jedzie za daleko w prawo, albo parkuje gdzieś na podszybiu, to nie wolno przestawiać mocowania cięgna na silniku, tylko na "patelni", w przeciwnym wypadku wycieraczka nie tylko będzie parkować w dziwnych położeniach, ale też np. startując nie pojedzie od razu do góry, tylko wykona najpierw ruch w dół i dopiero pojedzie poprawnie.

Stopień trudności pracy oceniam na 3/10, narzędzia wymagane to klucz impus 6, nasadowy 8 oraz 10mm, płaski/nasadowy 17mm, śrubokręt krzyżak.

Na pytania chętnie opowiem.










Podobne tematy Zwiń