Czołem,
Poniżej obrazkowa instrukcja "obsługi okresowej" monowycieraczki stosowanej w W201. pewnie dla innych modeli jest podobnie.
Pierwsze co, to należy zdemontować cały mechanizm. Z tym nie powinno być problemu, jak masz z tym problem, to raczej daj sobie spokój z czytaniem dalej.
Po demontażu całego mechanizmu należy oddzielić cięgna prowadzące z silnika do osi obrotu "patelni". Jednakże zanim zdemontujesz cięgna, warto sobie oznaczyć pozycję osi względem cięgna - ułatwia to późniejszą regulację zakresu pracy wycieraczki na szybie.
Cięgna odkręcasz kluczem 17mm - odkręcasz nakrętkę i później musisz lekko popodważać cięgno żeby zeszło ze stożkowego wieloklinu osi "patelni". Na zdjęciu już zdjęta "patelnia" i jej widok od dołu. Widać gwint oraz wieloklin na którym trzyma się cięgno.
Dalej wykręcasz trzy śruby krzyżakowe, i delikatnie podważasz górę patelni - uwaga jest taka, że części złożone są na gumową uszczelkę, która pewnie będzie przyklejona - żeby jej nie porwać za bardzo trzeba naprawdę delikatnie operować narzędziem którym będziesz podważał.
Zdjęta góra "patelni".
Całość czyścimy najlepiej poprzez zanurzenie w np. zmywaczu silikonu i pędzelkiem.
Po myciu ma to wyglądać tak:
Całość smarujemy od nowa, ja użyłem zwykłego smaru-smaru
Po posmarowaniu możemy wziąć się za kolejną pracę - należy umyć półksiężyc zębaty po któeym porusza się koło zębate "patelni":
Należy go zdemontować, wystarczy odkręcić 6 śrub i wyjąć:
I tutaj zdjęcia się kończą - ale należy umyć półksiężyc i jego miejsce mocowania oraz przesmarować. Po tym należy zmontować całość używając znaków poczynionych wcześniej na osi "patelni" do zamocowania cięgna w prawidłowej pozycji. I tutaj kolejna uwaga - jeśli okaże się, że wycieraczka jest źle zamontowana, czyli np. jedzie za daleko w prawo, albo parkuje gdzieś na podszybiu, to nie wolno przestawiać mocowania cięgna na silniku, tylko na "patelni", w przeciwnym wypadku wycieraczka nie tylko będzie parkować w dziwnych położeniach, ale też np. startując nie pojedzie od razu do góry, tylko wykona najpierw ruch w dół i dopiero pojedzie poprawnie.
Stopień trudności pracy oceniam na 3/10, narzędzia wymagane to klucz impus 6, nasadowy 8 oraz 10mm, płaski/nasadowy 17mm, śrubokręt krzyżak.
Na pytania chętnie opowiem.
1
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
w124 nie działają wycieraczki :( |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gnihsrep |
|
|
|
[W201] pytanie o wycieraczki reflektorów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
|
|
C140 mechanizmy zagłówków tylnych |
Mercedes S, CL i SEC | Qba85 |
|
||
w 140 mechanizm wycieraczek |
Mercedes S, CL i SEC | zylak |
|
|
|
C 124 mechanizm podnoszenia szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | om602fan |
|