W124 "Nieścisłości" w nowym nabytku.
#1
Napisano 01 maja 2015 - 20:21
W123 250,W124 300CE,W140 320,w123 240D) W124 200E 91r gaz. Chce auto doprowadzić do należytego stanu i dzieki nocnemu wertowaniu forum juz naprawiłem hamulec "ręczny",centralny zamek,dolany olej do mostu,centralka do gazu i dziś po umyciu silnika był zonk.Zamilkła pompa paliwa,znów forum i mechanik.Przepaliła się ścieżka w sterowniku/przekażniku za akumulatorem.Polutowane i hula ale....tu mam kilka pytań odnośnie auta:
1 na przekażniku jest napisane "kick down" a auto w manualu,czy to oryginał czy przkładka?
2.Nie działa ABS,wymieniono srebrny przekażnik,przelutowano i jest odpięty sterownik za akumulatorem,poprzedni właściciel twierdził,że z zapiętym czasem wariowały obroty albo "coś"(właściciel "zielony"motoryzacyjnie,pierwszy jego wóż,niewiele umiał powiedzieć o czymkolwiek).Czy sterownik muszę kupić identyczny numerowo,czy można zastąpić od innego modelu?(jaki kupić?)
3.Klima działa na "osobny" włącznik,zamontowany nad hamulcem pomocniczym.Włącznik ten ,jak mnie poinformowano załacza sprężarkę gdyż panel jest zepsuty.Przy załączonej klimie włącznik jest gorący i chciałbym wrócić do stanu fabrycznego. Klimamanual,dwie strefy,pośrodku przyciski: osuszania,EC, ichyba obieg zamkniety.Czy kupując panel musi być identyczny numerowo czy wystarczy z takimi samymi funkcjami/przyciskami?A może da się wymienić same przyciski? 4.Dodatkowo pod maską jest zielona naklejka DIAVIA. Z forum wiem,że to często spotykana "dokładana" klima. Nie znalazłem jednak w necie inf.jak odbywało się to dokładanie.Czy było to robione jeszcze przed sprzedaża w salonie przez dealera(jak np gaz teraz)czy też właściciel po kupnie sam montował w niezależnych warsztatach.Czy to znaczy,że mam dokładaną klimę?jak to rozpoznać?(na naklejce czynnik R134)Z jakimi kłopotami to sie wiąże i czy ma wpływ na zakup panelu(pyt.3)
Proszę też tutaj o rozkodowanie vinu z tłumaczeniem i sprawdzenie zgodności
WDB1240211B442519
Prosze o wyrozumiałość z uwagi na lierówki i "zbiorczość"tematu ale komp jest niewiele młodszy odemnie,ja jestem mocno analogowy(tzn doskonale radzę sobie z młotem i innymi tego typu urządzeniami,wychowany na jelczach,starach,kamazach,żukach itd)ale elektronika i komputery to wciąż dla mnie magia.
#2
Napisano 02 maja 2015 - 07:35
Parameter Value
Ident. number (FIN) WDB1240211B442519
VIN WDB1240211B442519
Baumuster 124021
Sales name 200 E
Order number 0 0 543 40975
Delivery date 1991-01
PAINT1 744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
Interior color 061 No code designation available
Engine 102963 10 098618
Gearbox 717412 01 777591
General data for model code 124021
124021 E-class W124 200E
102.963
722.400
4 1985-01 1989-08
124021 E-class W124 200E
102.963
716.216
716.217
717.411
717.412
4
SA codes
Code Value
061A CLOTH BLACK
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
428 No code designation available
466 No code designation available
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
877 No code designation available
Auto z manualna skrzynia, klima jak piszesz dokladana wiec to grubsza zagadka, bo kto wie czy w ogole cokolwiek laczy ja z panelem, gaz wyrzuc w cholere. Reszta pytan po wylegitymowaniu sie numerami czesci ktore masz w aucie a co do ktorych masz watpliwosci.
Użytkownik carl00s edytował ten post 02 maja 2015 - 07:42
#3
Napisano 02 maja 2015 - 09:25
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
#4
Napisano 02 maja 2015 - 10:07
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
Jeszcze taka uwaga: w oryginalnej instalacji za załączenie kompresora odpowiada przekaźnik znajdujący się za akumulatorem (podobny do tego "kickdown") - a nie panel.
Użytkownik mars121 dnia 01 maja 2015 - 20:21 napisał
#5
Napisano 02 maja 2015 - 18:32
Gaz jak narazie zostawiam,bo wszystko chodzi,nie kicha.Kable,świece,kopułka itd nowe. Wtrysk (odpukać)też sprawny choć gaz ma już10 lat. Wprawdzie auto jest dość zmulone ale ani on(Mercedes) ani ja nie jesteśmy w wieku,który obligowałby do pośpiechu Zresztą przesiadam się z współczesnego diesla więc każda benz wyda się słaba.Ponadto po nowym przepisowym"przezencie" (zabieranie prawka)łatwiej mercedesem będzie utrzymac się w bezpiecznych granicach
Co do klimy to jak pisałęm działa,tzn chłodzi po załączeniu.Ogrzewanie też działa(choć mam wrażenie,że długo trzeba czekać na reakcję po zmianach temp na pokretłach.Taki pewnie urok układu "sterowanego" płynem a nie klapami. Muszę jeszcze sprawdzić tą "krateczkę"przy szyberdachu,czy wciąga powietrze.Panelklimatyzacji nie wygląda egzotycznie a dokładnie tak jak oryginał(może jest?)tzn dwa pokrętła temp,pokrętła dmuchawy i sterowania strumieniem/kierunkiem przpływu a po środku trzy przyciski,środkowy EC.Może więc kupno panelu nie będzie takie trudne? Może da się wymienić sam przycisk/środkowe przyciski,czy są one zintegrowane z całością?
Sprężarka nic nie powinna rozerwać,dlaczego miałoby się tak stać?Wydaje mi się,że nie ma jak zrobić większego niż przewidziane ciśń w układzie,bo przecież nie zmienia się ilość czynnika. Załączana jest dokładanym przyciskiem i narazie nie używam bo temperatury niskie.Liczę,że uda się naprawić/kupić panel/przyciski nim nadejdą gorąca.Pytałem gdzie i jak dokładano te diavie bo występują często(choć właściciele z reg.nie mają świadomości pewnie,że to nie oryginał).Wygląda to na zorganizowaną "akcję dealerską" i myślałem,że możegdzieś takie inf ktoś wyczytał/odnalazł..Przed chłodnicą mam dwa wiatraki,jakieś włoskie chyba ,firma na s... a chłodnica klimyHarison czy jakoś tak.
Co do przekażnika to mam jakiś za akumulatorem.Sporo większy od tego kickdown i znajduje się między sterownikiem ABS a akumulatorem.Może więc moja dokładana klima jest częściowo naoryg komponentach?Były takie?
Pomału ogarniam komorę silnika,mycie(w zasadzie z kurzu i zapoceń,nie wycieków),dziś wyczyściłem na lustro dekiel filtra pow bomiał rdzawe wykwity i pod lakierem tez było czerwonawo przy zdzieraniu,pryśnięte czarnym lakierem.Poprzypinane trochę kbli lużnych. Jak elektryk się wykuruje po operacjito zlecęusunięcie nieczynnego alarmu,może kupię wygłuszenie i komora będzie ok.
Trzeba zająć się też wnetrzem.Fotel kierowcy stargany(jakby ktoś miał spodnie z suwakami,ćwiekami,przetart tylko na boczku"wsiadanym") .Fotel nie unosi się też do góry.Jest to łatwonaprawialne czy lepiej szukać fotela?jeśli łatwe,na łatki mogę wziążć materiałz zapasowych boczków ale wolałbym kupić cały dobry,niewysiedziany fotel.
technologię naprawy dekoru zaczerpnę z forum(kilka pęknięc),naprawę szyberdachu też już "przeczytałem",czekam na pogode.Zostanie lakier i tu prośba doWas-czy z mojego nr vin możecie mi podać nr lakieru listew i nadwozia? jeśli to możliwe prosiłbym tezo zdjęcie auta w takiej oryginalnej kolorytyce/wersji.(pewnie miał pomarańczowe kierunki,ma białe)
Się rozpisałem,ale bez Waszej pomocy ciężko będzie powrócić do ładnego oryginału.
#6
Napisano 02 maja 2015 - 18:54
Felgi mam identyczne(oryginał?)
https://encrypted-tb...BTRP4kEH48GQxIZ
#7
Napisano 02 maja 2015 - 21:09
1. Zgodnie z regulaminem forum - jeden problem = jeden temat;
2. Piszemy zachowując zasady pisowni i interpunkcji;
3. Do chwalenia się zdjęciami służy galeria, którą możesz sobie tu ( darmowo! ) założyć.
Wątek zamykam jako nieregulaminowy.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[m103] Podciśnienie w module zapłonowym a odpalanie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mel7 |
|
|
|
w124 e300 problem z gazem ,aparatem zapłonowym ? |
LPG i Paliwa Alternatywne | klawo |
|
||
[w201) Wystrzał w aucie benzynowym bez LPG i problemy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Krzysiek1988 |
|
|
|
[w124] opornik (wtyczka) w module zapłonowym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sek60 |
|
|
|
Zwiększenie mocy w silniku benzynowym |
Modyfikacje,Tuning | Prze_Cinek |
|