Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] jaki gaz najlepszy?


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 kwietnia 2008 - 21:34

Witam. Od jakiegoś czasu noszę się z decyzją zamontowania gazu do mojej Gwiazdki. Mam pytanie do znawców. Jaki gaz będzie najlpeszy do mojego modelu? MB W124 coupe, 220, r.93. Chodzi mi głownie o konkretną markę instalacji, która generacja oraz ile by mnie to wyniosło. Interesuje mnie instalacja, w ktorej nie odczuwałbym zbytniego spadku mocy silnika.

Pomożecie? :pad:



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 23 kwietnia 2008 - 23:49

Konkretnej firmy nie wskażę, ale raczej wszyscy się chyba zgodzą z tym, że najlepszy do LPG jest sprzęt włoski. Ja mam na wielozaworze jakiś napis O.M.V.L. czy cuś, ale tym bym się nie sugerował, bo nawet nie wiem, czy to przypadkiem nie jest nazwa tego podzespołu po włosku :-P Reszty nie sprawdzałem ;)

Co do generacji... M111 ma wtrysk HFM, więc instalacja co najmniej 2 generacji - to minimum moim zdaniem (wnioskuję po tym, że w M102 z KE-JET mam 1 generację... ;-) ) Poczytaj jeszcze o BLOS-ie. Polecam również lekturę "Samochodowe instalacje zasilania gazem", której wersję elektroniczną można łatwo zdobyć :pad:

Co do ceny to nie wiem dokładnie, coś koło 2000zł (podobno), ale spróbuję się dowiedzieć od ojca w którym zakładzie w Opolu miałem swoją instalację zakładaną, bo gdyby nie to, że strasznie muli, to nie sprawia żadnych innych często opisywanych przez forumowiczów trudności. ;)

#3 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 24 kwietnia 2008 - 06:59

kolega matstarling chce zapewne załozyć instalację sekwencyjną, a to jest już IV generacja i kosztuje troche więcej.
Radhezz nie pisz żeby pisać ;-)

#4 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2008 - 09:31

Dokładnie chodzi mi o sekwencje. Nie chce utraty mocy a wiem też, że na gazie nie warto oszczędzać bo mogą byc potem kłopoty.

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 24 kwietnia 2008 - 09:46

majkel napisał:

chce zapewne załozyć instalację sekwencyjną
No tak II generacja nie jest może najlepszym rozwiązaniem, a pytanie dotyczyło właśnie najlepszego rozwiązania, więc :) Ale patrząc na to dalej od tej strony, to jest przecież jeszcze V generacja (9-10 tyś zł) :hmm:

majkel napisał:

Radhezz nie pisz ze by pisać ;-)
Wiem, więcej pierdółek i gdybań niż faktów, ale cóż, starałem się :-P

EDIT:
Tak właściwie to mówimy tutaj o tym samym silniku co w tym topicu. No i załatwione :hmm:
Przynajmniej częściowo...

#6 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 24 kwietnia 2008 - 12:12

Ja polecam Landi Renzo ;-) Qmpel mial wlasnie 220E i bardzo dobrze mu sie sprawowala :hmm:

#7 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2008 - 12:43

Słyszałem o Landi Renzo. Polecano mi instalacje LR Omegas, własnie sekwencyjna. Na pewno rozważe te firmę. Dzięki MICHAL200

#8 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 kwietnia 2008 - 19:47

Polecam BLOS - tanio i dobrze.

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 kwietnia 2008 - 20:45

Miło że polecasz ale silnik w kolegi samochodzie bardzo dobrze współpracuje z LPG. Nie trzeba zakładać specjalnych wynalazków.

#10 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 kwietnia 2008 - 21:39

darul napisał:

Nie trzeba zakładać specjalnych wynalazków.

To nie jest żaden "specjalny" wynalazek tylko genialny w swojej prostocie mechanizm często przewyższający instalacje sekwencyjne swoją bezawaryjnością (brak elektroniki oraz skomplikowanych mechanizmów), prostotą instalacji (brak elektronik, czujników, kabli itp) oraz ceną 300zł VS około 2000zł (za 1700zł różnicy pojeździsz trochę Km).

Jak ci "fachowiec" schrzani sekwencje będziesz się tygodniami do niego bujał aby zrobić OK, z blosem jest dużo prościej.

Ja mam i polecam.








Podobne tematy Zwiń