Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

M104 brak mocy, dławi strzela


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 02 maj 2015 - 19:50

Witam wszystkich. Wczoraj za w sumie nie duże pieniążki kupiłem S124 z silnikiem M104, ale dokładnie nie wiem czy to 3.0 czy 3.2 bo w dowodzie jest wpisane 3.0 180km, a sprzedający uparcie twierdził, że to 3.2 220km. Szukałem tabliczki znamionowej na silniku, ale nie mogłem znaleźć, ale to mniejsza :)

Autko ma problem z przyspieszaniem. Do 100km/h spokojnie by go maluch objechał, czasami potrafi strzelać przy tym. Ale od ok 100-120 już jestok i ma pełną moc. Nie ma problemu z przyspieszaniem. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie. Co ciekawe chciałem zczytać kody błyskowe, ale w złączu diagnostycznym nie ma pinu 3, jest puste.

Ktoś miał kiedyś taki przypadek? Z góry dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam!

#2 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 02 maj 2015 - 20:17

Wyświetl postUżytkownik matevrs dnia 02 maj 2015 - 19:50 napisał

Wczoraj za w sumie nie duże pieniążki kupiłem S124 z silnikiem M104, ale dokładnie nie wiem czy to 3.0 czy 3.2 bo w dowodzie jest wpisane 3.0 180km, a sprzedający uparcie twierdził, że to 3.2 220km
Czekaj czekaj.. 180 kucyków to 3.0 m103 12v także albo swap, albo zrobił Cię w balona :D
Wrzuć fote tego silnika, to Ci powiemy co tam jest.

Wyświetl postUżytkownik matevrs dnia 02 maj 2015 - 19:50 napisał

Dzieje się tak i na benzynie i na gazie. Co ciekawe chciałem zczytać kody błyskowe, ale w złączu diagnostycznym nie ma pinu 3, jest puste.
Czekaj czekaj... Nie wiesz jaki masz silnik, a bierzesz się za diagnozę ?

Zacznij tak :
1. Fotka silnika na forum, żebyśmy wiedzieli co tam masz.
2. Doprowadzenie 100% sprawności na benzynie
3. Określenie jaka instalacja lpg tam występuje
Bo póki co, Ty nie wiesz co tam jest, a My tym bardziej :D

#3 Offline   m104


  • Postów: 4372
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maj 2015 - 20:18

3.0 na wtrysku KE

Dołączona grafika

2.8/3.2 na wtrysku HFM

Dołączona grafika

#4 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 02 maj 2015 - 20:24

silnik jak z drugiego zdjęcia, a w dowodzie 132kw czyli 180km. Czyli na pewno to M104.

Jestem w trakcie zrzucania kolektora ssącego bo mam wyciek oleju z okolicy podstawy filtra oleju.
Wróciłem tym samochodem z opola do warszawy i na trasie super moc, ale przy każdym ruszaniu ze świateł to koszmar. Trzeba mu malutko dawać gazu bo inaczej strzela(przynajmniej na gazie), ale i tak nie ma mocy się odpychać.

Może być to wina przepływki?

Użytkownik matevrs edytował ten post 02 maj 2015 - 20:30


#5 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 02 maj 2015 - 20:39

Jaka instalacja lpg ?

Jeżeli chodzi o prace na benzynie to m104, jest tutaj mistrzem tych silników ;)

ps. Gaz się zachowuje jak lewe powietrze lub zbyt uboga mieszanka. Jak to sekwencja, to przepływka bardzo prawdopodobna, a koszt jej nie mały.

#6 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 02 maj 2015 - 20:46

z gazem też jest ciekawostka :D Ja wiem, że to dziwnie zabrzmi, ale w tym samochodzie nic nie jest jasne..
Pod maską znalazłem 2 sterowniki od gazu. Jeden to Landi renzo, a drugi to KME. Tak samo w kabinie przełączniki od gazu. Jeden jest landi renzo, który nie reaguje na przełączanie(chociaż świecą się kontrolki), a drugim takim zwyklejszym który działa przełączam benzyna gaz.

Landi wygląda tak:
Dołączona grafika

a drugi tak:

Dołączona grafika

#7 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 02 maj 2015 - 21:01

Coś Ty kupił hehe :D?
Landi renzo być może zasilało m103 i ktoś go nie wytargał :D Wrzuć jakieś numery tego sterownika spod maski tego KME. W wolnej chwili te landi trzeba będzie usunąć, jeżeli nic nie robi, to zostało na nim tylko zasilanie, no i wiązki powinno nie być, mniemam że druga generacja tego landi.
Numery landi też możesz podać, bo może to jest A1 V05.

Wrzuć numer VIN, bo jak się okaże, że to wyszło seryjnie z m104 to burdel będzie okropny :D
Póki co, to trzeba będzie kopać w kablach, żeby wywalić co zbędne i ratować ten samochód ... Tak na boku, to ile za to dałeś ?
Zdjęcia spod maski tego silnika, może też by trochę powiedziały co tam jest grane hah :D

Wyświetl postUżytkownik matevrs dnia 02 maj 2015 - 20:46 napisał

Ja wiem, że to dziwnie zabrzmi, ale w tym samochodzie nic nie jest jasne..
Spokojnie, rzeźba w gównie w naszym kraju to normalka :E Tylko potem to naprawiać, to nie jest takie hopsa hopsa :P

#8 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 02 maj 2015 - 21:15

Dałem za to 2,7k, więc nie duże pieniądzę, ale trzeba wsadzić spoooro, żeby to odżyło, ale plany są sporę na to autko bo ma się bujać na airride ;)

VIN: WDB1240881E809047 <-- jak by ktoś rozkodował był bym bardzo wdzięczny

A jakieś info o sterownikach zaraz podam, zejdę do warsztatu

#9 Offline   m104


  • Postów: 4372
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maj 2015 - 21:23

Z Vinu to m104 2.8 kombi

#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 02 maj 2015 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 02 maj 2015 - 21:23 napisał

Z Vinu to m104 2.8 kombi
Na zaufanym dekoderze mi wywalało błąd checksum, a na dwóch pozostałych, że to e230 w automacie haha :D

No to rzeźba jakaś te lpg no i błąd w dowodzie rej. i pojemność i moc.]
Trochę dłubaniny będzie..

#11 Offline   m104


  • Postów: 4372
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maj 2015 - 21:36

Faktycznie cały VIN "nie działa" sugerowałem się tylko 124088. matevrs, sprawdź, czy przepisałeś bez błędu.

#12 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 02 maj 2015 - 21:44

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

VIN podałem dobrze, więc to jakiś dobry składak jest :) Tylko w końcu jaka to pojemność :hmm:

No i czemu brakuje mu mocy :grinhihi:

#13 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 02 maj 2015 - 22:13

Sterownik Landi renzo na sprzedaż. Na pokładzie sekwencja. Do zrobienia benzyna w pierwszej kolejności tutaj m104 musi wkroczyć :) W drugiej kolejności gaz.
Padaki strasznej niema, tylko trzeba wyplewić landi renzo. Jeżeli m104 się nie myli, to silnik 2.8 seryjny. 2.8 wygląda tak samo jak 3.2. No chyba że swap, ale raczej gość żartował, że to 3.2 :) Jak się upierasz, to możesz sprawdzić numery silnika.
Także dział mechanika czeka na Ciebie, a z gazem dużo nie zrobisz bez laptopa :P Póki benzyna nie działa, to gaz też nie będzie chciał.

#14 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 02 maj 2015 - 22:19

Mogę prosić o przeniesienie tematu do działu mechanika?

Chciałem wybłyskać jakieś błędy, ale nie wiem jak bo brakuje mi jednego pinu w złączu, może to by mnie przybliżyło gdzie jest problem z mocą

#15 Offline   m104


  • Postów: 4372
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maj 2015 - 22:29

Do błyskania potrzebujesz pinów 1, 8, 16. Poszukaj, był cały temat o tym.

#16 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 05 maj 2015 - 11:38

Nie mam żadnej reakcji po podłączeniu diody pod te piny :/

#17 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 05 maj 2015 - 12:18

http://mb201-124.eu/...-m104-schematy/
http://mb201-124.eu/...tc-kody-bledow/
http://mb201-124.eu/...odzenia-wiazki/
http://mb201-124.eu/...ka-wtrysku-hfm/
http://mb201-124.eu/...rywa-brak-mocy/

W szukajce, aż kipi od tematów braku mocy, diagnozy, wiązki i podobnych w m104 :D

#18 Offline   matevrs


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2,3 m102

Napisano 06 maj 2015 - 12:40

Ale nigdzie nie ma rozwiązania dlaczego po podpięciu w celu odczytania kodów błyskowych diody, ona nie świeci :)

Z wiązką wydaję mi się, że już ktoś to ogarnął bo kabli nie mam pokruszonych i wyglądają dość świeżo (przynajmniej te, które widać)
A bez odczytania kodów mogę wymieniać wszystko jak leci i może się w końcu uda. Szkoda, że w drugim mam m102 i nic nie da się podmienić :spokoj:

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 10 maj 2015 - 10:32


#19 Offline   xiontz


  • Postów: 27
  • Na forum od: 23 gru 2011
  • Miejscowość: Myślenice
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 sierpień 2015 - 23:49

i jaktam uzdrawianie Mercedesa?
Miałem takie same objawy, strzelał z rury, kaszlał i nie chciał współpracować zanim się nie rozpędził.
co mojemu dolegało:
1. przepływka (nie kombinuj z chińszczyzną, bo i tak kupisz boscha)
2. lambda
3. cewki
4. uszkodzona świeca (nowemu kompletowi przyklepałem nóżki z 0,9 na 0,7mm)
5. wiązka silnika która uległa biodegradacji (120m kabla i zrobilem nową)

Użytkownik xiontz edytował ten post 21 sierpień 2015 - 23:52


#20 Offline   bartoszef


  • Postów: 7
  • Na forum od: 20 lut 2014
  • Miejscowość: czestochowa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:mazda 323f

Napisano 26 październik 2017 - 16:30

Witam!
Mój m104 2.8 podobnie jak w temacie dlawi się strzela.wczoraj zdjąłem pokrywę od kabli i po ciemku patrzalem - dyskoteki nie ma więc kable raczej w porządku , wiązkę wyjąłem na warsztat i dokładnie przepatrzalem - jest ok (nawet metkę znalazłem i wychodzi na to że w 2006r była wymieniona w aso) a dzisiaj przy opalaniu miałem maskę otwarta i nastąpił wystrzal tak że ten plastik z dolotu powietrza do przepystnicy wyskoczył. Zajrzałem do środka i na otwartej przepystnicy widac że pod nią gromadzi się benzyna ... Jakieś pomysły ??

Użytkownik bartoszef edytował ten post 26 październik 2017 - 16:38