Skocz do zawartości




- - - - -

[R129] SL 320 '98 - brak mocy


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jack


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 lip 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 SL320 '98 M104 ASB

Napisano 08 maja 2015 - 00:33

Witam , szukam kogoś z podobnym samochodem jak w temacie :)
Proszę o kontakt kogoś z podobnym samochodem. Chciałbym zobaczyć jak się zachowuje w pełni sprawne auto, oraz wymienić poglądy. Mam nieodparte wrażenie że mojemu coś dolega (trochę za słaby ....) , usterka jak dotychczas niezdiagnozowana. Mechanicy wiedzą że jest coś nie tak ale nie wiadomo co.
Jeśli macie podobne auto i wolną chwilkę to będę bardzo wdzięczny (oczywiście mój nie jeździ po wodzie :)) .

Pozdrawiam
JACK

Użytkownik jack edytował ten post 08 maja 2015 - 00:35




#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2015 - 08:18

Uzupełnij profil, nie wiadomo czy masz tam M104 czy M112.

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2015 - 15:04

Skoro to M104 to zacznij od diagnostyki wtrysku:
http://mb201-124.eu/...ka-wtrysku-hfm/

#4 Offline   jack


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 lip 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 SL320 '98 M104 ASB

Napisano 08 maja 2015 - 15:27

Z wtryskiem jest raczej ok. Ogólnie jedzie i to nieźle, problem się pojawia podczas gwałtownego naciśnięcia gazu. Podobno jest zbyt wysokie ciśnienie paliwa...
Serwis autoryzowany zaleca wymianę układu paliwowego :) Ale to szczegóły techniczne.
Bardziej zależy mi na zobaczeniu stanu auta do którego mam dążyć.

#5 Offline   jack


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 lip 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 SL320 '98 M104 ASB

Napisano 08 maja 2015 - 21:27

Dziś mechanik polecił mi wlanie mixolu lub innego oleju w w proporcji 1/50 celem ew. nasmarowania "czegoś" w układzie paliwowym. Co sądzicie o takim pomyśle ?
Przyznam szczerze że mam lekkie obawy. Nie skończy się to źle ?

#6 Offline   jack


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 lip 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 SL320 '98 M104 ASB

Napisano 09 maja 2015 - 12:27

Panowie nie ma tu nikogo ze sprawnym 3 litrowym r129 ?

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2015 - 16:15

Zacznij od sczytania błędów.

A Mixol niech mechanik sobie doleje do herbaty z rana, nasmaruje mu "coś" i może pomoże.

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2015 - 17:09

Zmień mechanika - to raz. Mixolu to niech sobie naleje do herbaty, jak napisał Wojtas. Ciekawe, czy odpowiedziałby finansowo za szkody, które by powstały. Dwa, ten samochód jest bezproblemowo diagnozowany przez Star Diagnosis, tym bardziej, że jak m104, to już na nowszym wtrysku ME. Ciśnienie paliwa zmierzysz zwykłym manometrem i nie będzie wtedy "podobno". Jak będzie za wysokie, to regulator ciśnienia na listwie do wymiany - 10 minut roboty. Chociaż one zwykle psuły się inaczej - za niskie ciśnienie, albo nieszczelny.

#9 Offline   jack


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 lip 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 SL320 '98 M104 ASB

Napisano 09 maja 2015 - 22:04

Oczywiście podejrzewając że mixol to słaby pomysł wlałem dziś "motul fuel system clean" , i zrobiłem pare kilometrów, niestety nie jest lepiej :(
Pisałem że podobno - bo nie byłem podczas tego pomiaru, ale załóżmy że jest za wysokie. Zauważyłem że jest lepiej gdy się jedzie po mieście i złapie wyższą temperaturę. (termostat sprawny)
Natomiast jak się go przewietrzy na dłuższej prostej to nie idzie ponad 4tys obrotów , gdy się go przetrzyma (na gazie) to wchodzi tj by w tryb awaryjny i nie pracuje na wszystkich garach. Po wyłaczeniu i włączeniu silnika , pracują znów wszystkie.
Czy możecie polecić kogoś kto jest w stanie taką usterkę zdiagnozować/naprawić ?

#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 09 maja 2015 - 22:21

Odczyt parametrów pracy silnika. Inaczej to szukanie.








Podobne tematy Zwiń