Po podłączeniu pompki błąd nr 30 zniknął. Został jeszcze błąd nr 12 od czujnika płynu chłodzącego dla klimatyzacji taki niebieski dwubiegunowy Jaką powinien mieć oporność? Przewody idącę do niego były wymieniane z całą wiązką silnika
4
[W124] Przywrócenie do życia klimatyzacji. Niedziałający motorek pompy chłodziwa?
Rozpoczęty przez Mice, maj 08 2015 11:01
17 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 10 maja 2018 - 20:39
#12
Napisano 13 maja 2018 - 08:19
U mnie rezystancja wynosi ok. 1800 bez względu na temperaturę. Znalazłem dane czujnika na allegro 4700 dla 25'C 560 dla 80'C także czujnik do wymiany
Użytkownik patrykjanek edytował ten post 13 maja 2018 - 08:20
#13
Napisano 16 maja 2018 - 11:12
Użytkownik patrykjanek dnia 13 maja 2018 - 08:19 napisał
U mnie rezystancja wynosi ok. 1800 bez względu na temperaturę. Znalazłem dane czujnika na allegro 4700 dla 25'C 560 dla 80'C także czujnik do wymiany
#14
Napisano 17 maja 2018 - 14:22
Użytkownik patrykjanek dnia 16 maja 2018 - 11:12 napisał
Po wymianie czujnika cały czas błąd 12 czyli zwarcie, gdzie szukać przyczyny? wiązka do tego czujnika była wymieniana
#15
Napisano 08 sierpnia 2018 - 21:47
Użytkownik m104 dnia 08 maja 2015 - 14:42 napisał
-odczytu z prędkości obrotowej kompresora - zapobiega to uszkodzeniu paska w sytuacji, gdy się ślizga (źle napięty lub zatarty kompresor). Ale wtedy kompresor ruszy na chwilkę i się wyłączy
Cześć, dziękuję za świetnie opisany sposób diagnozy klimatyzacji.
Próbuję się uporać ze swoją. Instalacja była nieszczelna, musiałem wymienić parownik.
Teraz klimatyzacja się załącza, ale:
- działa tylko rano/lub gdy jest chłodno (działa normalnie gdy jadę do pracy)
- w upale załącza się tylko na chwilę (gdy wracam z pracy). W czasie jazdy się na chwilę załącza, ale im dłużej jadę - tym rzadziej i na krócej się włącza.
- gdy się wyłączy - wystarczy się zatrzymać, zgasić i zapalić silnik - wtedy sprężarka się załącza.
- gdy auto stoi to klima działa, wystarczy przejechać 500m i się wyłącza.
Sprawdzone presostaty.
Ciśnienie sprężania: 15bar.
Sterownik za akumulatorem przelutowany. Było coś z nim kombinowane bo był otwierany i polepiony klejem.
Styki, które znalazłem przepsikałem kontaktem, wiązki nie są sparciałe.
Wiatraczek przy czujniku temperatury w lampce działa (przyciąga kawałek chusteczki).
Czy na podstawie powyższych objawów można stwierdzić, że to problem z odczytem prędkości obrotowej?
Planuję podmienić jeszcze sterownik klimy.
Mercedesa kupiłem niedawno, nie umiem jeszcze wybłyskiwać błędów, ale spróbuję.
#16
Napisano 09 sierpnia 2018 - 22:14
Wybłyskałem - mam też błąd 30, czyli wspomniana wyżej pompka. Wygląda na to że trzeba ją naprawić, bo inaczej panel nie chce wysterować sterownika sprężarki.
Jutro podam masę na pin 10. sterownika sprężarki i sprawdzę czy będzie działać takie "zmostkowanie".
Jutro podam masę na pin 10. sterownika sprężarki i sprawdzę czy będzie działać takie "zmostkowanie".
#17
Napisano 15 września 2022 - 17:23
zabrałem się za doprowadzenie klimy w moim 124 do porządku. klima manualna. Poprzedni właściciel podłączył klimę na krótko. Wymontował moduł/sterownik klimy z podszybia i na krótko na zwykłym przekaźniku podłączył sprężarke....
zamontowałem właściwy sterownik, wymieniłem 3 przekaźniki w skrzynce za bezpiecznikami bo były spalone, założyłem brakujący rezystor pod lampą lewą, doprowadziłem sygnał obrotów silnika z modułu ELR do modułu klimy (bo brakowało tego kabla).
po wcisnięciu przycisku Klima chłodzi ale sprężarka załącza się na ok. 15sek po czym na kilka sekund sie wyłącza i ponownie załącza się. (i tak w kółko ) To co mnie zastanawiało to że czujnik obrotów sprężarki po sprawdzeniu między 9 i 11 pinem w gnieździe rezystencja ok.800 Ohmów a ktoś kiedy pisał że powinno być 350-450 Ohmów.
zamontowałem właściwy sterownik, wymieniłem 3 przekaźniki w skrzynce za bezpiecznikami bo były spalone, założyłem brakujący rezystor pod lampą lewą, doprowadziłem sygnał obrotów silnika z modułu ELR do modułu klimy (bo brakowało tego kabla).
po wcisnięciu przycisku Klima chłodzi ale sprężarka załącza się na ok. 15sek po czym na kilka sekund sie wyłącza i ponownie załącza się. (i tak w kółko ) To co mnie zastanawiało to że czujnik obrotów sprężarki po sprawdzeniu między 9 i 11 pinem w gnieździe rezystencja ok.800 Ohmów a ktoś kiedy pisał że powinno być 350-450 Ohmów.
#18
Napisano 16 września 2022 - 09:41
Możliwe, że sprężarka wymaga regeneracji. Jak masz R134, to lepiej podjechać do jakiegoś serwisu, niech sprawdzą cały układ.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|