Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Wibracje, drgania i szarpanie całego auta.


39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maj 2015 - 17:27

Witam !

Mam problem ze swoim w124. Gdy jadę, stoję lub hamuję, cały samochód się trzęsie. Odpalam klekota - cały się dygocze. Jadę na czwórce 50 km/h - głośno jak w kombajnie. Nawet gdy puszczam gaz, całe auto "żabkuje". Planuję zrobić remont całego układu napędowego, lecz nie wiem na co skupić uwagę podczas naprawy. Na pewno poduszki silnika do wymiany. Gdy gaszę Mercedesa to aż maska skacze. Liczę na waszą pomoc i rady. Pozdrawiam ! :)

#2 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 191
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maj 2015 - 22:23

Odpowiedziałeś sobie sam na pytanie. :) Poduszki silnika. ;)

#3 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maj 2015 - 23:17

Ale czy tylko one mogą powodować takie wibracje ?

#4 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 12 maj 2015 - 05:27

Mogą :) . Ale trzeba i tak sprawdzić wszystkie gumy i tulejki. Wejdź pod auto, sprawdź w jakim stanie są łącznik i podpora wału (u mnie wybita podpora powodowała stuki i szarpanie przy ruszaniu) i czy nie ma luzów. Mogą być jeszcze wybite tuleje mostu.

Użytkownik Szarik edytował ten post 12 maj 2015 - 05:27


#5 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maj 2015 - 14:19

Jak będę miał dostęp do kanału, to sprawdzę. ;)

#6 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maj 2015 - 20:38

Wjechałem na kanał. Wszedłem pod auto i zacząłem ruszać wałem przy podporze w górę i w dół. Słychać dźwięk uderzenia metalu o metal. Gumy praktycznie nie ma. Później złapałem za rurę wydechową i ruszałem tak samo. Jedna z poduszek się ruszała, a druga nie. Zauważyłem też przy tym, że wał wychodzi z łączenia o jakieś 2-3 milimetry. Czy to jest normalne ?

#7 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 maj 2015 - 21:47

Wyświetl postUżytkownik mAxgaming dnia 16 maj 2015 - 20:38 napisał

Wjechałem na kanał. Wszedłem pod auto i zacząłem ruszać wałem przy podporze w górę i w dół. Słychać dźwięk uderzenia metalu o metal. Gumy praktycznie nie ma. Później złapałem za rurę wydechową i ruszałem tak samo. Jedna z poduszek się ruszała, a druga nie.

Czyli do wymiany masz na pewno podporę wału.
A czy nie zauważyłeś śladów oleju na którejś z poduszek silnika?

#8 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maj 2015 - 22:24

Tak. Jedna jest cała uwalona z oleju. Co ma olej do poduszek ? Czy one "siedzą" na oleju ?

#9 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maj 2015 - 07:05

Poduszki są olejowe

#10 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 17 maj 2015 - 10:22

Wyświetl postUżytkownik mAxgaming dnia 16 maj 2015 - 22:24 napisał

Tak. Jedna jest cała uwalona z oleju. Co ma olej do poduszek ? Czy one "siedzą" na oleju ?

Dokładnie tak jak napisał wyżej kolega lukaszn. One są olejowe. Skoro jedna jest cała z niego uwalona, to znaczy, że się wylała i już nie spełnia swojego zadania. Czyli również do wymiany :) .

#11 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2015 - 20:46

http://scr.hu/56da/d45k3 Zdjęcie pozostawia wiele do życzenia. A tak poza tym zrobiłem remont prawie całego układu napędowego. Wymieniłem podporę wału, sprzęgło, poduszki silnika, poduszkę skrzyni biegów, dyfer, ogumienie półosi, tłumik elastyczny między wałem a dyfrem. Pomimo tego mam jeszcze jeden problem: gdy jadę na 2 i gwałtownie puszczę gaz, to samochód żabkuje. Co jeszcze może być tego przyczyną, poduszki mostu ? Pozdrawiam

#12 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 lipiec 2015 - 22:38

Było, amortyzator pompy albo jeszcze gdzieś luz został.

#13 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2015 - 11:54

Co mają wspólnego poduszki silnika czy mostu do żabkowania? Chyba, że silnik się buja a linka naciągnięta... Na lince gazu jest luz? Silnik się buja na jałowych obrotach? Sprawdź też, czy nie masz luzu na przegubie gumowym wał-skrzynia. To też powoduje żabkowanie

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 05 sierpień 2015 - 11:56


#14 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2015 - 21:27

Jak mam sprawdzić ten luz ?

#15 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 05 sierpień 2015 - 22:49

Podnieś auto i poszarp wałem. Jak będzie jakiś luz, to na pewno wyczujesz.

#16 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 sierpień 2015 - 22:49

Podnieś jedno tylne koło i sprawdź ile się obraca na piątym biegu wbitym. Tylko zmierz dokładnie i przelicz na stopnie. Ten luz nie wpływa oczywiście za drgania na postoju, tylko żabkowanie i szarpanie przy ruszaniu i przyspieszaniu.

#17 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpień 2015 - 07:38

 Użytkownik mAxgaming dnia 05 sierpień 2015 - 21:27 napisał

Jak mam sprawdzić ten luz ?

Żebyś miał pewność a jednocześnie nie stracił więcej niż kilku minut, to zasiągnij ręczny, wrzuć jedynkę, wejdź pod auto i sprawdź czy możesz obrócić tym gumowym okrągłym łacznikiem przy skrzyni niezależnie od wału. Jeśli łącznik nieco się obróci a krzyżak na skrzyni i na wale (wał) nie znaczy, że jest luz.

Natomiast:

 Użytkownik mAxgaming dnia 11 maj 2015 - 17:27 napisał

(...)Odpalam klekota - cały się dygocze(...)

Sprawdź czy oby na pewno nie buja silnikiem na jałowym. Wymieniłeś poduszki więc może nie czujesz, ale silnik nie powinien się kołysać.

Jeszcze żeby była jasność, piszesz, że wymieniłeś m. in. takie elementy jak dyfer. On na pewno nie był przyczyną. Jeśli nie hałasował lub nie ciekł, wymiana była zupełnie niepotrzebna. Ze sprzęgłem podobnie.

#18 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2015 - 01:28

 Użytkownik jaszek7777 dnia 06 sierpień 2015 - 07:38 napisał

Jeszcze żeby była jasność, piszesz, że wymieniłeś m. in. takie elementy jak dyfer. On na pewno nie był przyczyną. Jeśli nie hałasował lub nie ciekł, wymiana była zupełnie niepotrzebna. Ze sprzęgłem podobnie.
Dyfer wymieniłem ze względu na to, że ciekł i wył. Jeśli chodzi o sprzęgło to strasznie szarpało przy ruszaniu.

#19 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2015 - 07:24

Szarpanie przy ruszaniu w tych samochodach rzadko jest skutkiem niesprawności sprzęgła. U mnie szarpie przez padnięte poduszki i zły stan układu przeniesienia napędu (przegub, podpora). Ale skoro wymieniłeś ok, masz pewne.

Najważniejsza i z reguły nie wróżąca nid dobrego rzecz, to bujanie silnikiem.

#20 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2015 - 22:29

 Użytkownik jaszek7777 dnia 07 sierpień 2015 - 07:24 napisał

Najważniejsza i z reguły nie wróżąca nid dobrego rzecz, to bujanie silnikiem.
Bujanie silnika ? W jakim sensie ?

Użytkownik mAxgaming edytował ten post 07 sierpień 2015 - 22:30