Skocz do zawartości




- - - - -

[W210] E300D nierówna praca na zimnym silniku


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 13:31

Mam problem ze świeżo kupionym okularem. Gdy uruchamiam zimny silnik, to telepie nim jakby nie palił na wszystkie gary. Nie wiem czy to wina świec, czy wtrysków. Kontrolka grzania świeci się prawidłowo, czyli po przekręceniu kluczyka zapala się na kilka sekund, po czym gaśnie. Ostatnio w kup i zrób wymieniali świece, ale tam po uruchomieniu silnika kontrolka świec nadal się świeciła, a u mnie gaśnie.



#2 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 14:57

U mnie kontrolka dopiero przestała gasnąć po zapaleniu jak się spaliły dwie świece. Jeżeli potelepie przez chwile i później wejdzie na obroty to świece, jeżeli telepie cały czas to znaczy, że coś innego.

#3 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 15:16

Wyświetl postUżytkownik StempeL dnia 19 maja 2015 - 14:57 napisał

U mnie kontrolka dopiero przestała gasnąć po zapaleniu jak się spaliły dwie świece. Jeżeli potelepie przez chwile i później wejdzie na obroty to świece, jeżeli telepie cały czas to znaczy, że coś innego.
No własnie przestaje telepać po kilku minutach.

#4 Offline   longer


  • Postów: 29
  • Na forum od: 17 paź 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 18:44

U mnie to samo przez jakies 30 sekund telepie jakby mial sie rozpasc a poniej chodzi rowno.Swiece wymienione na nowe i zadnej poprawy
Mogłby ktos polecic jakas firme przewodow zaplonowych?

Użytkownik longer edytował ten post 19 maja 2015 - 18:46


#5 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 18:49

Też nie mam pewności co do świec, bo poszukałem trochę na forum W210 i chyba każdy pisał, że gdy była spalona świeca, to kontrolka świec świeciła się po uruchomieniu silnika.

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 19:32

Wyświetl postUżytkownik longer dnia 19 maja 2015 - 18:44 napisał

Mogłby ktos polecic jakas firme przewodow zaplonowych?

W dieslu chcesz wymieniać przewody zapłonowe ?

SuperBuster11, przecież sprawdzenie świec to 10 minut roboty - wypinasz wtyczkę z przekaźnika świec i lecisz - w wersji "bieda" kawałek przewodu, w wersji "wypas" amperomierz. Wersja z przewodem nie daje 100% pewności, czy świeca jest sprawna i jak grzeje - jak ma zwarcie, też będzie iskrzyć. Chociaż osobiście zawsze mi się trafiały takie z przerwą w obwodzie - spalone. Przy obecnych temperaturach i niesprawnej którejś świecy, powinien kuleć raptem kilka sekund na dany gar - ale nie 30.

Gerri napisał kiedyś całe kompendium wiedzy o świecach żarowych - trzeba poszukać.

#7 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 19:38

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 19 maja 2015 - 19:32 napisał

W dieslu chcesz wymieniać przewody zapłonowe ?

SuperBuster11, przecież sprawdzenie świec to 10 minut roboty - wypinasz wtyczkę z przekaźnika świec i lecisz - w wersji "bieda" kawałek przewodu, w wersji "wypas" amperomierz. Wersja z przewodem nie daje 100% pewności, czy świeca jest sprawna i jak grzeje - jak ma zwarcie, też będzie iskrzyć. Chociaż osobiście zawsze mi się trafiały takie z przerwą w obwodzie - spalone. Przy obecnych temperaturach i niesprawnej którejś świecy, powinien kuleć raptem kilka sekund na dany gar - ale nie 30.

Gerri napisał kiedyś całe kompendium wiedzy o świecach żarowych - trzeba poszukać.

10 minut, plus czas na zdjęcie kolektora :mrgreen:
http://i.ytimg.com/v...4/hqdefault.jpg

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 19:41

Nie tędy - od drugiej strony - wypinasz wtyczkę od przekaźnika grzania świec i tam sprawdzasz.

#9 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 19:45

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 19 maja 2015 - 19:41 napisał

Nie tędy - od drugiej strony - wypinasz wtyczkę od przekaźnika grzania świec i tam sprawdzasz.

Aha. Ale pozostają mi inne metody, bo mój miernik jest tylko do 10A. Ewentualnie oporność świecy? Nawet znalazłem ciekawy poradnik.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 19 maja 2015 - 19:50


#10 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2015 - 11:40

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 19 maja 2015 - 19:45 napisał

Aha. Ale pozostają mi inne metody, bo mój miernik jest tylko do 10A. Ewentualnie oporność świecy? Nawet znalazłem ciekawy poradnik.
No i znalazłem winowajcę. Szósta świeca nie działa. 1, 3 i 5 pobierają około 19 A na początku, potem natężenie spada, 2, 4 pobierają około 11 amper na początku - widać że są nowsze od pozostałych, właściciel coś wspominał, że wymieniał jakiś czas temu kilka świec.
Przy okazji, jaki powinien być bezpiecznik w przekaźniku grzania świec? Bo mam wstawiony drut miedziany :czerwona:








Podobne tematy Zwiń