Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Nakrętka mostu tylnego - gdzie szukać?


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomasz susmęd


  • Postów: 4
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Chojnów

Napisano 26 kwietnia 2008 - 08:21

Witam wszystkich.

Pytanie dotyczy nakrętki mostu tylnego. Muszę uszczelnić most w swojej 190-tce ze względu na wyciek oleju. Dostałem simmering, jednak mechanik twierdzi, że potrzebna jest także jakaś nakrętka (nie mam pojęcia jaka). Niestety w sklepach, w których szukałem nie mają takiej części.
Czy ktoś z Was wie o jaką nakrętke chodzi i może mi powiedzieć gdzie jej szukać? Jest do kupienia, czy tylko szroty?

pozdrawiam
tomek

Poprawiono tytuł



#2 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 kwietnia 2008 - 09:35

To nakrętka którą widać po odkręceniu od dyfra wału napędowego. Jest do dostania bez problemu jako nakrętka wałka atakującego np w sieci Inter Cars. Przy okazji kup nowa tuleję rozprężną.

#3 Offline   tomasz susmęd


  • Postów: 4
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Chojnów

Napisano 27 kwietnia 2008 - 19:36

Wielkie dzięki, kolego!
Pozdrawiam i klikam "Pomógł"
Tomek

#4 Offline   serek_serek


  • Postów: 129
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Radymno
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TD '88
  • Trzeci Mercedes:W210 290TurboDiesel Kombi
  • Inne auto:Vw Kafer _79

Napisano 03 lipca 2008 - 09:26

koszt nakrętki- 18zł do tego koszt klucza 20zł. Bez problemu do dostania w sieci sklepów AUTO MOTO FAN. Nakrętka 12-sto kątna- moc dokręcenia-120-160N

#5 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lipca 2008 - 10:40

A wymiana samego simeringu nie wystarczy ? Jakie są konsekwencje pozostawienia starej nakrętki ?

#6 Offline   serek_serek


  • Postów: 129
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Radymno
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TD '88
  • Trzeci Mercedes:W210 290TurboDiesel Kombi
  • Inne auto:Vw Kafer _79

Napisano 03 lipca 2008 - 12:55

w sumie żadne, mozna pozostawić starą tylko później dokładnie dokręcić i pozaginać(dwa miejsca nalezy zacisnąć np dobijaczkiem). Tylko dobrze wymień simmering:) :star: Powodzenia

#7 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lipca 2008 - 13:20

Simmering już wymieniony przez "magika", dziś wczołgam się do kanału i sprawdzę jak to wygląda. Dzięki.

#8 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 03 lipca 2008 - 20:13

Nakrętkę wałka atakującego skręca się do tąd aby uzyskać odpowiedni moment hamujący w łożyskach. Wartość 160Nm czy ileś to jest wartość minimalna z jaką należy ją dokręcać w celu uzuskania odpowiedniego momentu hamującego - to mówi, czy flansza jest wystarczająco ściśnięta. 80% mechaników psuje mosty dokręcając nakrętkę na pałę czy nawet dynamometrem na 100pińdziesiąt..., nie wymieniając tulejki rozprężenej itd itp. W efekcie most jest suchy ale po kilku, kilkunastu tysiącach łożyska sie zmielą i nadaje sie na śmietnik.
Wymienić simering dobrze to jest jednak większa filozofia. O regulacji i naprawie nie wspominam - wystarczy, że tolerancja fabryczna ustawienia ataku to jest 10 um!

#9 Offline   serek_serek


  • Postów: 129
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Radymno
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TD '88
  • Trzeci Mercedes:W210 290TurboDiesel Kombi
  • Inne auto:Vw Kafer _79

Napisano 04 lipca 2008 - 08:25

Zgadza się wymienic dobrze simeringi(tak jak wczesniej wspomniałem :star: ) to jest troszkę wieksza sprawa, dokręcenie znalazłem w książce E-klass wiec podałem 120-160N:)nei wiem ile w tym prawdy wtajemniczeni będą wiedziec;), jak dobrze wymieniłes to bedzie jeździć długo i szczęśliwie








Podobne tematy Zwiń