Witam wszystkich.
Pytanie dotyczy nakrętki mostu tylnego. Muszę uszczelnić most w swojej 190-tce ze względu na wyciek oleju. Dostałem simmering, jednak mechanik twierdzi, że potrzebna jest także jakaś nakrętka (nie mam pojęcia jaka). Niestety w sklepach, w których szukałem nie mają takiej części.
Czy ktoś z Was wie o jaką nakrętke chodzi i może mi powiedzieć gdzie jej szukać? Jest do kupienia, czy tylko szroty?
pozdrawiam
tomek
Poprawiono tytuł
0
[w201] Nakrętka mostu tylnego - gdzie szukać?
Rozpoczęty przez tomasz susmęd, kwi 26 2008 08:21
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 kwietnia 2008 - 08:21
#2
Napisano 26 kwietnia 2008 - 09:35
To nakrętka którą widać po odkręceniu od dyfra wału napędowego. Jest do dostania bez problemu jako nakrętka wałka atakującego np w sieci Inter Cars. Przy okazji kup nowa tuleję rozprężną.
#3
Napisano 27 kwietnia 2008 - 19:36
Wielkie dzięki, kolego!
Pozdrawiam i klikam "Pomógł"
Tomek
Pozdrawiam i klikam "Pomógł"
Tomek
#4
Napisano 03 lipca 2008 - 09:26
koszt nakrętki- 18zł do tego koszt klucza 20zł. Bez problemu do dostania w sieci sklepów AUTO MOTO FAN. Nakrętka 12-sto kątna- moc dokręcenia-120-160N
#5
Napisano 03 lipca 2008 - 10:40
A wymiana samego simeringu nie wystarczy ? Jakie są konsekwencje pozostawienia starej nakrętki ?
#6
Napisano 03 lipca 2008 - 12:55
w sumie żadne, mozna pozostawić starą tylko później dokładnie dokręcić i pozaginać(dwa miejsca nalezy zacisnąć np dobijaczkiem). Tylko dobrze wymień simmering:) Powodzenia
#7
Napisano 03 lipca 2008 - 13:20
Simmering już wymieniony przez "magika", dziś wczołgam się do kanału i sprawdzę jak to wygląda. Dzięki.
#8
Napisano 03 lipca 2008 - 20:13
Nakrętkę wałka atakującego skręca się do tąd aby uzyskać odpowiedni moment hamujący w łożyskach. Wartość 160Nm czy ileś to jest wartość minimalna z jaką należy ją dokręcać w celu uzuskania odpowiedniego momentu hamującego - to mówi, czy flansza jest wystarczająco ściśnięta. 80% mechaników psuje mosty dokręcając nakrętkę na pałę czy nawet dynamometrem na 100pińdziesiąt..., nie wymieniając tulejki rozprężenej itd itp. W efekcie most jest suchy ale po kilku, kilkunastu tysiącach łożyska sie zmielą i nadaje sie na śmietnik.
Wymienić simering dobrze to jest jednak większa filozofia. O regulacji i naprawie nie wspominam - wystarczy, że tolerancja fabryczna ustawienia ataku to jest 10 um!
Wymienić simering dobrze to jest jednak większa filozofia. O regulacji i naprawie nie wspominam - wystarczy, że tolerancja fabryczna ustawienia ataku to jest 10 um!
#9
Napisano 04 lipca 2008 - 08:25
Zgadza się wymienic dobrze simeringi(tak jak wczesniej wspomniałem ) to jest troszkę wieksza sprawa, dokręcenie znalazłem w książce E-klass wiec podałem 120-160N:)nei wiem ile w tym prawdy wtajemniczeni będą wiedziec;), jak dobrze wymieniłes to bedzie jeździć długo i szczęśliwie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
[w201/w124] Wyjęcie tylnego wózka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lemmar |
|
||
w124 Podgrzewanie fotele - diagnostyka gdzie tkwi problem !!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | voice |
|
||
(W124) 300e 1991 BRAK KLAKSONU. Gdzie przekaźnik? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Krawol |
|