Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Przewody w wężyku spryskiwaczy.


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 maja 2015 - 16:51

Zmieniając dzis obudowę termostatu,pogapiłem się troche pod maską i...
Z wężyka do spryskiwaczy(przy pompce)wystaja dwa przewody elektryczne(chyba czarny i niebieski). Wygląda na fabryczne,bo idą wewnątrz wężyka,nie z płynem oczywiście ale w kanalikach wzdłuż węzyka. Kable te sa na końcu zaizolowane (razem)koszulką termokurczliwą. Zakładam więc ,że powinny iśc do" czegoś",co zostało zdemontowane.
Tu pytanie do czego służą te przewod(co powinny zasilać)y i czego mi brakuje skoro sa zaizolowane a nie podłączone?



#2 Offline   kkkolo


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 lis 2010
  • Miejscowość: Koło
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 maja 2015 - 16:58

Przewody te służą (służyły) do podgrzewania wężyka aby zimą nie zamarzał. Po tylu latach zazwyczaj to już nie działa.

#3 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 maja 2015 - 17:09

Zakładałem taką możliwość ale czy w takim razie nie powinno byc coś na końcu zamontowane? Jeśli zaś są złączone jak u mnie(czyli niejako jeden przewód) to czemu zastosowano dwa kable zamiast jednego?

#4 Offline   kkkolo


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 lis 2010
  • Miejscowość: Koło
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 maja 2015 - 17:26

Powinno być to podłączone, ale jeszcze nie spotkałem mercedesa ze sprawnym tym układem więc nie wiem gdzie (można pewnie odszukać w schematach elektrycznych), kable się łamią i powodują zwarcia. Kable są dwa bo działają jak grzałka, czyli potrzebny jest + i -.

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2015 - 17:34

Przy pompce kończą się druty oporowe - nic tam nie powinno być.

Dołączona grafika

Ten układ jest prymitywny do bólu i 90% jego uszkodzeń to pęknięcie wężyka i jego dalsze konsekwencje. Samym grzaniem węża i dysz spryskiwaczy steruje termostat umieszczony z lewej strony maski (nie pod maską, a fizycznie w masce - taka czarna prostokątna zaślepka)

#6 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 maja 2015 - 11:47

Dokładnie tak u mnie wygląda zakończenie przewodów jak na zdjęciu. Dziękuję za wyjaśnienie.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 26 maja 2015 - 07:18


#7 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 stycznia 2017 - 20:47

Jak mi pękł taki grzany przewód od spryskiwaczy, to da radę coś zrobić bez jego wymiany? Tak tymczasowo.

#8 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 stycznia 2017 - 22:00

Tak na szybko, to możesz jedynie nałożyć kawałek węża o większej średnicy i przykleić go na jakimś elastycznym kleju. Ale to tak bardzo tymczasowo.

#9 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 stycznia 2017 - 23:44

Nie można wyciąć kawałka przewodu i poprzez łączniki dać kawałek zwykłego przewodu? Średnica pasuje, tylko nie wiem jak z elektryką.

Użytkownik BubiTej edytował ten post 26 stycznia 2017 - 23:46


#10 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2017 - 21:50

Można tylko nie tnij drutów oporowych bo nawet jak polutujesz to ci nie będą grzać. tak było u mnie








Podobne tematy Zwiń