Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach



316 odpowiedzi w tym temacie

#281 Offline   ToMM


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 gru 2015
  • Miejscowość: Krosno
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 2.9TD automat
  • Trzeci Mercedes:kiedyÅ› byÅ‚ Mercedes W124 200D

Napisano 08 grudnia 2015 - 13:46

w0jta5 dzięki za dobre chęci , ale ten temat z linku już poniekąd zgłębiłem. Sęk w tym , ze ja mam OM606.910 w manualu i stąd me pytania. Przekładka całej elektroniki i automatu z OM606.962 mnie nie interesuje a pompę zostawiłbym zwykłą na cięgnie, jeśli możnaby do niej wpasować większe tłoczki i zawór alda - tylko właśnie czy ktoś kiedys już tego dokonał?



#282 Offline   tomipe


  • Postów: 11
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SLK 200 R170 '98
  • Trzeci Mercedes:190 (W201) 2.0B '87

Napisano 09 grudnia 2015 - 23:07

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 27 listopada 2015 - 10:20 napisał

Trzeba pamiętać, że 201 z 6-cyl ma demontowalny pas przedni i chłodnice pod nim.


Pas usuwasz (jest na zgrzewach), co więcej są otwory, żeby zamontować pas od 2.6 (trzeba wspawać w okular nakrętki lub zmęczyć temat na "luźnych" nakrętkach). Mocowanie chłodnicy też można zaadoptować od innego auta, tylko wyciąć jeśli pochodzi z 2.6 i wspawać do swojego auta.

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 27 listopada 2015 - 10:20 napisał

trzymajmy się ogólnie wątku doładowania w M103/4

wydawało mi się, że jest to wolna dyskusja o swapach (czytaj - przekładkach silnika).

#283 Offline   tomipe


  • Postów: 11
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SLK 200 R170 '98
  • Trzeci Mercedes:190 (W201) 2.0B '87

Napisano 12 grudnia 2015 - 00:39

Dartus, pierwsze jazdy zaliczone
https://www.youtube....h?v=5owL05YykqQ

Użytkownik tomipe edytował ten post 12 grudnia 2015 - 00:56


#284 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 10 stycznia 2016 - 11:25

Mogę w dobrych pieniądzach mieć M103 3.0 razem z automatem i całym osprzętem, pytanie czy przy W201 2.0 M102 będzie bardzo dużo przeróbek żeby to tam włożyć?

1. Pas przedni trzeba przerobić - to już wiem, ale to jest według mnie do ogarnięcia, chyba nawet pokuszę się o zostawienie tego co jest :)
2. Wydech - dużo roboty przy przeróbkach? czy dwururka do zmiany czy może zostać stara?
3. Skrzynia automatyczna - jakie sygnały będę musiał dołożyć? kickdown wystarczy?
4. Chłodnica może zostać stara czy musi być od tego silnika?
5. Wentylator musi być elektryczny czy w 3.0 był też na sprzęgle?

Wybaczcie, że zadaję dużo pytań, ale 190tka stoi i grzecznie czeka a ja na razie zbieram teorię :)

#285 Offline   catarra


  • Postów: 15
  • Na forum od: 07 kwi 2013
  • Miejscowość: kielce
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 300E m103
  • Trzeci Mercedes:W163 ML 270cdi
  • Inne auto:VW GOLF mk1 G60

Napisano 09 kwietnia 2016 - 10:06

Witam już moje W124 posiada nowy silnik M113 i niebylo żadnych problemów z podlonczeniem

#286 Offline   Andi190


  • Postów: 3
  • Na forum od: 18 maj 2016
  • Miejscowość: Bad Homburg/Tropie
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Cl203 C230 Kompressor
  • Trzeci Mercedes:R170 Slk230 Kompressor
  • Inne auto:Vw Golf 3 1.8

Napisano 20 maja 2016 - 17:05

Hej !

Jestem nowy na forum. Od 2 miesiecy w posiadaniu W201. Blacharka w ciezkim stanie, silnik jak sie nie myle m102. (2.0 102ps) zagazowany 348000km na liczniku. Sam jestem mechanikiem ale w niemczech. Nie mam za bardzo na niego czasu ani miejsca wiec zostawilem u kuzynow w polsce w warsztacie. Samochod potrzebuje mocy. To jest juz jasne. Z tego co wyczytalem na temat swapu na v8 to niby ciezki temat. Kuzyn twierdzi ze nie ma problemu. (Zajmuja sie przedewszystkim swapami i budowa samochodow 4x4 od podstaw.) Ale rodzi mi sie pytanie w glowie. Czy po swapie na V8 z S500 bedzie sie ten samochod jakos prowadzic wg ? Wiadomo ze hamulce i wszystko bedzie zrobione. Nie wiem po prostu czy nie odpuscic sobie v8 i wlozyc jakis mniejszy silnik. Np 2.3 Kompressor(posiadam w SLK i daje rade) Co byscie zaproponowali panowie ? Samochod ma byc zrobiony na tip top. Ewentualnie poszukamy nowej bazy, ma to byc mercedes 1970-1990. Jaki samochod nadawal by sie nahlepiej na taki swap ? Pozdro Andrzej

#287 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2016 - 18:12

To ma "jeździć", czy palić gumę ? Jak jeździć, to coś niedużego fizycznie z mocą. Wspomniany doładowany m111 moim zdaniem byłby bardzo dobrym pomysłem i odpada bardzo dużo problemów blacharsko-mechanicznych.

#288 Offline   marjas


  • Postów: 91
  • Na forum od: 09 kwi 2014
  • Miejscowość: LuboÅ„
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW 1303S

Napisano 20 maja 2016 - 18:36

Albo m104 :D

#289 Offline   Andi190


  • Postów: 3
  • Na forum od: 18 maj 2016
  • Miejscowość: Bad Homburg/Tropie
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Cl203 C230 Kompressor
  • Trzeci Mercedes:R170 Slk230 Kompressor
  • Inne auto:Vw Golf 3 1.8

Napisano 21 maja 2016 - 00:43

To ma roz******lac niemcow na swiatlach 😂 noi chodzi tez oczywiscie o sound silnika..

#290 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 27 czerwca 2016 - 17:59

Moim zdaniem albo 2.0 albo 2.3 kompresor, jakiś odpowiedni wydech i tez będzie wymiatało, ja mam w swojej w201 założony m111 2,2, i powiem szczerze że jak dla mnie, ciągnie bdb. A4 2,8 v6 wymięka. Sprawdzone.








Podobne tematy Zwiń