w0jta5 dzięki za dobre chęci , ale ten temat z linku już poniekąd zgłębiłem. Sęk w tym , ze ja mam OM606.910 w manualu i stąd me pytania. Przekładka całej elektroniki i automatu z OM606.962 mnie nie interesuje a pompę zostawiłbym zwykłą na cięgnie, jeśli możnaby do niej wpasować większe tłoczki i zawór alda - tylko właśnie czy ktoś kiedys już tego dokonał?
6
316 odpowiedzi w tym temacie
#281
Napisano 08 grudnia 2015 - 13:46
#282
Napisano 09 grudnia 2015 - 23:07
Użytkownik Ukaniu dnia 27 listopada 2015 - 10:20 napisał
Trzeba pamiętać, że 201 z 6-cyl ma demontowalny pas przedni i chłodnice pod nim.
Pas usuwasz (jest na zgrzewach), co więcej są otwory, żeby zamontować pas od 2.6 (trzeba wspawać w okular nakrętki lub zmęczyć temat na "luźnych" nakrętkach). Mocowanie chłodnicy też można zaadoptować od innego auta, tylko wyciąć jeśli pochodzi z 2.6 i wspawać do swojego auta.
Użytkownik Ukaniu dnia 27 listopada 2015 - 10:20 napisał
trzymajmy się ogólnie wątku doładowania w M103/4
wydawało mi się, że jest to wolna dyskusja o swapach (czytaj - przekładkach silnika).
#283
Napisano 12 grudnia 2015 - 00:39
Dartus, pierwsze jazdy zaliczone
https://www.youtube....h?v=5owL05YykqQ
https://www.youtube....h?v=5owL05YykqQ
Użytkownik tomipe edytował ten post 12 grudnia 2015 - 00:56
#284
Napisano 10 stycznia 2016 - 11:25
Mogę w dobrych pieniądzach mieć M103 3.0 razem z automatem i całym osprzętem, pytanie czy przy W201 2.0 M102 będzie bardzo dużo przeróbek żeby to tam włożyć?
1. Pas przedni trzeba przerobić - to już wiem, ale to jest według mnie do ogarnięcia, chyba nawet pokuszę się o zostawienie tego co jest
2. Wydech - dużo roboty przy przeróbkach? czy dwururka do zmiany czy może zostać stara?
3. Skrzynia automatyczna - jakie sygnały będę musiał dołożyć? kickdown wystarczy?
4. Chłodnica może zostać stara czy musi być od tego silnika?
5. Wentylator musi być elektryczny czy w 3.0 był też na sprzęgle?
Wybaczcie, że zadaję dużo pytań, ale 190tka stoi i grzecznie czeka a ja na razie zbieram teorię
1. Pas przedni trzeba przerobić - to już wiem, ale to jest według mnie do ogarnięcia, chyba nawet pokuszę się o zostawienie tego co jest
2. Wydech - dużo roboty przy przeróbkach? czy dwururka do zmiany czy może zostać stara?
3. Skrzynia automatyczna - jakie sygnały będę musiał dołożyć? kickdown wystarczy?
4. Chłodnica może zostać stara czy musi być od tego silnika?
5. Wentylator musi być elektryczny czy w 3.0 był też na sprzęgle?
Wybaczcie, że zadaję dużo pytań, ale 190tka stoi i grzecznie czeka a ja na razie zbieram teorię
#285
Napisano 09 kwietnia 2016 - 10:06
Witam już moje W124 posiada nowy silnik M113 i niebylo żadnych problemów z podlonczeniem
#286
Napisano 20 maja 2016 - 17:05
Hej !
Jestem nowy na forum. Od 2 miesiecy w posiadaniu W201. Blacharka w ciezkim stanie, silnik jak sie nie myle m102. (2.0 102ps) zagazowany 348000km na liczniku. Sam jestem mechanikiem ale w niemczech. Nie mam za bardzo na niego czasu ani miejsca wiec zostawilem u kuzynow w polsce w warsztacie. Samochod potrzebuje mocy. To jest juz jasne. Z tego co wyczytalem na temat swapu na v8 to niby ciezki temat. Kuzyn twierdzi ze nie ma problemu. (Zajmuja sie przedewszystkim swapami i budowa samochodow 4x4 od podstaw.) Ale rodzi mi sie pytanie w glowie. Czy po swapie na V8 z S500 bedzie sie ten samochod jakos prowadzic wg ? Wiadomo ze hamulce i wszystko bedzie zrobione. Nie wiem po prostu czy nie odpuscic sobie v8 i wlozyc jakis mniejszy silnik. Np 2.3 Kompressor(posiadam w SLK i daje rade) Co byscie zaproponowali panowie ? Samochod ma byc zrobiony na tip top. Ewentualnie poszukamy nowej bazy, ma to byc mercedes 1970-1990. Jaki samochod nadawal by sie nahlepiej na taki swap ? Pozdro Andrzej
Jestem nowy na forum. Od 2 miesiecy w posiadaniu W201. Blacharka w ciezkim stanie, silnik jak sie nie myle m102. (2.0 102ps) zagazowany 348000km na liczniku. Sam jestem mechanikiem ale w niemczech. Nie mam za bardzo na niego czasu ani miejsca wiec zostawilem u kuzynow w polsce w warsztacie. Samochod potrzebuje mocy. To jest juz jasne. Z tego co wyczytalem na temat swapu na v8 to niby ciezki temat. Kuzyn twierdzi ze nie ma problemu. (Zajmuja sie przedewszystkim swapami i budowa samochodow 4x4 od podstaw.) Ale rodzi mi sie pytanie w glowie. Czy po swapie na V8 z S500 bedzie sie ten samochod jakos prowadzic wg ? Wiadomo ze hamulce i wszystko bedzie zrobione. Nie wiem po prostu czy nie odpuscic sobie v8 i wlozyc jakis mniejszy silnik. Np 2.3 Kompressor(posiadam w SLK i daje rade) Co byscie zaproponowali panowie ? Samochod ma byc zrobiony na tip top. Ewentualnie poszukamy nowej bazy, ma to byc mercedes 1970-1990. Jaki samochod nadawal by sie nahlepiej na taki swap ? Pozdro Andrzej
#287
Napisano 20 maja 2016 - 18:12
To ma "jeździć", czy palić gumę ? Jak jeździć, to coś niedużego fizycznie z mocą. Wspomniany doładowany m111 moim zdaniem byłby bardzo dobrym pomysłem i odpada bardzo dużo problemów blacharsko-mechanicznych.
#288
Napisano 20 maja 2016 - 18:36
Albo m104
#289
Napisano 21 maja 2016 - 00:43
To ma roz******lac niemcow na swiatlach í ½í¸‚ noi chodzi tez oczywiscie o sound silnika..
#290
Napisano 27 czerwca 2016 - 17:59
Moim zdaniem albo 2.0 albo 2.3 kompresor, jakiś odpowiedni wydech i tez będzie wymiatało, ja mam w swojej w201 założony m111 2,2, i powiem szczerze że jak dla mnie, ciągnie bdb. A4 2,8 v6 wymięka. Sprawdzone.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 e500/500e dyskusja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lolek0 |
|
||
Dyskusja o naprawie siłowników Nivo |
HydePark | Kamylek |
|
|
|
Luźna dyskusja o prezentacji aut "dotkniętych" przez czas |
HydePark | Lord Zekanda |
|
||
[w124] Wolna wtyczka pod nogami pasażera |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Maad |
|
||
TURBO - PODKRECANIE - DYSKUSJA |
HydePark | MaczuS |
|