Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach



316 odpowiedzi w tym temacie

#301 Offline   kwiatek


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 sty 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2018 - 16:04

Witam,

Mam następujące zagadnienie:

Zacznę od tego, że aktualnie przebywam na stałe w Hiszpanii razem z moją Gwiazdą: W124 Klasa E 1995 rok 2.5 d 20V OM605.910 113 KM.
Silnik niestety został zatarty i nie nadaje się do remontu. Muszę auto uruchomić, gdyż jest mi tutaj potrzebne. Do tego dochodzi fakt, że trudno tu o mechanika nie tylko w ludzkich pieniądzach, ale również o takiego, który by się np podjął remontu silnika w w124: rekacje są mnie więcej takie: "Panie to stare auto, nie mam odpowiedniej literatury, boje się, nie da się" itp, itd.
Ponieważ: a) nie podejmują się naprawy b) Głowica nie nadaje się do regeneracji i na rynku nie ma dostępnych głowic.

Postanowiłem przymierzyć się do wymiany całego silnika. Dostępność motorów od w124 jest znikoma ( całe 2 w hiszpańskim internecie), natomiast jest sporo silników OM605 od C-klasy W202. Występowały 113 konne OM605.910 wolnossące oraz 150 konne turbodiesle OM605.960. O montażu turbodiesla nawet nie myślę, ze względu na brak dobrych mechaników ( a może jednak?), to pytanie jest następujące:

Czy jeżeli zakupię silnik OM605.910 113 KM od C klasy, to czy są jakieś znaczące różnice (wtrysk?) od OM605.911 113 KM z W124, które mogą nastręczyć problemów w montażu silnika hiszpańskiemu mechanikowi?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
Maciek



#302 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2018 - 07:53

Om 605 z c klasy jest identyczny tylko przezucisz pompy wtryskowe i gitara każdy majster ogarnie bo ceska na pompie wtryskowej elektronicznej a 124 na linkę.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#303 Offline   kwiatek


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 sty 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2018 - 12:52

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 11 lipca 2018 - 07:53 napisał

Om 605 z c klasy jest identyczny tylko przezucisz pompy wtryskowe i gitara każdy majster ogarnie bo ceska na pompie wtryskowej elektronicznej a 124 na linkę.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Być może odwiedzi mnie majster z Polski. Czy w sytuacji gdyby zamażyło mi się 2.5 T 150 KM OM605.960 z W202 lub W210 są jakieś duże przeszkody? Nie dodałem wcześniej, że auto ma skrzynie manualną. Zakładam, że skrzynia by pasowała, natomiast nie mam pewności co do wytrzymałości skrzyni, to samo tyczy się mostu i ewentualnie innych elementów typu półosie itp.

Przypuszczam, że wtedy oczywiście pompa musi być od silnika z C klasy jaki i cały osprzęt, wiązka itp.

Pytam, bo silniki są tu dosyć drogie i jak mam robić taką drogą operację, to może chociaż udałoby się zrobić "upgrade".

Pozdrawiam
Maciek

#304 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2018 - 13:25

Wyświetl postUżytkownik kwiatek dnia 11 lipca 2018 - 12:52 napisał

Przypuszczam, że wtedy oczywiście pompa musi być od silnika z C klasy jaki i cały osprzęt, wiązka itp
Wtedy musisz mieć pompę od w124 2.5td OM602 - to rozwiązanie najprostsze. Możesz zostać przy pompie z W202, ale ona jest już sterowana elektronicznie i czeka cię rzeźba z sterownikiem i wiązkami. Poszperaj na forum bo temat był poruszany i doświadczone osoby pisały co dokładnie należy zrobić.

#305 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 84
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W201 2.2 16V - M111.960

Napisano 17 lipca 2018 - 08:07

=>M111 do W201

polecam kolektor dolotowy plastikowy A1111402201, czyli plastikowy, ale ze stalową podstawą do przepustnicy. Kolektor pasuje bez problemu do głowicy M111.960. Przepustnica od stalowego kolektora ma ten sam rozstaw śrub i średnicę, czyli można użyć przepustnicy ze stycznikiem mimo nowego kolektora (do przepustnicy bez stycznika). Łapy z W124 z M111 2.0 i 2.2, podobno z W202 nie pasują. U mnie kolektor ameliniowy z łapami z W124 obijał się o maskę.
Sam silnik i wiązka może być z W202, tylko łapy z 124.
CAN / nieCAN - ja mam nieCAN i musiałem spiąć wyjście obrotomierza z wejściem VSS w HFM, żeby zdjąć ogranicznik 4000obr/min. Czyli sygnał RPM i VSS jest taki sam elektrycznie, dzięki czemu HFM myśli, że jadę. W 124 i 202 VSS generuje moduł ABS. W sumie najlepiej też go wsadzić. Nie musi być całego ABS, obstawiam że wystarczy sam sterownik i czujnik przy jednym przednim kole, ale nie próbowałem. Cały czas zbieram się, żeby sprawdzić sygnał RPM w HFM, czy jest sinusoidalny czy prostokątny 5/12V ? W201 ma VSS w zegarach, ale jak to podłączyłem to HFM nie zdjął ogranicznika 4000obr. Może sygnał TD ma 12V a sygnał z zegarów W201 5V? Jak sprawdzę w końcu to napiszę. Jeśli oba są prostokątne, a problem tylko w napięciu, w sklepach z Arduino można kupić konwertery napięcia.

CAN - nie próbowałem, mam już sterownik od 2.3 z CAN, zdjęte IMMO (można zamontować emulator za 300zł) i ABS nowszy z CAN z W202 z wiązka, tylko weź to zamontuj. Chcę taki zestaw wrzucić do bloku 2.2 którym śmigam, na spokojnie. W każdym razie tym razem MUSI być z ABS (dalej obstawiam, że starczy jedno przednie koło), bo HFM dostaje sygnał VSS po CAN, więc nie zdejmiesz ogranicznika 4000obr ! Chyba że ktoś ogarnie generator CAN z Arduiono i napisze soft, który będzie generował sygnał prędkości zgodny z HFM :) Jak zamontuję u siebie, podsłucham co generuje ABS, napiszę to na Arduino i będzie działać, to wrzucę na forum, ale nie czekałbym na mnie :) Może to nigdy nie nastąpić, skoro sprawdzam sygnał TD od roku, mając oscyloskop pod ręką ;)

Pasa przedniego nie trzeba zmieniać, ja wsadziłem chłodnicę z polifta W202 i dolną część pasa przedniego W202 (ori mocowanie chłodni na gumkach), bo się przygotowuję na turbo. Ale to niedawno, wcześniej jeździłem na średniej chłodnicy W201 i było ok. Ogólnie silnik sam się przykręcił. Skrzynia została 722.400 z M102 2.0 118KM - "działa" ale trzeba było pokombinować z cięgnem.
Obstawiam więc, że M111 kompressor też powinien wejść.

Wydech - miałem początek wydechu z W124 2.2 i też sam wskoczył. Przegięcia w dobrych miejscach, po prostu trzeba było zespawać w okolicy katalizatora z wydechem W201 i ogień. Planuję wstawić kolektor wydechowy rurowy z W202 polift i początek jego wydechu, na oko też powinno pasować, ale... na spokojnie.

Filtr powietrza - z W203 z silnikiem M111, tylko trzeba kupić oryginalne łapy i zmodyfikować termostat.

Aktualnie montuję sobie LPG, taka focia z pola walki Dołączona grafika

Użytkownik grzegorz1981 edytował ten post 17 lipca 2018 - 08:10


#306 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 84
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W201 2.2 16V - M111.960

Napisano 18 lipca 2018 - 10:05

=>M111 do W201
PS.
jest jeszcze kwestia elektronicznej przepustnicy, patrząc na schematy elektryczne... plus, minus i ogień. Tylko wtedy trzeba szarpać sterownik HFM, sterownik ETC, sterownik wentylatora chłodnicy, sterownik ABS/ESP, przełącznik tempomatu (i sterownik tempomatu?) (po co rzeźbić ETC, nie montując od razu tempomatu?), z WSZYSTKIMI wiązkami. Jakby chcieć ESP to jeszcze dyfer i koła foniczne jedno z przodu i jedno z tyłu, żeby dorobić do W201. Ło matko :) A propo, wg mnie nie da się zamontować koła fonicznego w tylnej zwrotnicy w W201. Ale powinna pasować cała zwrotnica z łożyskiem z W202, a nawet W203. Tylko wtedy z czego półosie albo je skarać... za daleko :)
Inna sprawa to skąd wiązka, a skąd silnik. Można wyszarpać wiązkę od C220/C230 bez elektronicznej przepustnicy/ETC, poskładać graty - zwykłą przepustnicę, linkę, cięgna itp, a sam słupek może być z np. R129 albo E230.

PS.2
M111 miał, o ile mi wiadomo, 3 rodzaje czujnika wałka rozrządu i inne szczegóły.
1. najpierw indukcyjny okrągła wtyczka 2 PIN, 93 do ~96, chyba wersje bez CAN, stalowy dolot z cewkami przykręconymi do niego i kablami WN
2. ~96 do ~99 HALL'a 3 PIN, w tym samym miejscu z boku głowicy, ale pytanie jak wygląda wypustka stalowa na wałku? Jest identyczna czy np. zmienili materiał i/lub stopnie? Czyli, czy można puścić słupek poliftowy na sterowniku przedliftowym i odwrotnie? nie wiem :) Poza tym dali też cewki jak w M104, czyli pasywne skitrane w pokrywie, zmienili PINy cewek, zmienili sygnał MAF, rezystancję obu czujników temperatury, biegunowość czujnika wału, przepustnicę na bezstykową, prawie wszystkie wtyczki, oprócz magnesu VVT. Chyba zostawili koło foniczne wału z dwiema wypustkami.
3. ~99 - 03 czy coś, czujnik halla został przeniesiony na pokrywę zaworów, sterownik jest już jakaś odmiana Motronica a'la Siemens pewnie, koło foniczne wału 60-2, cztery cewki aktywne 3(4?) PINowe, EURO 4 czy coś, chyba łańcuch jednorzędowy. Tą wersję bym omijał, bo tam może być sytuacja, że nie odpali bez np. zegarów (rozbudowany CAN). A przerabiać taki słupek na wersję 1 lub 2 to bezsens. Zawsze jest jeszcze EMU Black.
4. M111 w W203 ma ODWROTNIE miskę olejową !! i czujnik wałka jak w pkt. 3

PS.3
A propo V6, bo tak jak M113 nie wchodzi, obstawiam że M112 też nie wejdzie. Jakieś operacje widziałem na necie, trzeba ciąć takie trójkąty po bokach komory silnikowej, tylko że one nie są tam przypadkiem, tylko są specjalnie obliczone do zderzeń czołowych itp. Fajnie, że silnik "wszedł", ale co jak przydzwonisz w kogoś i się podłużnice rozjadą na boki?
Ale, GM V6 (Omega MV6) 3.0 lub 3.2. Silnik ma rozwidlenie 54 stopnie, a nie 90 jak M112/3. Jest po prostu malutki. 200-220KM, dla 190tki starczy w zupełności (kolega wsadził jakiegoś OM6xx na 280KM, powiedział że tym nie dało się jeździć :) ). Miska jest chyba ok - z przodu. Wiązka obstawiam prosta, bo Motronic jakiś stary (immo zdejmuje pięciolatek wykałaczką po ciemku), przy okazji OBD2 pewnie zależnie od rocznika. No łapy trzebaby dorobić - ojej. Pytanie jednak co z wydechem i jak na szerokość i wysokość itp. Silnik krótki, leżałby na przedniej osi jak nie przed osią głównie. Więc prowadzenie teoretycznie dużo lepsze od M104. Moment obrotowy od samego dołu. Spalanie seryjne. Odpalanie seryjne. Części zamienne tanie i seryjne.
Kolejne pytanie co ze skrzynią, bo przydałaby się jakaś z Opela wzdłużnego. MV6 wychodził chyba tylko w automacie - jeśli działa, to może możnaby też przeszczepić. Może Omegi 2.5 miały ręczne, to powinno pasować do 3.2. Od razu pytanie czy skrzynia z Opela zmieści się w tunelu 190'tki. Jednak skrzynie MB są mikroskopijne w porównaniu choćby z BMW, ale z GM?
No i podstawowe pytanie po co - bierzesz wiązkę i skrzynię od C230 1997, słupek z kompressora, świnkę DET-3, 2 dodatkowe wtryski przed przepustnicą, turbo z Volvo. Wszystko samo się przykręca i ponad 200KM Twoje. Widziałem też na wujaszku google, że ludzie montują po prostu turbo zamiast kompressora i ori sterownik z kompressora, z tego co rozumiem, "ogarnia to". Ale pytanie, czy wersje kompressor chodziły też na sterowniku HFM ? Bo jak miały MAP, to może montowali jakiegoś Siemensa, a to będzie ciężej o schemat. HFM rozgryziony, prosty jak cep.

PS.4
nie zapominajmy o najlepsiejszym silniku na świecie - Volvo T5. Rzędówka, aluminiowa (teoretycznie lekka), wydech z tej samej strony co u nas, względnie tania i dostępna, zależnie od wersji znosi 300KM. Sterownik rozgryziony Motronic 4.3 lub 4.4 - czyli dobry warsztat tuningowy przepisze mapy wtrysku i zapłonu w sterowniku. Miska olejowa, z tego co mi wiadomo, jest źle. Z aut gdzie silnik był w poprzek odpada, a tam gdzie był wzdłuż, czyli chyba 850, jest odwrotnie. Coś tam można kupić miskę z rzędowej szóstki i skrócić? Albo zbudować, ale to $$$. Pięć cylindrów, czyli nie tak długa jak M104. Trzeba uważać na rocznik, bo stare wersje miały jeszcze kopułkę "ze złej strony" silnika (trzebaby wywalić wentylator kabiny). Dopiero w 95 czy coś dali COP, Motronica 4.4 i OBD2. Nie wiem jak na wysokość, silnik niski nie jest, nie wiem czy nie jest przypadkiem pionowy, bo M102/111 są lekko przekoszone. Skrzynie... nie wiem, koledzy robią po prostu flansze i przykręcają skrzynię jaką chcą. Ewentualnie spawają dzwony, jeśli są odkręcalne, ale nie wiem czy Volvo miało jakąkolwiek skrzynię z odkręcalnym dzwonem pasującą do Modular Engine. Tylko turbo jak to turbo - nie ciągnie z dołu. Jak to mawiają Amerykanie "no replacement for displacement", na co urzędasy EU mówią "no replacement for three cylinder 1.0 turbo with start/stop" :/

PS.5 poleci hejt :P, ale 1.8T 20V, znajomy się przymierzał z takim projektem do Sierry, ale stanęło jednak na Volvo T5. Nie wiem w czym był problem - ceny silników czy np. brak skrzyni do napędu wzdłużnego, ale to akurat można dorobić, tylko bardzo podraża projekt +1000zł. Jak już bluźnię, to 1.9 TDI na pompie rozdzielaczowej :) Dmuchnąć na 200KM i pozamiatane. A na trasie 4.5L/100km hehehe. No ale to się już samo nie przykręci.

Użytkownik grzegorz1981 edytował ten post 18 lipca 2018 - 10:31


#307 Offline   kwiatek


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 sty 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2018 - 12:57

Wyświetl postUżytkownik kwiatek dnia 11 lipca 2018 - 12:52 napisał

Dziękuję za szybką odpowiedź. Być może odwiedzi mnie majster z Polski. Czy w sytuacji gdyby zamażyło mi się 2.5 T 150 KM OM605.960 z W202 lub W210 są jakieś duże przeszkody? Nie dodałem wcześniej, że auto ma skrzynie manualną. Zakładam, że skrzynia by pasowała, natomiast nie mam pewności co do wytrzymałości skrzyni, to samo tyczy się mostu i ewentualnie innych elementów typu półosie itp. Przypuszczam, że wtedy oczywiście pompa musi być od silnika z C klasy jaki i cały osprzęt, wiązka itp. Pytam, bo silniki są tu dosyć drogie i jak mam robić taką drogą operację, to może chociaż udałoby się zrobić "upgrade". Pozdrawiam Maciek

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 11 lipca 2018 - 13:25 napisał

Wtedy musisz mieć pompę od w124 2.5td OM602 - to rozwiązanie najprostsze. Możesz zostać przy pompie z W202, ale ona jest już sterowana elektronicznie i czeka cię rzeźba z sterownikiem i wiązkami. Poszperaj na forum bo temat był poruszany i doświadczone osoby pisały co dokładnie należy zrobić.

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 11 lipca 2018 - 13:25 napisał

Wtedy musisz mieć pompę od w124 2.5td OM602 - to rozwiązanie najprostsze. Możesz zostać przy pompie z W202, ale ona jest już sterowana elektronicznie i czeka cię rzeźba z sterownikiem i wiązkami. Poszperaj na forum bo temat był poruszany i doświadczone osoby pisały co dokładnie należy zrobić.

Dziękuję za powyższe informacje. Przeczytałem wszystko lub prawie wszystko nt swapów na forum i podjąłem następującą decyzję.
Jako, że koszt silnika OM605 w Hiszpanii niezależnie od tego, czy jest to silnik wolnossący czy turbo, to około 800 euro plus dodatkowo potrzebuje auto dość szybko, a samodzielna przekładka może mi trochę czasu zająć, więc mechanik ok. 500 euro to chcę podczas bliskiego pobytu w Polsce kupić C klasę 2.5 TD 150 KM kombi ( po taniości, blacharka mnie nie interesuje) plus silnik identyczny do bagażnika. Przyjechać na kołach do Hiszpanii, mam czym jeżdzić na miejscu, a do W124 powoli będę upychał przywieziony silnik, a jednocześnie będę miał jeżdżącą C klasę, gdzie można podejrzeć pewne rzeczy, a w razie czego na końcowym etapie swapa podebrać ewentualne brakujące elementy. Koszt zakupu ww rzeczy może zamknąć się w +- podobnych pieniądzach jak remont na miejscu, a będzie 2 auto do nauki dla żony.

Teraz pytania, bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższych kwestii. Muszę w kluczowe elementy zaopatrzyć się w Polsce

1. Pompa wtryskowa od OM602 turbo - ciężko to cholerstwo znaleźć. Czy pasuje plug & play? Czy silnik na tej pompie rozwinie porównywalną moc do C klasy z pompą elektroniczną? Z tego co czytałem, to była mowa o 140 KM na seryjnych sekcjach po zwiększeniu dawki paliwa. Jak dla mnie na ten moment ok.
2. Skrzynia - proszę o potwierdzenie, że będzie pasować? Czy w przypadku zakupu silnika z auta z ręczną skrzynią potrzebuję jakiekolwiek dodatkowe elementy, aby połączyć to ze skrzynią z W124? Co w przypadku automatu? Czy ewentualne brakujące elementy mogę użyć z mojego zajechanego OM605 wolnossącego?
3. Silnik z turbo - zakładam, że potrzebuję: cały silnik z wtryskami
- oczywiście pompę od om602 turbo
- turbinę;intercooler;dolot
- układ chłodzenia, czy podejdzie od W124, czy potrzebuję od C klasy ( zbiorniczek, węże itp) i czy ewentualnie chłodnica od C klasy siądzie na seryjne otwory w w124.
- chłodnica oleju
- rozrusznik podejdzie mój?
4. Czy w wiązce elektrycznej mam cokolwiek modyfikować, czy podłączam wszystko tak jak było w wolnossącym?
5. Czy układ wydechowy wymaga zmiany?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na powyższe pytania oraz na ewentualne sugestie.

Pozdrawiam
Maciek

-

#308 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 01 października 2018 - 23:50

Hej, mam pytanie. Mój obecny klekot (OM601) niespodziewanie zakończył żywot. Pomyślałem, żeby wrzucić pod maskę wolnossący OM605 z e-klasy w komplecie ze skrzynią 5. Czy łapy od niego będą ok? Co z wałem, czy długość będzie ok, czy będzie potrzebna zmiana wału? Co będzie ewentualnie jeszcze do zmiany? Na pewno sterownik świec, wybierak? Dzięki z góry za pomoc.

#309 Offline   Robeem


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 lis 2018
  • Miejscowość: Gdansk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 Kombi 2.2 benz.
  • Trzeci Mercedes:w107

Napisano 04 listopada 2018 - 01:53

Wyświetl postUżytkownik ketjakr dnia 18 czerwca 2014 - 19:54 napisał

Jeżeli chcesz swapować m112 lub m113 pisz na priv podemuje się, a Ci którzy piszą że się nie da (może próbowali że tak twierdzą) lepiej niech nie zabierają głosu Pozdrawiam
Hej, od kilku lat robimy takie projekty, mamy za sobą input takich silników jak M119 AMG, M113 AMG, do Mercedesa w107 oraz M111 2.3 kompr. do w124 i M104 do w111Coupe z 1964 - ten projekt jeszcze trwa. Poszukuję dorywczo lub na stałe kogoś do kreatywnej pomocy - zdalnie lub u nas na miejscu w Gdańsku. Teraz zabieramy się za silnik M112 V6 z Brabusa który pójdzie znowu do SLC w107 i równoloegle zaczynamy projekt downsizingu czyli motor M111 2.0 192KM idzie do kolejnego SLC w107. Chciałbym żeby te projekty szły szybciej bo szkoda życia. Będziemy ponownie podchodzić teraz do systemu hamulców żeby opracować coś nowego na skalę światową a nie ciągle ten zestaw z SL600. Daj znać jeśli chciałbyś wnieść swoją cegiełkę do tych projektów. Warunki finansowe do uzgodnienia. Robert

#310 Offline   adamp1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 12 gru 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2020 - 16:52

kto pomoze doświadczeniem w sprawie ASR. obecnie mam 1.8 w automacie, szukam najrozsądniejszej zamiany pod moc ok 200 koni.
przerabial ktoś temat z asr?








Podobne tematy Zwiń