Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach



314 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 01 lutego 2012 - 21:42

Wyświetl postUżytkownik simpson dnia 01 lutego 2012 - 21:37 napisał

warsztat własny mam w Lublinie

Wyświetl postUżytkownik simpson dnia 01 lutego 2012 - 21:37 napisał

zielony jestem trochę w samochodach

Jedno trochę wyklucza drugie.
Musisz wiedzieć, że w201 z silnikiem m103 ma odkręcany pas przedni. Nie wiem czy dasz radę wcisnąć silnik 6-cylindrowy bez wycięcia przodu u siebie :hmm:



#12 Offline   simpson


  • Postów: 31
  • Na forum od: 21 paź 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W123 w pamięci

Napisano 01 lutego 2012 - 22:10

o pasie przednim wiem i z tego co patrzyłem nie będzie to wielka filozofia :)
Warsztat mam tylko całe życie dłubałem w motocyklach, nie samochodach.. Śrubkami kręcić umiem tylko muszę wiedzieć co trzeba zrobić i czy się opłaca z tym bawić :)

#13 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2012 - 22:40

Wyświetl postUżytkownik lukaszstas dnia 01 lutego 2012 - 21:42 napisał

Nie wiem czy dasz radę wcisnąć silnik 6-cylindrowy bez wycięcia przodu u siebie

Ja dałem radę wyjąć :D Ale z żurawikiem :]

Weekend jeżeli masz pod ręką kogoś, kto robił coś podobnego w Mercedesach. Jeżeli będziesz robił sam - to licz na kilka tygodni.

Chłodnicę będziesz musiał kupić pod M103 z automatem (czyli taką która ma chłodnice oleju skrzyni).

Do zmiany:
Cięgna, wybierak, kick-down o ile będziesz chciał podłączać, ale bez niego to trochę lipa...

Użytkownik Chang edytował ten post 01 lutego 2012 - 22:42


#14 Offline   simpson


  • Postów: 31
  • Na forum od: 21 paź 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W123 w pamięci

Napisano 07 lutego 2012 - 19:24

Dobra to juz wszystko wiem, z racji tego ze silnik i skrzynie mam za grosze to bedą sobie leżeć i czekać na lepsze czasy. Zarówno pod względem czasu jak i kasy.
Mimo to absolutny brak mocy w porównaniu do spalania 1.8 mnie strasznie męczy. Rozumiem, że wsadzenie 2.3 będzie plug&play pytanie rodzi tylko skrzynia biegów która jest u mnie 4 biegowa. Wiem, że kombinuje jak łysy pod górę ale jest zima i nuda...

#15 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 stycznia 2013 - 16:30

witam i ja sie podlączę, a jak wyglada przekladka silnika m103 2.6 na m111 2.2, obecne 2.6 jest z manualem, a m111.2.2 jeździe w automacie.
Czy ta skrzynia podejdzie do tego silnika?
Co z elektryką, czy oprócz kick-down, automat potrzebuje coś z elektryki, manual chyba nie...?

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2013 - 17:27

M111 jest na dwumasie. Potrzebujesz skrzyni z krótkim wałkiem oraz koła dwumasowego.


Do przełożenia także cała instalacja elektryczna silnika.

#17 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 stycznia 2013 - 17:50

obecny automat w m111 2.2 jest tez realizowany przez dwumase, czy tylko dwumasa jest w manualach?

#18 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2013 - 18:18

W automatach nie ma ani dwumasy, ani trójmasy, ani pięciomasy - jest tylko konwerter hydrokinetyczny, zwany wandlerem.
m104user po prostu nie doczytał Twojego posta, napisał jak sprawa wygląda dla skrzynki manualnej.

#19 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 stycznia 2013 - 18:50

dzieki, o to mi chodzilo
a z ciekawosci z tego co piszesz, to wynika, ze całe "urzadzenie" zastepujące sprzęgło jest przymocowane do koła zamochowego, czy jest z nim zespolone "na stałe"?

#20 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2013 - 20:32

Nie tyle, co nie doczytałem, tylko nie zrozumiałem.Trochę zagmatwanie było to napisane. W benzynie nie ma jako takiego koła zamachowego. Jest wieniec zębaty do rozruchu silnika i do niego przykręcony jest konwerter - sprzęgło hydrokinetyczne, które pełni tez rolę koła zamachowego.








Podobne tematy Zwiń