Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] '97 S500 Miganie na przemian diod przy lusterku wstecznym


23 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 25 czerwca 2015 - 09:21

Wygooglalem cos takiego:
"The K40 controls more than just the starter...it also controls the DAS (driver authorization system) electronics as well as others - it has several relays and fuses on it so your tech is incorrect. If you're hearing the shutoff open that's a good sign though it does not mean your K40 is good...these links describe the same trouble you are having and they were solved by repairs to or replacement of the K40."

Z tym, ze to moze dotyczyc modeli do 05/95. Moj ma nowsza elektronike , byc moze taka jak wspomniales W210 wiec moglby byc wykastrowany z tego K40.

Pod SD go podlacze w przyszylym tygodniu ale teraz jestem 1000km poza domem i jesli to jest kwesia poprwy lutow czy innej prostej czynnosci to wolabym to zrobic przed dluga droga.



#12 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 25 czerwca 2015 - 09:36

IMO , DAS to byl wprowadzony juz z kluczykiem na podczerwien, gdyz w w samym kluczyku jest nadajnik komunikujacy sie z immo.

"I took the key apart & found it has a small Philips transponder chip (13x5x2mm) just behind the infra red emitter LED. This is not connected to the batteries or circuit board in any way, so I am assuming it works the same as most other cars & simply sends its static I.D. to the ignition lock pick up coil when the ignition is switched on."

Użytkownik rolbas edytował ten post 25 czerwca 2015 - 09:40


#13 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 25 czerwca 2015 - 18:40

Kiedyś ktoś na forum pisał że jak słabe baterie miał w pilocie to też migały diody. Od razu z góry piszę sugerowanie się, że kupione baterie były w sklepie dzień wcześniej nie oznacza to że są sprawne ;) miernik w rękę i sprawdzać

#14 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 czerwca 2015 - 22:26

Wyświetl postUżytkownik Goly_Oi dnia 25 czerwca 2015 - 18:40 napisał

Kiedyś ktoś na forum pisał że jak słabe baterie miał w pilocie to też migały diody.
Rzeczywiście to prawda. Ale albo ty czegoś nie doczytałeś, albo on czegoś nie dopisał. Bo w podanym przypadku (słabe baterie) lampki migają RAZEM - a nie na przemian.

#15 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 25 czerwca 2015 - 22:27

Doczytalem w necie, ze gdy sa slabe baterie to mruga zielona i czerwona jedonoczesnie.
Jak migaja lampki na przemian to jest "engine managment disabled".
Ciekawa sprawa bo teoretycznie nie powinienem moc uruchomic silnika a ja jezdze jak gdyby nigdy nic... :idontknow:

Dołączona grafika

#16 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 26 czerwca 2015 - 09:24

Wyświetl postUżytkownik rolbas dnia 25 czerwca 2015 - 22:27 napisał

Doczytalem w necie, ze gdy sa slabe baterie to mruga zielona i czerwona jedonoczesnie.
Jak migaja lampki na przemian to jest "engine managment disabled".
Ciekawa sprawa bo teoretycznie nie powinienem moc uruchomic silnika a ja jezdze jak gdyby nigdy nic... :idontknow:

Dołączona grafika Data 1996 sugeruje że to od 1996 roku zaczęto wsadzać do samochodów?


#17 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 26 czerwca 2015 - 22:34

Tzn DAS jaki taki jest stosowany od roku 1993 z wprowadzeniem pierwszych kluczykow na podczerwien z czujnikami w drzwiach i przy klapie bagaznika.
Rok modely 1996 w C, E i SL/S klasie otrzymal system DAS a oddzielnie E420 (od stycznia do czerwca) dostal DAS 2a.
Ten z czujnikami pod lusterkiem wstecznym to jest DAS X i faktycznie byl wprowadzony w 06/1996 do C, E i SL/S klasy (poliftowe modele , rok modelowy 1997)
A od roku modelowego 1998 wprowadzono DAS 2b z 3 przyciskowym kluczykiem na podczerwien ( czujnik w klamce) i jednoczesnie radiowym otwieraniem bagaznika.

Wszystko to troche skomplikowane bo co chwile zmieniano / dokladano klocki.

#18 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 03 lipca 2015 - 21:50

Przejechalem po wszystkich sterownikach Star Diagnoza i niczego sie nie dowiedzialem.
Zero bledow w starowniku silnika, immo czy pompe centralnego.
Zmienilem kluczyk.
I ciagle to samo - czasami lampki migotaja sygnalizujac problem z autoryzacja.

Skonczyly mi sie pomysly. Niby mozna jezdzic ale troche strach sie wypuszczac wiedzac ze auto sygnalizuje jakies niedomaganie...

A tak wyglada fizyczne polaczenie i komunikacja miedzy modulami w DAS.
Dołączona grafika

Jesli ktos ma jakis pomysl to prosze bardzo.

#19 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 15 lipca 2015 - 15:49

Wiesz ja mimo, że wymieniłem u siebie baterie, to po chyba 3ech dniach znowu zaczęły mrygać lampki, wziąłem miernik i sprawdziłem sobie te nowe baterie, i co się okazało? Obie miały napięcie 0,3V ! Takie to były super baterie, chyba Panasonic, kupione w MM.
Co ciekawe, pilot po parokrotnym wciśnięciu zamykał/otwierał auto, ale kluczyk musiałem trzymać przy samej szybie i skierowany idealnie na lusterko.

Użytkownik robertocdx1 edytował ten post 15 lipca 2015 - 15:52


#20 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 15 lipca 2015 - 21:21

No ale diody mrugaly jednoczesnie? Bo tak sygnalizuje uklad, ze w pilocie sa slabe baterie.
U mnie migaja na przemian, a sam pilot dziala bez zarzutu w kilku metror od samochodu.








Podobne tematy Zwiń