Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] Wymiana przewodów paliwowych w kombi...


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kaczmar52


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 kwi 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2015 - 20:42

Witam wszystkich
Szukałem na temat kombi i nic nie znalazłem.
Kupiłem przewód miedziany, końcówki i narzędzie do zarabiania końcówek no i generalnie chciałbym wymienić przewody sam... sprawa skomplikowała się jednak gdy zajrzałem pod spód auta z tyłu... jest tam pajęczyna przewodów - hamulcowe, paliwowe i nivo... jak tak na to spojrzałem to generalnie wszystkie przydałoby się wymienić... i teraz się zastanawiam czy jest opcja zrobienia tego bez ściągania wózka? bo szczerze jakoś tego nie widzę... z drugiej strony jakbym sciągnął zwieszenie z tyłu to byłaby okazja i podłogę zakonserwować i elementy zawieszenia wyczyścić, pomalować, przy okazji gumy powymieniać wszystkie... nie wiem czy jestem w stanie się tego podjąć, ile mnie czeka kosztów i czasu...

Czy jest ktoś kto jest w stanie napisać mi jakie elementy gumowe powinienem kupić albo przynajmniej jakiś schemat zawieszenia? może są jakieś całe komplety naprawcze do tylnego zawieszenia? (w necie nie znalazłem)
Dodatkowo całkiem niedawno pękł przewód od nivo (też z tyłu) i wyciekł cały płyn (nivo było sprawne). Czy mogą być jakieś skutki dłuższego jeżdżenia bez tego płynu od nivo?

Bardzo proszę o wyczerpujące odpowiedzi, mam miesięczne dziecko i nie mam zamiaru narażać go na jakiekolwiek niebezpieczeństwo...

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 24 czerwca 2015 - 21:55




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 czerwca 2015 - 09:21

Jak zrzucisz wózek, to wypadałoby wymienić:

- wahacze - są gotowe zestawy w cenie od 300 do 700 zł. Nie warto bawić się w wymianę tulejek, lepiej zmienić całość. Polecam te droższe, najlepiej Lemfordera. Do tego dochodzą tuleje wahacza dolnego - ta od belki i od zwrotnicy (pływająca) - do kupienia oddzielnie
- poduszki tylnego wózka - na pewno te małe, z przodu. Tylne wedle uznania i stopnia zużycia
- tuleje dyferencjału w tylnej belce (2) i poduszka dyferencjału górna (1)
- tulejki gumowe stabilizatora tylnego (2)
- łączniki stabilizatora (jeśli wykazują zużycie)

Wyświetl postUżytkownik kaczmar52 dnia 24 czerwca 2015 - 20:42 napisał

Czy mogą być jakieś skutki dłuższego jeżdżenia bez tego płynu od nivo?
Możliwe jest zatarcie sekcji tandem pompy odpowiadającej za Nivo (druga jest od wspomagania kierownicy)

http://allegro.pl/uk...-isqm-3-mt-0519

Potem edytuję ten post i dopiszę Ci numery części.

#3 Offline   kaczmar52


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 kwi 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 czerwca 2015 - 11:56

Czyli wychodzi na to, że regeneracja wózka będzie droższa niż przewodów...

#4 Offline   kaczmar52


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 kwi 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 czerwca 2015 - 14:17

Czy taki wózek jestem w stanie ściągnąć sam? Czy zazwyczaj idzie tam wszystko odkręcić czy może dojść do sytuacji gdzie będzie potrzeba palnika?
Tak patrzę, to za same części do regeneracji zawieszenia to jest ponad 1000zł + koszt wymiany przewodów + ewentualnie robocizna... powoli zaczyna mnie przerastać jeżdżenie youngtimerem...

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 czerwca 2015 - 14:47

Jak masz kanał, to tak. Sam wózek trzyma się na 4 śrubach + osprzęt. Jak mocno zgniluch to może być problem z odkręceniem śrub wózka - kiedyś jedną urwałem, trzeba było potem wiercić. Palnik przy tej robocie jest nieprzydatny.

#6 Offline   maciek1000


  • Postów: 14
  • Na forum od: 26 lis 2016
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2018 - 09:24

Jestem w trakcie remontu przewodów hamulcowego i paliwowego. Belka jest wyciągnięta z samochodu.
Mam zamiar wymienić przy okazji wahacze, poduszki tylnej belki, tuleje dyferencjału, poduszkę dyferencjału, tulejki gumowe stabilizatora tylnego i łączniki stabilizatora. Mam pytanie odnośnie poduszek belki. Czy wystarczy, że wymienię poduszkę, taką jak tu:

http://atmil.pl/tule...24-p-2281.html/
Czy poduszkę razem z tą podkładką?
http://allegro.pl/le...CFZHWmgod9b8Olg

#7 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 29 marca 2018 - 10:25

Poduszki z przodu belki warto wymienić z podkładkami (jest to podkładka metalowa zgrzana z gumą o grubości tak około 0,5 do 1 cm). Poduszki z tyłu belki mają podkładki tylko metalowe o większej średnicy niż te z przodu i o ile Twoje stare nie są zbyt skorodowane to można je zostawić (wyczyścić i pomalować).

#8 Offline   maciek1000


  • Postów: 14
  • Na forum od: 26 lis 2016
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2018 - 10:32

Dziękuje za odpowiedź. Poduszek z tyłu belki nie będę wymieniać, wyglądają na nie zużyte. Czy są jeszcze jakieś części które warto wymienić jak belka jest wyjęta?








Podobne tematy Zwiń