Skocz do zawartości




[S124] Dołożenie trzeciego rzędu siedzeń


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   Zupper


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 sty 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S420 L '97

Napisano 04 lipca 2015 - 13:23

Jak pewnie wielu z Was wie, istnieje mozliwosc dolozenia trzeciego rzedu siedzien do W124 Kombi. Sam jestem po takiej "operacji". Musze przyznac, ze latwo w kilku momentach nie bylo a dojscie do rozwiazan problemow zajelo mi troche czasu- google + metoda prob i bledow ;) Aby innym oszczedzic nerwow i czasu, dziele sie informacjami :)

Najwazniejsza i najkosztowniejsza rzecza jest ow dodatkowy rzad siedzen. Ja swoj osobiscie wyciagnalem z anglika, wiec mialem okazje zobaczyc jak to wszystko powinno wygladac w oryginale :) Koszty takiego zestawu potrafia byc bardzo rozne. Od 500 zl na Allegro za same pasy + siedzisko do 400 Euro na Ebay... Dochodza jeszcze koszty ewentualnych plastikow czy zaslepek, ktorych na 100% w zdjetym przez kogos zestawie nie bedzie. Mi udalo sie dorwac kompletny zestaw za 250 zl :) Jedynym jego minusem byl zupelnie inny kolor wszystkiego :P
Latwiej Wam bedzie, jesli uda sie kupic pokrywy schowkow z tapicerka pod kolor wykladziny bagaznika. Ja takiego szczescie nie mialem wiec spedzilem jakas godzine na odklejaniu za pomoca opalarki swojej oryginalnej wykladziny :) Do ponownego jej przyklejenia na schowki od wersji 7 osobowej idealnie nadaje sie butapren. Alternatywa do takiej operacji jest przerabianie zwyklych pokryw schowkow na wersje 7 osobowa- bez precyzyjnych narzedzi bedzie to trudne, jesli nie niemozliwe. Wszystkie mocowania i gwinty sa fabrycznie w kazdym S124. Ponizej dosc dokladna instrukcja, ktora przez przypadek znalazlem gdzies w internetach:
Dołączona grafika, Dołączona grafika, Dołączona grafika, Dołączona grafika

Wazne- powyzej nie wspomniano slowem o kilku waznych kwestiach.
1. Trzeba uwazac, aby pasy sie nie zwinely do konca, bo rodzi to problem z ich rozwinieciem :P Polecam zawiazac supel gdzies na srodku ich dlugosci. Jesli juz, tak jak u mnie pasy sie zwina za bardzo, rozwiazaniem problemu jest delkiatne otwarcie obudowy zwijacza. Mozna to zrobic bez uszkadzania mechaniznu- trzeba przytrzymac palcem zapadke i rozwinac pasy.
2. Pas lewy i prawy wbrew pozorom sa inne. Tzn "rozwijaja sie" tylko gdy mechanizm jest ustawiony pod odpowiednim katem o kilka stopni innym dla lewego i prawego boku. Jesli wiec po montazu pasy sie nie rozwijaja polecam zamienic pasy stronami :)
3. Jak napisano z lewej strony mozliwosc wlozenia zwijacza w wersjach z szyberdachem jest blokowana przez jego silnik. Jego wyjecie do najlatwiejszych nie nalezy... Ponizej instrukcja, ktora znalazlem gdzies na amerykanskieh stronie.

http://www.pelicanpa...Replacement.htm

Koszta, jakie podaja w powyzszej instrukcji sa nieco abstrakcyjne. Ja np. nie widzialem koniecznosci wymiany pasow na nowe czy kupna siedziska czy oparcia w ASO... Plastiki w komplecie mialem. Koszt badania technicznego- chyba 72 zl, drugie tyle w Wydziale Komunikacji. Koniec koncow cala operacja, lacznie z narzedziami czy farbami ktore musialem kupic to 500-600 zl.










Podobne tematy Zwiń