Jak pewnie wielu z Was wie, istnieje mozliwosc dolozenia trzeciego rzedu siedzien do W124 Kombi. Sam jestem po takiej "operacji". Musze przyznac, ze latwo w kilku momentach nie bylo a dojscie do rozwiazan problemow zajelo mi troche czasu- google + metoda prob i bledow Aby innym oszczedzic nerwow i czasu, dziele sie informacjami
Najwazniejsza i najkosztowniejsza rzecza jest ow dodatkowy rzad siedzen. Ja swoj osobiscie wyciagnalem z anglika, wiec mialem okazje zobaczyc jak to wszystko powinno wygladac w oryginale Koszty takiego zestawu potrafia byc bardzo rozne. Od 500 zl na Allegro za same pasy + siedzisko do 400 Euro na Ebay... Dochodza jeszcze koszty ewentualnych plastikow czy zaslepek, ktorych na 100% w zdjetym przez kogos zestawie nie bedzie. Mi udalo sie dorwac kompletny zestaw za 250 zl Jedynym jego minusem byl zupelnie inny kolor wszystkiego
Latwiej Wam bedzie, jesli uda sie kupic pokrywy schowkow z tapicerka pod kolor wykladziny bagaznika. Ja takiego szczescie nie mialem wiec spedzilem jakas godzine na odklejaniu za pomoca opalarki swojej oryginalnej wykladziny Do ponownego jej przyklejenia na schowki od wersji 7 osobowej idealnie nadaje sie butapren. Alternatywa do takiej operacji jest przerabianie zwyklych pokryw schowkow na wersje 7 osobowa- bez precyzyjnych narzedzi bedzie to trudne, jesli nie niemozliwe. Wszystkie mocowania i gwinty sa fabrycznie w kazdym S124. Ponizej dosc dokladna instrukcja, ktora przez przypadek znalazlem gdzies w internetach:
, , ,
Wazne- powyzej nie wspomniano slowem o kilku waznych kwestiach.
1. Trzeba uwazac, aby pasy sie nie zwinely do konca, bo rodzi to problem z ich rozwinieciem Polecam zawiazac supel gdzies na srodku ich dlugosci. Jesli juz, tak jak u mnie pasy sie zwina za bardzo, rozwiazaniem problemu jest delkiatne otwarcie obudowy zwijacza. Mozna to zrobic bez uszkadzania mechaniznu- trzeba przytrzymac palcem zapadke i rozwinac pasy.
2. Pas lewy i prawy wbrew pozorom sa inne. Tzn "rozwijaja sie" tylko gdy mechanizm jest ustawiony pod odpowiednim katem o kilka stopni innym dla lewego i prawego boku. Jesli wiec po montazu pasy sie nie rozwijaja polecam zamienic pasy stronami
3. Jak napisano z lewej strony mozliwosc wlozenia zwijacza w wersjach z szyberdachem jest blokowana przez jego silnik. Jego wyjecie do najlatwiejszych nie nalezy... Ponizej instrukcja, ktora znalazlem gdzies na amerykanskieh stronie.
http://www.pelicanpa...Replacement.htm
Koszta, jakie podaja w powyzszej instrukcji sa nieco abstrakcyjne. Ja np. nie widzialem koniecznosci wymiany pasow na nowe czy kupna siedziska czy oparcia w ASO... Plastiki w komplecie mialem. Koszt badania technicznego- chyba 72 zl, drugie tyle w Wydziale Komunikacji. Koniec koncow cala operacja, lacznie z narzedziami czy farbami ktore musialem kupic to 500-600 zl.
0
[S124] Dołożenie trzeciego rzędu siedzeń
Rozpoczęty przez Zupper, lip 04 2015 13:23
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
|
|
[W201] Dołożenie podgrzewanych lusterek |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
2.5D '86 dołożenie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WalterW |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|