Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] OM602 - obrotomierz nie działa


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 07 lipca 2015 - 22:39

Witam, od samego kupna gwiazdy był problem z obrotomierzem, okazało się że powszedni właściciel całkowicie wyją srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem za akumulatorem. Więc zamówiłem założyłem i zero reakcji nadal to samo, nie działa , lutownica w ręce i przelutowałem go na nowo, i eureka działa , lecz nie na długo co jakiś czas się budzi i opada aż w końcu przestał działać , ponownie zakupiłem jeszcze inny przekaźnik i ta sama sytuacja , no to teraz czas na czujnik położenia wału , kupiony założony i dalej to samo , zagłębiłem się trochę dalej i rozkręciłem licznik , samą część obrotomierza poczyściłem styki masy. Pozagrzewałem niektóre miejsca lutownicą i zaczął działać lecz również nie na długo . Wszystkie kostki poczyszczone kable przewody sprawne . skrzynka z bezpiecznikami również . ręce już mi opadają :(
czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jakie wartości ma mieć sam czujnik położenia wału? oraz jak sprawdzić czy dochodzi sygnał do samego obrotomierza? jakie wartości powinny być w samej kostce ? są tam dwa piny , jak narazie obwiniam sam zegar obrotomierza miejscami jest lekko nadpalony .

już mam trzeci czujnik położenia wału
czwarty przekaźnik z za akumulatora
jeszcze mi został czarny moduł? ARA? też może być jego wina?
doszedłem z multimetrem po kablach że sygnał z czujnika chyba idzie najpierw przez moduł ARA a następnie do srebrnego przekaźnika lub na odwrót już dokładnie nie pamiętam , w każdym bądź rasie są one jakoś razem powiązane
PRZELECIAŁEM WSZYSTKIE PODOBNE TEMATY NA FORUM . i wykonałem wszystkie możliwe metody

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 13 lipca 2015 - 07:28




#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 lipca 2015 - 19:17

Wyświetl postUżytkownik 95bartas dnia 07 lipca 2015 - 22:39 napisał

skrzynka z bezpiecznikami również

Co do skrzynki to powymieniaj wszystkie bezpieczniki na nowe zgodnie z amperażem. Stare zaśniedziałe wywal. Ze starymi bezpiecznikami są czasem niezłe jaja. Mi światło nie świeciło, jak lekko drgnąłem bezpiecznika ( a był cały ) zadziałało. To samo z dmuchawą. Więc wywaliłem stare bezpieczniki i dałem nowe.

A co do obrotomierza to u mnie było bardzo podobnie. Winny był moduł EGR, bo to on u mnie steruje obrotomierzem, podmiana pomogła. Jeśli nie masz EGR za obrotomierz odpowiada ARA. A ARA zasilane jest z srebrnego przekaźnika.
Poza tym mierzyłem całą resztę, czujnik na kole zamachowym itp. wszystko było sprawne.

#3 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 08 lipca 2015 - 21:32

markslew, na Ciebie zawsze można liczyć :)

Właśnie dziś podmieniłem moduł ARA ale na trochę inny model , jakiś pajac z allegro przysłał mi zły moduł i twierdzi że musi pasować , brakuje w nim jednego pinu podpisany ( AG ) za co odpowiada ten pin ? jak na razie obrotek działa bez zarzutu na tym module ( podmieniłem go w momencie gdy na starym module przestał działać mi obrotek ) teraz tylko czekam kiedy znowu przestanie działać , mam nadzieję że się tego nie doczekam:)
mój przekaźnik i moduł jest po lewej stronie.
http://mb201-124.eu/..._schowek-41.png
dodam że , w moim module w środku jest znacznie większa płytka niż w tym co przysłał mi koleś ,
mogę spokojnie jeździć na takim module ? jeszcze nie zauważyłem żadnej zamiany żeby coś przestało działać

#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 09 lipca 2015 - 14:04

Ciebie interesuje pin TD, on daje sygnał już bezpośrednio dla obrotka. Zaś ARA dostaje sygnał z czujnika na wale przez GM+ i GM-. A zegarek w obrotomierzu działa zawsze?

#5 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 09 lipca 2015 - 21:41

markslew, Wydaję mi się że zawsze działa , za bardzo nie zwracałem na niego uwagi , ale zawsze cykał nawet gdy obrotomierz przestał działać , dla pewności jeszcze to sprawdzę .
Dziś w trakcie jazdy na chwilkę przestał działać obrotomierz ;/ długo nie musiałem czekać ;/

Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy do obrotomierza dochodzi jakiś impuls ? chciał bym wykluczyć obrotomierz .
Jeszcze powymieniam bezpieczniki tak jak mówiłeś .


Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 09 lipca 2015 - 14:04 napisał

Ciebie interesuje pin TD, on daje sygnał już bezpośrednio dla obrotka.

skoro interesuje mnietylko jeden pin TD w przekaźniku ARA , dlaczego w kostce przy obrotomierzu są dwa przewody ?
Dołączona grafika

#6 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 09 lipca 2015 - 21:52

A Gdybym chciał na nowo puścić instalację dotyczącą tylko obrotomierza, jak by to miało wyglądać ?
myślę nad samą instalacją może ona mieć winę , same kable są już zniszczone przez wiek , mało tego nie nie było gumowego węża który odprowadzał wodę z prawego podszybia...

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 06:59

Wyświetl postUżytkownik 95bartas dnia 09 lipca 2015 - 21:41 napisał

dlaczego w kostce przy obrotomierzu są dwa przewody ?
Zasilanie, zasilanie obrotomierza odbywa się po 'przekręceniu stacyjki. Oraz sygnał TD.

Zegar ma trzeci pin, również zasilanie, ale stałe.

#8 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 10 lipca 2015 - 09:00

w0jta5, Już wiem coś więcej :) A w jaki sposób sprawdzić sygnał w kostce ? multimetrem ?

#9 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 11 lipca 2015 - 13:03

Zasilanie obrotomierza możesz podać osobno, może tam tkwi przyczyna.
A sygnału TD bez oscyloskopu nie sprawdzisz.

#10 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 12 lipca 2015 - 02:27

markslew, Właśnie dziś tak zrobiłem , i nadal to samo , dodam że , w trakcie gdy obrotomierz przestaje działać w liczniku , jest cały czas masa tak jak i napięcie 12-13v w kostce obrotka , w pinie ara DT również zmierzyłem napięcie i jest około 3v i się waha i tak samo w kostce przy obrotomierzu . Pomiary robiłem gdy obrotek działał i przestał działać i cały czas są takie same , nie wie czy dobrze myślę ale skoro wszystko dochodzi do kostki obrotka nawet gdy on nie pokazuje obrotów musi być właśnie w samym obrotku problem , dorwę jakiś inny zegar i się okaże czy moje męczarnie coś dały :)








Podobne tematy Zwiń